waarom is deze sneer eigenlijk nodig? Is toch gewoon grotendeels een inhoudelijke discussie gaande. Zo’n opmerking zou ik nog begrijpen als iemand steeds zit te klagen over videos van iemand maar blijft doorkijken.
Ik ben hier echt te nuchter voor. Ook die benamingen: Queen… Grootsheid…
Wel fantastische outfits!
Ja die uitspraak las ik ook pffff:
“onder de indruk van de grootsheid die Suz neer zet!”
U ok sis?
Nog een zzp-er hier, ik ga die video wel bekijken ook al volg ik die hele vent niet. Maar toen ik begon wist ik ook niet dat je belasting moest betalen, dacht dat dat de btw was Viel echt tegen toen ik besefte dat er nog meeeer vanaf ging haha (maar goed, dat had ik wel door voordat ik inkomstenbelasting ging doen
).
Overigens heb ik afgelopen jaar voor het eerst zef mijn inkomstenbelasting gedaan en had juist het idee dat mijn vorige boekhouders juist dingen over het hoofd hebben gezien Maar de belastingdienst heeft daar echt goede webinars over, dus je kunt daar echt superveel over leren!
Maar brrr hoop niet ooit controle mee te maken, niet omdat ik tv’s afschrijf maar een foutje is wel snel gemaakt…
Vervolgvideo van Bram. Hij zegt ineens dat het voordeel van dit alles is dat nu al zijn inkomsten bekend zijn bij de Belastingdienst dus dat hij in de toekomst dan waarschijnlijk makkelijker een hypotheek kan krijgen Dan wist hij toch voorheen dat niet alles bekend was en heeft hij wel bewust dingen achter gehouden of ben ik nou gek
Of hij bedoelt dat ze dan evt. geen controle meer hoeven uit te voeren als hij ooit een hypotheek wil ofzo?
Huh moet je uberhaupt je inkomsten laten controleren door de belastingdienst dan als je een huis wil kopen?
Haha huh, hoe is dat nou weer relevant voor het krijgen van een hypotheek? De bank heeft echt geen boodschap aan wat de belastingdienst wel of niet van je weet bij het verstrekken van een hypotheek. Ze trekken hun eigen conclusie en je zal de hele papierwinkel gewoon moeten aanleveren.
Overigens zal hij met een belastingschuld niet zo makkelijk een hypotheek krijgen. Tenzij hij die verzwijgt, want hij is niet BKR-geregistreerd maar ik hoop toch dat-ie van deze situatie heeft geleerd dat dat niet zo’n goed idee is.
Als je als ondernemer een hypotheek aanvraagt moet je al je jaarcijfers etc. overleggen. Het klinkt alsof hij gewoon niet goed al z’n inkomsten heeft verwerkt waardoor hij op papier minder inkomen had dan hij daadwerkelijk had.
Omdat ze bijzonder heftig reageert en het op zichzelf betrekt terwijl ze hier in feite geen last van heeft. Maak je niet zo druk, kijk dan niet.
Dit klinkt logisch!
Maar… als je genoeg inkomen hebt voor een hypotheek heb je ook genoeg inkomen voor een boekhouder Wat een vaag verhaal allemaal haha, ik ga snel die video’s kijken want ben nou wel nieuwsgierig.
Oeps nee dat was een rare gedachtenkronkel van mij Ik bedoelde denk ik dat hierna zijn jaaropgaven kloppen dus dat hij correcte papieren bij de bank kan laten zien voor een hypotheek. Dus wat @Foxyfoxtrot zegt, dat hij op papier veel minder verdiende dan hij daadwerkelijk deed.
@KipTokTok Hij zou nu inderdaad geen hypotheek kunnen krijgen maar als hij eenmaal geen schuld meer heeft dan is het toch geen probleem meer.
Ik snap echt niet hoe iemand zulke afwijkende cijfers kan hebben en geen enkel moment in die chaos kan hebben bedacht goh, misschien is een accountant echt een heel slim idee
Nee ik kan hier ook echt niet bij?? Ik volg hem ook helemaal niet maar ken m alleen als vriend van Bonnie, dus hij heeft ook sowieso vrienden die iets soortgelijks doen qua werk, vraag hen dan op z’n minst om advies van “goh hoe doe jij dat”? Snap hier helemaal niks van haha maar goed ik ben ook doodsbang om fouten te maken bij de belastingdienst want dat kan echt flink je leven fucken hebben we gezien
(Hier komt mijn levensverhaal over de belastingdienst, skip het vooral haha)
Nou ik heb het stukje belastingdienst gekeken maar ik vond de video genuanceerder dan er hier besproken werd. Hij geeft zelf ook al aan dat hij beter wel had kunnen investeren in een boekhouder… en ik begrijp zijn gedachte daar achter ook wel (= dat is vast heel duur, wil ik dat wel betalen). Heb daarom vorig jaar ook zelf mijn inkomstenbelasting gedaan i.p.v. mijn boekhouder… en vond het juist heel leerzaam. Maar ben echt DAGEN bezig geweest met termen opzoeken en webinars kijken want het is echt abracadabra (en toen ontdekte ik ook dat mijn vorige boekhouders zelf ook niet zo zorgvuldig zijn geweest, dus nu ga ik het denk ik weer zelf doen gewoon omdat ik nu ook niet zeker weet of ik wel kan vertrouwen op boekhouders En omdat het een fijn idee is om te weten wat al die cijfertjes en termen precies betekenen). Maar ik twijfel nog haha.
Maarrrr de angstige manier hoe hij er over praat lijkt het wel alsof het om een flink bedrag zou gaan. Terwijl hij het naast loondienst doet. Mmm.
Maar om de vaagheid van de belastingdienst nog eens te benadrukken: ik ben bij mijn laatste omzetbelasting blijkbaar vergeten om op het knopje ‘bevestigen’ te drukken nadat ik 'm verstuurde, dus hij was niet geldig. Kreeg ik ook een boete, maar het was onmogelijk om uit te vogelen hoeveel ik moest betalen. Zo vaak belastingtelefoon gebeld, kreeg uiteindelijk ook 7 blauwe brieven er over?? Nou had ik eindelijk iemand aan de lijn die me kon vertellen welke boete ik moest betalen, had ik dat gedaan, kreeg ik daarna weer 3 brieven tegelijk met: 1. hoi je hebt dit bedrag betaald prima 2. ja nee toch niet prima je moet dit nog betalen 3. nee je moet dit niet betalen je krijgt dat bedrag wat je dan betaalt in brief 2 weer teruggestort.
HOE DAN? Dus ja. Belastingdienst is echt superomslachtig en onhandig. En dan telkens het idee krijgen dat je iets verkeerd doet terwijl ze zelf zo fucking vaag zijn. Echt heel naar. Krijg ook meteen paniek van zo’n video
/levensverhaal
Nasi, een gerecht te exotisch om correct te spellen
Nein danke
Maar hoe weet je dat jij het beter hebt gedaan dan jouw boekhouder dan? Het is iemand die ervoor heeft geleerd en hier en daar zijn trucjes kent. Ik zou het nooit niet zelf durven omdat een fout zo gemaakt is en het liever overlaat aan de mensen die dit dagelijks doen.
Het staat er aanvallend, zo is het overigens absoluut niet bedoeld!
Nou beter wil ik niet zeggen Maar ik zag een paar dingen die je moet opgeven en die hadden zij niet gedaan, terwijl ik dacht… dat moet wel? (Volgens de webinars en dingen die ik er over had gelezen, haha).
(Bijv. als je iets verkoopt wat je zakelijk aankocht, moet je dat op een bepaalde manier verwerken, hadden zij helemaal niet gedaan etc. terwijl ik dat nadrukkelijk nog had aangegeven dat ik dat verkocht had.) En meer van dat soort dingen, mijn zakelijke spaarrekeningen waren niet meegenomen in de berekening etc.
En zeker met je eens, ik zou het ook liever toevertrouwen aan iemand met kennis van zaken. Maar vond het wel heel interessant om zelf te doen want had echt geen flauw idee ook wat alles betekende en nu dus wel. Wellicht dat ik het dit jaar en zelf doe (maar niet indien) en laat doen door iemand, om te kijken of mijn berekening een beetje klopte. Zou dat in ieder geval iedereen aanraden om een keer te doen want dan begrijp je echt veeeeeel meer wat je door het jaar heen moet doen. Nou snap ik bijvoorbeeld hoe precies het komt allemaal.
Edit: oh en als ik het nu zou laten doen en samen zouden invullen, dan kan ik mijn boekhouder ook gerichte vragen stellen er over! In plaats van dat ik denk ‘jij hebt er verstand van dus zal wel joe he’.
Ah zo ja! Snap het. Ik begin er niet aan haha. Heb allemaal inkomsten uit het buitenland met speciale regelingen ivm belasting daar betalen en hier betalen. Het is voor mij oprecht acrabadrabra en probeer mijn boekhouder maar zo goed als het kan te vertrouwen. zou het overigens wel wat beter willen begrijpen.
@Wonderland ik ben nooit zo goed in subtiel onder woorden brengen wat ik denk en dus eigenlijk bedoel. Had dus kunnen voorstellen dat dit aanvallend over had kunnen komen. Ben het liever voor dan dat iemand het anders interpreteert dan ik het werkelijk bedoel.