Ik vind het echt onzin.
Ik heb zelf een kind en voel me helemaal nul aangesproken door alle kinderhaat. Ik vind m’n witte kind bloedmooi, dus de opmerking slaat niet op mij. Ik heb geen last van slapeloze nachten en al die andere ongein, dus de opmerkingen slaan niet op mij. Als je gewoon content bent in de keuze aan kinderen te beginnen dan voel je je gewoon oprecht niet aangesproken en als je dat wel doet dan raakt het misschien een zere plek waarvan het niet prettig is dat erop gedrukt wordt, maar hey dan hebben ze dus wel een punt met de opmerkingen. Je kan ook gewoon gelukkig zijn met de keuze die je zelf (hopelijk) bewust gemaakt hebt, je niet gedragen als een moeke en alles in humor zien met een korrel zout toch?
Ik wil door Bonnie ook m’n pony zo laten knippen. Alleen heeft zij dik en stug haar en ik slap en glad haar, dus het zal wel weer een deceptie worden.
Ja ik heb hetzelfde probleem! Ik vind curtain bangs zo mooi
en het staat Bonnie ook echt goed! Maar ik heb dun haar en ik haat föhnen dus ik ben ook bang dat het geen succes wordt haha.
Nou dat probleem heb ik denk ik niet, want ik vind altijd dat ik mijn haar beter kan stylen dan de kapper. ![]()
Haha grappig ik zag dus echt bijna geen verschil in die video over haar nieuwe kapsel en zie ook niet echt die curtain bangs
Nee hoor, ik ben geen cool mom. Ben gewoon zelfverzekerd in de keuze die ik heb gemaakt. Vind het niet nodig anderen af te zeiken en vind het niet nodig me aangesproken te voelen, dat is niet per se cool imo.
Ik ben ook zelfverzekerd en hartstikke blij met mijn keuze voor kinderen. Dan kan ik het gezeik op kinderen en moeders alsnog wel triest vinden, ook al voel ik me echt niet aangesproken.
En nee ben het niet eens met die opmerking over onvruchtbaarheid, die was nog honderd keer triester.
Zag dit toevallig op Insta voorbij komen, verder geen idee!
Oh nee absoluut, daar mag ze zich kapot voor schamen en ik vond hem zelfs zo ver gaan dat ik een ban niet eens misplaatst zou vinden.
Maar het moge hopelijk duidelijk zijn dat ik het over de humor en grapjes had, niet over de opzettelijk gemene kut opmerkingen.
@Calypso ja eens. Van een aantal mensen lijkt het hun hele identiteit geworden om op kinderen te haten en vraag ik me echt af waarom het ze zo hoog zit dat er baby’s op aarde zijn.
Oké sorry, ik dacht dat je het aan het verdedigen was dat mensen inderdaad van kinderhaten hun identiteit maken en altijd maar flauwe kutgrapjes maken.
@Shaaar dit heb ik ook voorbij zien komen inderdaad en vond ik ook triest.
Misschien voel ik me ook iets te veel aangesproken als het over de moekes van het forum gaat, want ik ben ook moeder, maar ik snap ook dat mensen niks met kinderen hebben en geen kinderen willen en dat is prima. Ik vind het gewoon irritant dat het regelmatig zo moet doorschieten. Maar misschien is dat ook wel omdat sommige moeders wel zo heftig reageren en dat is dan voor de haters weer voer om meer overdreven te gaan praten over hun kinderhaat.
Dan lezen we misschien andere topics.
Ik snap het wel maar het werkt ook twee kanten op hè. Ik negeer het vaak maar het is wel een beetje een kip en het ei verhaal. Maar ik ben het ook niet eens met bepaalde opmerkingen van de ‘moekes’, dus ik denk dat ik er gewoon tussenin zit.
Hmm in dit geval begon het met een opmerking over moeders in het algemeen, (‘moeders he, lange tenen’) die echt onnodig was.
Dit is gewoon echt niet waar ![]()
![]()
Of bedoel je dit specifieke topic?
Ligt misschien wel aan je definitie van kinderhatende opmerkingen. Maar vaak genoeg wordt bijv het leven met kidneren als de hel omschreven. En het is hier ook heel duidelijk wie absoluut geen kinderen wil / leven met kinderen zou verafschuwen. Wat mij overigens echt nul boeit. Maar om nou te stellen dat er amper kinderhatende opmerkingen voorbij komen. Meer in algemene vorm dus, niet persoonlijk.
Oh en dat grapje over de privé app groep van bepaald groepje moeders wordt ook saaaai
Dat rechtvaardigt niet die ene opmerking die ik niet ga herhalen. Maar de rest wel. Ik zei zelf iets van ‘nou moet dat nou’ en dat lijkt mij zeker gerechtvaardigd, als je moeders in het algemeen gaat bashen. Doe gewoon niet…
Al deze drama en beschuldigingen van radicale kinder- en moederhaat door een herinnering aan de opmerking doei kaaaaytjeeee van jaren geleden. @Soy.peor kijk eens wat je hebt aangericht!!! En wij maar denken dat Jamie’s reactie overdreven was…
Ja, mag van mij. Maar jij stelt dat het dus bijna niet voorkomt. Maar dat wordt wel geuit.
Maar jongens, het is het youtubers en bloggers topic. Kunnen we deze discussie lekker in het mommybloggertopic voortzetten ofzo ![]()
Ik heb geen persoonlijke sneer gemaakt? Even terug gezocht en ik zei letterlijk ‘really, is dit nou weer nodig…’ Niet de boel gaan verdraaien. Ik zeg nergens dat persoonlijke sneren OK zijn en dat hoef jij er ook niet van te maken.
Of in de appgroep, of in de lounge, kan hier de rust terug ![]()