Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Ik gok dat ze zelf wel weet wat ze wel of niet kan betalen

12 likes

Ik denk dat het me ook niet per se over het kunnen betalen verbaas, maar ook gewoon hoe het er aan toe gaat aan de VS. Niet dat alles hier zaligmakend is hoor, maar alleen al het politieke klimaat zou me beangstigen. Nu denk ik wel dat ze voor NY kiest, en ik weet niet in welke mate je dan echt veel directe gevolgen merkt van de conservatieve tendensen bijvoorbeeld (omdat NY natuurlijk vrij progressief is)

6 likes

Ze is een rijke witte meid. Waar zou ze precies bang voor moeten zijn

35 likes

Denk dat ze weinig “negatieve” dingen gaat merken tbh

2 likes

Goed punt, pijnlijk genoeg

5 likes

Ze heeft er ook al een tijdje gewoond en vast genoeg Amerikaanse vrienden dus ze weet heus wel hoe het daar is. En wat je merkt in NYC is misschien veel daklozen maar als je verder genoeg geld hebt, kun je daar prima leven.

En sowieso in delen van het land kun je best een prima leven leiden hoor. Laten we niet doen alsof het een compleet derdewereldland is. Vooral niet voor witte rijke mensen.

3 likes

Ohh heb je een winkel in Den Bosch? Is het geheim welke want ben enorm nieuwsgierig nu :joy::joy:

3 likes

Gelukkig is Nederland totaal niet racistisch.

11 likes

Ook voor mij het laatste land waar ik zou willen wonen maar zij is echt geobsedeerd erdoor dus “nmsvpe”

3 likes

Ik vind de VS in zijn algemeenheid ook fucked up, dat vooropgesteld.

Maar in Nederland is ook heel veel behoorlijk mis, woon je hier met veel plezier?

5 likes

Joh stel ze gaat daar wonen en het is toch niet zo geweldig dan komt ze weer terug en gaat ze weer hier wonen. Probleem opgelost.

Het enige waar ze dan even aan moet wennen is dat je hier niet met dollars kan betalen.

26 likes

Het is letterlijk geen derdewereldland. Ja er is veel fucked up en vooral het verschil tussen arm en rijk is heel groot. Maar het is géén derdewereldland of ontwikkelingsland. Dan moet er wel echt veel meer mis zijn.

Edit: ik zie nu je edit, dat mag jij vinden ja.

3 likes

In haar story lijkt het alsof iemand/iets het voor haar regelt? ‘Ik weet niet of ik dat al mag zeggen’. Vraag me af van wie ze dat evt niet zou mogen? Verder idd zelf weten. Ze zou er wel goed over nadenken en zo niet dan komt ze daar vanzelf ook wel weer achter.

8 likes

Vaak moet een werkgever je sponseren om een visum te krijgen. Misschien die sieradenwinkel?

3 likes

Wij hebben hier een traditie waar witte mensen zich zwart schminken. En bloedlink worden als iemand zegt dat zr dat niet prettig vinden. En laat me niet beginnen over “chinese” verjaardag liedjes.
Het enige wat hier niet gebeurd is dat je word neergeschoten om je huidskleur. Wel etnisch geprofileerd dat dan weer wel.

9 likes

(tw politiegeweld)

Er is vorige week nog een zwarte man doodgeschoten door de politie. Ze vermelden de huidskleur gewoon niet.

Ik vind Amerika ook niet leuk hoor, en snap ook niet dat ze er wil wonen. Maar over racisme enz kan je denk ik pas echt oordelen als je als bipoc in beide landen hebt gewoond.

5 likes

Gewoon de woorden “westers”, derdewereldland enz die je hier gebruikt voor je vergelijking.

Hoezo moet die vergelijking gemaakt worden door witte mensen in Europa en alle landen die minder industrie hebben (maar wellicht op andere vlakken meer ontwikkeld) bestempeld worden als ontwikkelingsland.
Lekkere vorm van paternalisme om zelf bovenaan de ladder te blijven staan en macht te behouden

5 likes

Los van de kritiek die je krijgt op je woordkeuze denk ik dat je helemaal niet per se ongelijk hebt. Op allerlei vlakken (zoals zorg) doet Amerika het in vergelijkend perspectief echt heel slecht.

Zie bv dit stuk uit 2013 Steenrijk derdewereldland - De Correspondent

19 likes

Zo makkelijk gaat dat echt niet. Weet ik uit ervaring want in een ver verleden ook mee te maken gehad. Vraag me echt af hoe ze denkt te kunnen gaan emigreren, de eisen zijn heel streng.

5 likes

Ze zegt toch ook niet dat het makkelijk gaat? Claire zegt ook in gesprek te zijn met een advocaat, ze zal vast wel weten wat ze moet regelen.

10 likes