Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Dat is toch ook totaal niet wat ik zeg? Ik stoor me alleen aan de “dan kijk je toch niet”, “dan doneer je toch niet” en de “dit is mierenneukerij” reacties

2 likes

Maar dat is toch letterlijk wat dit hele topic is? Ik erger me aan de bruiloftscontent van Bonnie die eindeloos wordt uitgemolken, anderen vinden het fantastisch en vinden mij dan een zure doos. Prima.

Jij vindt dit een verkapte go fund me, anderen vinden kroegpraat leuk en geven Liesbeth graag een fooitje voor die content (vergelijkbaar met een petje af denk ik?). Who cares?

9 likes

Jouw argumenten slaan toch ook nergens op? Waarom zou zij verantwoording moeten afleggen omdat mensen het bullshit vinden om zo’n fooienpot in het leven te roepen? Geef dan vooral niks, sluit je er voor af en spaar je energie om iets anders te doen :smiling_face_with_tear: en laat haar gewoon doen wat ze wil en haar goeddunkt :woman_shrugging: Ze doet er niemand kwaad mee.

7 likes

Die kroeg is wel meer werk dan een normale q+a. Alle vraagstickers in de gaten houden, je inbox, alle screenshots bij elkaar plakken, interactie met volgers, reageren op vorige verhalen. En dat structureel elke maandagavond. Lijkt me echt een klote werk eerlijk gezegd.

In tegenstelling tot een normale q+a waarin een influencer lekker wederom alleen over zichzelf kan praten.

9 likes

haha ja ik vind reguliere q&a’s zo irritant

1 like

Maar jouw inhoudelijke argumenten zijn:

• ik wil weten wat ze met het geld gaat doen en daar is ze niet transparant over (—> hoeft van mij ook niet, ik hoef ook niet te weten wat de serveerster met haar fooi doet)
  • ze verdient al genoeg geld met campagnes omdat ze veel volgers heeft, en nog meer dankzij de kroegpraat (—> je weet helemaal niet hoeveel geld zij precies verdient, en alsnog vind ik dat haar eigen business. Zie punt 1)

Je doet nu net of ‘wij’ het afschilderen alsof je er niks van mag zeggen. Maar je mag er prima wat van zeggen, ik ben het gewoon inhoudelijk niet met je eens

9 likes

Maar dit zijn mijn argumenten helemaal niet? Dus leg me aub geen woorden in de mond. Ik heb haar nergens niet-transparant genoemd. Ik vind het onzin om te doneren omdat kroegpraat net zo goed onderdeel is van haar verdienmodel.

6 likes

Huh wat een rare AD op de stories van Claire (Lucia). Ze maakt reclame voor een unieke korting bij about you, maar om een speciale code ge krijgen moet je FOMO appen via whatsapp naar een vaag nummer? Dit moet wel een hack zijn toch? (Er worden wel foto’s van haar gebruikt, maar denk dat ze oud zijn)

4 likes

Dus ze mag er wel iets mee verdienen maar niet te veel?? Snap niet helemaal wat je punt nou is.

1 like

Klopt ook niks van, in die appjes staat minimale bestelwaarde van 500 euro en zij zegt maximale

4 likes

Zou het een samenwerking met een bedrijf/de overheid kunnen zijn om te waarschuwen voor dit soort oplichting? Het is cybersecurity maand. Wij worden op het werk ook constant getest de afgelopen weken.

11 likes

Ah ja dat zou wel eens heel goed kunnen!

5 likes

Het is een Duits nummer en About You is Duits, misschien een manier voor About You om telefoonnummers te verzamelen net als hoe bedrijven altijd willen dat je je inschrijft voor de nieuwsbrief zodat ze je e-mailadres hebben? Alhoewel het alsnog echt mega vaag is, waarom is die WhatsApp tekst Hongaars? En dat telefoonnummer heeft volgens mij ook 3 cijfers teveel als je naar het normale Duitse nummer van About You kijkt. Ik zou zoiets hebben van laat maar, ziet er veel te shady uit allemaal

4 likes

Waar zeg ik dit dan?

3 likes

Niet letterlijk maar ik haalde dat eruit omdat je zegt dat je het prima vindt dat ze via ads/instagram geld verdient maar je de fooienpot niks vindt. Vroeg me meer af waarom je specifiek via die fooienpot geld verdienen niet ok vond.

3 likes

Ik heb het even getest en het werkt wel. De code haalt 50% van het bedrag af bij About You. Inderdaad wel shady manier van adverteren zo, maar het is dus legit. Nu ff dat nummer blokkeren want geen zin in reclame wel zin in korting.

11 likes

Wat een raar verhaal. Ik vraag me echt af hoe dat zit.
About you heeft die korting wel daadwerkelijk in hun eigen systeem staan/aangemaakt of beschikbaar neem ik aan. Njaa zullen we niet achter komen denk ik…

4 likes

Vind je dan dat ze soort van “dubbel” vangt? Als ze zowel die fooienpot introduceert (en geld krijgt) alsook hiermee content creëert (en via deals geld krijgt)?

4 likes

Ik ben een vlog van Gio aan het kijken dat hij in Toverland is. In het begin werd hij met een karretje rond gereden en dacht ik wat een onzin. Maar nu loopt hij in het park en heeft hij allemaal beveiligers mee omdat er alleen maar gillende fans achter hem aan lopen continu. Hoe kut als je niet eens meer normaal een dag naar een pretpark kan. Continu pushen voor een foto en zijn naam schreeuwen, lijkt mij echt verschrikkelijk zeg.

2 likes

Bizar he! Ik heb ze echt al bij 7 influencers gezien de afgelopen dagen

8 likes