Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Maar je moet wel echt mega duister zijn als je weet dat het einde financieel al in zicht is en je dan besluit 300.000 euro te crowdfunden wetende dat je het niet terug gaat geven. Ik vertrouw ze allemaal niet, maar dit zou me wel verbazen.

41 likes

Ik ben vooral benieuwd wie dat wil gaan kopen voor die prijs.

En zijn het 10 accommodaties? Dat baseer ik even op wat hierboven gezegd werd want ik heb geen clue. Want 80k betekent dus dat je 260 per nacht moet rekenen per accommodatie om uberhaupt aan die 80k per maand te komen.

6 likes

Ik vraag me af of ze er zelf dan helemaal ongeschonden uit gaan komen. Daarvoor moet je ook wel een beetje weten wat je aan het doen bent. Het zou me sowieso niets verbazen als dit het begin is van een Ik Vertrek naar Bali voor die twee. Inclusief al het standaard commentaar op de belemmerende Nederlandse regelgeving.

6 likes

Nieuwe vlog van Laura Brijde, waarin ze op 7 september in de ochtend de vlog afsluit omdat ze weeƫn heeft. Zo leuk dat diezelfde middag hun zoontje nog is geboren!! Kan niet wachten op de vlog :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Ik ben ook heel benieuwd naar de vlog! Zou ze deze nog even snel tijdens de weeƫn ge-edit hebben? Haha

Overigens vind ik haar vriend Toon altijd een beetje… bot ofzo? Kan het niet echt uitleggen. Soms gewoon een beetje onaardig uit de hoek komen. Weet niet of anderen dit ook hebben bij hem.

8 likes

Ik denk meer dat hij een beetje ongemakkelijk is met camera erbij. Althans dat gevoel heb ik.

16 likes

Ik snap niet dat ze de onderneming er niet bijverkopen. Dat is het enige waardoor mensen het heel misschien nog wel zouden aandurven te kopen, denk ik. Maar daar zullen ze wel te trots voor zijn.

5 likes

Volgens mij wel meer, het zijn die huisjes, 2 yurts (van die tenten) en in het hoofdgebouw zitten nog wat appartementen/kamers.

2 likes

Oeh… is het dan nu wachten op de aflevering van Boos namens gedupeerde crowdfundees?
De huismuts lijkt het hiermee wel erg bont te maken :unamused:

20 likes

Haha ja mijn eerste gedachte bij zo’n falend initiatief van een influencer is ook Boos. Ben benieuwd welke ff’er zich voor deze aflevering gaat opgeven!

11 likes

Mag toch hopen dat niemand van hier zo dom is geweest om daarin te investeren :joy:

6 likes

Een onderneming moet wel waarde hebben

3 likes

Nou, er hebben ook mensen geld gegeven voor het boshuisje van [naam vergeten] dus ik ben er niet zo zeker van.

3 likes

Ben wel heel benieuwd hoe dit juridisch zit. Qua gevoel lijkt het toch echt wel diefstal te zijn om mensen geld af te troggelen en rendement te beloven en om de boel dan een paar maanden later in de verkoop te zetten zonder iets uit te keren. Verder zou ik ook denken dat geen weldenkend mens in zoiets zou investeren, het was al zo’n raar verhaal. Maar blijkbaar waren die er dus welšŸ™ˆ
Ben benieuwd of ze snel een koper hebben, denk dat het niet echt storm loopt in deze onzekere tijden. Als het even gaat duren dan blijven een aantal kosten wel doorlopen natuurlijk, dan misschien maar weer een crowdfunding starten!

5 likes

Dank voor de info, het is best ingewikkeld. Als je via crowdfunding geld krijgt is dat dan een gift of moet je er ook belasting over betalen?

@Shaaar, er staat dat ze het park in zeer korte tijd volledig gemoderniseerd hebben. Ik gil. Een paar tegeltjes tegen de muur en wat nieuwe meubels.

@George, 18 zie ik. OkƩ, dan kom je nog op 150 euro per nacht. En dan moet ook alles daadwerkelijk volgeboekt zijn.

9 likes

Mja, dat verhuizen is wel hun verdienmodel geloof ik. Weer nieuwe content.

5 likes

Jenny, maar zij verkocht daar toch dingen voor zoals een boswandeling met haar en haar hond oid?

4 likes

Echt delusional

6 likes

Ja en volgeboekt ga je niet redden hoor. Een gemiddeld hotel streeft naar 80% en ik begreep van een kennis dat de grote keten met de toekan nu rond de 64% zit omdat ze simpelweg niet voldoende personeel hebben om alle kamers te kunnen verkopen.

4 likes