Lol, dat zeg ik toch helemaal niet? Maar ik hoef daar geen tig stories over te hebben, iedere week weer. Sommige vragen geven me ook een beetje girlzzz vibes. Je weet zelf dondersgoed - als je Liesbeth volgt - wat er geantwoord gaat worden op de vraag: *oepsie ik ben door 2 mannen uitgevraagd, wat zal ik doen?! *
@crazyplantlady @mikselke maar zo stelde ze het in die story niet. Ze zegt in de story van gisteren (het ontstaan van de fooienpot in eerdere kroegpraten heb ik gemist): “maar een fooienpot vind ik wel een leuke toevoeging en maakt het voor mij mogelijk om dingen op te zetten voor onze kroeg. Het is dus geheel vrijblijvend en kroegpraat veranderd niet. Ik wil er alleen dingen bij gaan doen”. Daarnaast koppelen jullie nu de letterlijke betekenis van een fooienpot zoals hij bestaat in de horeca aan deze digitale versie van de kroegpraat, maar dat is niet hoe zij hem presenteert. Ik vind dat het ook altijd zo’n niet inhoudelijk argument om te zeggen: DaNn dOE jE hEt toCh nIEt. Nee dat ga ik zeker niet doen, plus dat is niet de kern van wat ik postte. Ik vroeg me namelijk af wat ze met dat geld gaat doen.
Daarnaast is haar hele verdienmodel dat ik haar volg voor de content welke ze maakt op instagram. Ik ben een volger, zij is een content creator. Hoe meer volgers, hoe meer geld zij kan vragen voor bepaalde content. Ik vind de kroegpraat (als influencer zijnde) een ontzettend slim concept want ze creëert op deze manier ontzettend veel interactie met haar volgers, wat weer positief is voor haar marktbereik. Potentiële klanten gaan ontzettend lekker op die hoge mate van interactie. Dus ik ben het niet helemaal ermee eens dat ze er niks mee verdiend. Het is gewoonweg onderdeel van haar werkzaamheden. Wat ze dus ontzettend slim & goed doet. Want het is flink investeren in je volgers op deze manier, maar dit betaald zich ook gewoon uit en daarom snap ik het ding van de fooienpot niet. Ik heb ook zeker een bepaalde vorm van respect ervoor hoor, want ik raak al overprikkeld als ik al die stories zie. En wij zullen hooguit maar een klein gedeelte zien. Ik besef me heel goed dat het voor haar veel tijd en moeite zal kosten.