Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Dan lezen we misschien andere topics.

Ik snap het wel maar het werkt ook twee kanten op hè. Ik negeer het vaak maar het is wel een beetje een kip en het ei verhaal. Maar ik ben het ook niet eens met bepaalde opmerkingen van de ‘moekes’, dus ik denk dat ik er gewoon tussenin zit.

2 likes

Hmm in dit geval begon het met een opmerking over moeders in het algemeen, (‘moeders he, lange tenen’) die echt onnodig was.

8 likes

Dit is gewoon echt niet waar :joy::joy:
Of bedoel je dit specifieke topic?

22 likes

En dat rechtvaardigt de reacties eronder? Er is niemand persoonlijk aangesproken en er was een duidelijke aanleiding?

En qua kinderhaat: ik zie graag de voorbeelden, want als dit hierboven blijkbaar al geldt als moederhaat ligt de lat inderdaad wel heel laag en snap ik inderdaad waarom iedereen de hele tijd over de piss gaat. Als een algemene opmerking, met een concrete aanleiding (zoals die hier de hele tijd over influencers gedaan worden) al een groot probleem is.

6 likes

Ligt misschien wel aan je definitie van kinderhatende opmerkingen. Maar vaak genoeg wordt bijv het leven met kidneren als de hel omschreven. En het is hier ook heel duidelijk wie absoluut geen kinderen wil / leven met kinderen zou verafschuwen. Wat mij overigens echt nul boeit. Maar om nou te stellen dat er amper kinderhatende opmerkingen voorbij komen. Meer in algemene vorm dus, niet persoonlijk.

Oh en dat grapje over de privé app groep van bepaald groepje moeders wordt ook saaaai

11 likes

Dat rechtvaardigt niet die ene opmerking die ik niet ga herhalen. Maar de rest wel. Ik zei zelf iets van ‘nou moet dat nou’ en dat lijkt mij zeker gerechtvaardigd, als je moeders in het algemeen gaat bashen. Doe gewoon niet…

3 likes

Maar dat is toch een persoonlijke ervaring? Dat bedoel ik hierboven met: niet iedereen ziet een leven met kinderen zitten, dat moet je toch gewoon mogen uiten?

@Freedom dan denken we daar anders over. Als je echt vindt dat je op zo’n algemene opmerking mag reageren met persoonlijke sneren denk ik dat we de verklaring voor waarom het steeds zo uit de hand loopt gevonden hebben.

7 likes

Al deze drama en beschuldigingen van radicale kinder- en moederhaat door een herinnering aan de opmerking doei kaaaaytjeeee van jaren geleden. @Soy.peor kijk eens wat je hebt aangericht!!! En wij maar denken dat Jamie’s reactie overdreven was…

11 likes

Ja, mag van mij. Maar jij stelt dat het dus bijna niet voorkomt. Maar dat wordt wel geuit.

5 likes

Maar jongens, het is het youtubers en bloggers topic. Kunnen we deze discussie lekker in het mommybloggertopic voortzetten ofzo :woman_shrugging:t3:

24 likes

Nee want dat is precies geen kinderhaat. Als ik uit dat ik een leven met een kind nu echt niet zie zitten, gaat dat over mij en mijn gevoelens. Niet over andermans kinderen. Als je dat dan naar je toe trekt zoek je spijkers op laag water.

33 likes

Ik heb geen persoonlijke sneer gemaakt? Even terug gezocht en ik zei letterlijk ‘really, is dit nou weer nodig…’ Niet de boel gaan verdraaien. Ik zeg nergens dat persoonlijke sneren OK zijn en dat hoef jij er ook niet van te maken.

3 likes

Of in de appgroep, of in de lounge, kan hier de rust terug :grin:

14 likes

Ik zeg niet dat jij dat hebt gemaakt, ik zeg dat jij die sneren goedkeurt

1 like

En hoe kom je daar bij? Je verdraait mijn woorden

3 likes

Ja, dat is echt hele andere bewoording dan normaal gesproken :joy: ik doel ook niet op jou. Maargoed ontopic.

8 likes

Maar over dit soort uitingen hebben we het nu niet he…? Dit moet je gerust kunnen uiten. Het gaat nu over ‘moeders he, lange tenen…’

2 likes

Maar laten we ermee stoppen. Ik denk iig door te hebben waar het probleem ligt

3 likes

Ja over sfeer etc. God ik ga niet alle opmerkingen nu 1 voor 1 langs, je kunt ook alles doodanalyseren.

4 likes

Nouja ik heb het duidelijk over de opmerkingen eronder. Jij geeft aan dat er 1 niet gerechtvaardigd is en de rest wel. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat je de rest gelezen hebt?

2 likes