En de post precies binnen het gespreksthema baby’s lijken op aardappels valt
Wist je dat Bintje een meisje was?
hahahaha ja ik ging ook echt stuk om die 1u. ik wilde eigenlijk vragen of ze hem al klaar had staan als een soort anti kinderhater superwapen 3000 maar ik dacht laat maar
Ben met name een meelezer hier, en ik kan om sommige kinderen-grappen wel lachen (heb namelijk geen kinderen, geen kinderwens en als ik familie of collega’s hoor praten over slapeloze nachten en poepluiers denk ik wat een HEL). Maar het is inderdaad een patroon dat hier mensen uitgelokt worden door bepaalde grappen te maken over kinderen, dan vervolgens verwezen wordt naar lange tenen —> discussie ontstaat, etc. Volgens mij vinden ‘beide kanten’ het leuk om olie op het vuur te gooien en elkaar uit te lokken, waar sommige mensen altijd (denken) de waarheid in pacht te hebben/het laatste woord te hebben. Dit is echt brugklas gedrag, het zou fijn zijn als iedereen haar eigen gedrag nog eens bekijkt. Je hoeft niet gemeen te zijn naar een ander om jezelf dat beter te voelen, negeer het gewoon.
Wat het probleem nu daadwerkelijk is: kinderen in beeld bij Youtubers en andere influencers. Als ze daar nou eens een verbod op leggen.
Sanneke gaat zich laten testen op autisme
Ik vind het echt onzin.
Ik heb zelf een kind en voel me helemaal nul aangesproken door alle kinderhaat. Ik vind m’n witte kind bloedmooi, dus de opmerking slaat niet op mij. Ik heb geen last van slapeloze nachten en al die andere ongein, dus de opmerkingen slaan niet op mij. Als je gewoon content bent in de keuze aan kinderen te beginnen dan voel je je gewoon oprecht niet aangesproken en als je dat wel doet dan raakt het misschien een zere plek waarvan het niet prettig is dat erop gedrukt wordt, maar hey dan hebben ze dus wel een punt met de opmerkingen. Je kan ook gewoon gelukkig zijn met de keuze die je zelf (hopelijk) bewust gemaakt hebt, je niet gedragen als een moeke en alles in humor zien met een korrel zout toch?
Kunnen we weer ontopic?
Ik wil door Bonnie ook m’n pony zo laten knippen. Alleen heeft zij dik en stug haar en ik slap en glad haar, dus het zal wel weer een deceptie worden.
Ja ik heb hetzelfde probleem! Ik vind curtain bangs zo mooi en het staat Bonnie ook echt goed! Maar ik heb dun haar en ik haat föhnen dus ik ben ook bang dat het geen succes wordt haha.
Nou dat probleem heb ik denk ik niet, want ik vind altijd dat ik mijn haar beter kan stylen dan de kapper.
Haha grappig ik zag dus echt bijna geen verschil in die video over haar nieuwe kapsel en zie ook niet echt die curtain bangs
Nee hoor, ik ben geen cool mom. Ben gewoon zelfverzekerd in de keuze die ik heb gemaakt. Vind het niet nodig anderen af te zeiken en vind het niet nodig me aangesproken te voelen, dat is niet per se cool imo.
Ik ben ook zelfverzekerd en hartstikke blij met mijn keuze voor kinderen. Dan kan ik het gezeik op kinderen en moeders alsnog wel triest vinden, ook al voel ik me echt niet aangesproken.
En nee ben het niet eens met die opmerking over onvruchtbaarheid, die was nog honderd keer triester.
Zag dit toevallig op Insta voorbij komen, verder geen idee!
Dat had Gabriella (Britse Youtuber) dus ook. Zij draagt haar pony nu maar naar achteren met schuifjes.
Oh nee absoluut, daar mag ze zich kapot voor schamen en ik vond hem zelfs zo ver gaan dat ik een ban niet eens misplaatst zou vinden.
Maar het moge hopelijk duidelijk zijn dat ik het over de humor en grapjes had, niet over de opzettelijk gemene kut opmerkingen.
@Calypso ja eens. Van een aantal mensen lijkt het hun hele identiteit geworden om op kinderen te haten en vraag ik me echt af waarom het ze zo hoog zit dat er baby’s op aarde zijn.
Het is echt tweerichtingsverkeer (weet nog wel dat ik een keer reageerde in het ouderkind topic en vervolgens in andere topics te horen kreeg wat ik daar eigenlijk deed als ik kinderen zo haatte???). Plus dat sommige mensen niet begrijpen dat anderen niks met kinderen en ouderschap hebben én dat uiten want het gaat ook vaak zat om opmerkingen die helemaal niet op moeders gericht zijn, maar wel zo worden ervaren.
Blijf me gewoon zo verbazen om dat een groep die zo overduidelijk in de meerderheid is maatschappelijk (hier dan net niet) zichzelf zo als slachtoffer blijft zien. Dan denk ik; lees eroverheen er is niks aan de hand, niemand heeft het over jou, je baby of je ouderschap.
Oké sorry, ik dacht dat je het aan het verdedigen was dat mensen inderdaad van kinderhaten hun identiteit maken en altijd maar flauwe kutgrapjes maken.
@Shaaar dit heb ik ook voorbij zien komen inderdaad en vond ik ook triest.
Misschien voel ik me ook iets te veel aangesproken als het over de moekes van het forum gaat, want ik ben ook moeder, maar ik snap ook dat mensen niks met kinderen hebben en geen kinderen willen en dat is prima. Ik vind het gewoon irritant dat het regelmatig zo moet doorschieten. Maar misschien is dat ook wel omdat sommige moeders wel zo heftig reageren en dat is dan voor de haters weer voer om meer overdreven te gaan praten over hun kinderhaat.
Maar snap je dan dat het hier doorslaat omdat mensen het normaal vinden op te reageren met: jij bent echt onsympathiek, de sfeer wordt verziekt, jullie zijn onvruchtbaar etc? Op een opmerking die ging over een moeder met lange tenen die hier verhaal kwam halen op ‘doei kaytje’? Er wordt bijna nooit echt kinderhatend gesproken hier en het gaat de hele tijd over kinderhaters die z en y doen. Ik begrijp het gewoon echt niet.