Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Die foto met als caption “found my tribe”.
Zal het misschien wel te serieus nemen ofzoiets, maar vind het nogal respectloos.
Zeker als je de exacte betekenis van een stam weet;
Een stam is in de antropologie een gemeenschap van mensen die groot genoeg is om uit verschillende onderdelen te bestaan, maar waarin de economische situatie nog niet toelaat dat er een elite kan ontstaan.

35 likes

Ik vond dit caption ook heel bizar

8 likes

Ik vind alles aan die post en foto’s gewoon zó fout en walgelijk. Kan het niet goed onder woorden brengen, maar het is zo cringy, vooral omdat ze het zelf totaal niet doorheeft.

22 likes

Ik vind het ook vreeselik, vooral de foto’s met de Maasai. Op de een of andere manier druipt white privilige er vanaf.

17 likes

dit is helemaal niet de gangbare betekenis volgens mij?

11 likes

Ja ik kan er echt niet bij met mijn hoofd. Dan ben je een witte vrouw met heel veel privileges, geboren in een welvarend land en van alle gemakken voorzien, wat gaat er dan in je hoofd om als je zoiets plaatst? “My tribe :crazy_face:”. Bah.

13 likes

5 likes

Vind dit altijd zo bizar. Als iemand post

“Ik ben in Frankrijk”

Dan is er toch niemand die zegt “oh cool, ik was ooit in Estland, Letland en Litouwen :pray:t3: :pray:t3:

137 likes

ah ja denk dat een kort wikipedia artikel met 1 enkele bron ‘1. W. Blockmans & P. Hoppenbrouwers (2006): Eeuwen des onderscheids. Een geschiedenis van middeleeuws Europa , Bert Bakker, Amsterdam, blz. 42.’ vast precies correct en genuanceerd gaat uitleggen wat een stam is

8 likes

Behalve ALLE AMERIKANEN DIE OOIT IN EUROPA ZIJN GEWEEST* dan

*of europese voorouders hebben natuurlijk

16 likes

Ah wist ik niet! Thanks.

7 likes

Alsof het gaat om het compleet maken van een verzameling.

9 likes

Nee die Amerikanen met Europees bloed weten juist altijd in procenten waar ze vandaan gekomen zijn.

Die zijn altijd anglo-scottish-Irish bijvoorbeeld.

11 likes

Hahaha

Benieuwd hoe ons lachebekje Sannie zou grounden en shinen in de Centraal Afrikaanse Republiek, Somalië, Mali, Zuid Soedan of Burkina Faso :pray:t3: :pray:t3:

51 likes

Ja en dat vertellen ze zodra ze horen dat je uit NL komt. Want zo dichtbij.

2 likes

Nederland ligt ook tering dichtbij Engeland, tbf.

In veel Amerikaanse Staten ben je je eigen staat nog niet eens uit in de tijd dat wij in Parijs, Londen of Brussel zijn.

10 likes

Hoorn van Afrika altijd lekker weer :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Gewoon positief denken hoor

4 likes

Ik vind dat altijd met Afrikaanse landen eigenlijk. Altijd op zo’n kleinerende toon praten over de mensen die daar wonen.

Ik heb laatst trouwens die serie van Thomas StukTV in India gekeken en hoewel het concept leuk had kunnen zijn vond ik het ook allemaal vrij spottend en respectloos. Ookal is dat geen Afrikaans land.

11 likes

Mijn vader heeft dit spel gekocht in Amerika en ik vond het wel toepasselijk hier :smiling_face_with_tear:

Samenvatting

Het is een soort levensloop?

24 likes