Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Ja, dat is echt hele andere bewoording dan normaal gesproken :joy: ik doel ook niet op jou. Maargoed ontopic.

8 likes

Maar over dit soort uitingen hebben we het nu niet he
? Dit moet je gerust kunnen uiten. Het gaat nu over ‘moeders he, lange tenen
’

2 likes

Maar laten we ermee stoppen. Ik denk iig door te hebben waar het probleem ligt

3 likes

Ja over sfeer etc. God ik ga niet alle opmerkingen nu 1 voor 1 langs, je kunt ook alles doodanalyseren.

4 likes

Nouja ik heb het duidelijk over de opmerkingen eronder. Jij geeft aan dat er 1 niet gerechtvaardigd is en de rest wel. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat je de rest gelezen hebt?

2 likes
Samenvatting

Ik zie het zelf anders. Ik vind het normaal om gesprekken te hebben over je wel of niet bestaande kinderwens/wel en niet hebben van kinderen en daar mag je van mij best gechargeerd over zijn. Ik zie die uiten niet als bewijsdrang. Je uit gewoon wat je denkt. Net als andersom: je mag als moeder ook allemaal uitspraken doen over het moederschap. Je mag ook stereotypen aanhalen over moeders om je heen. Dat doen we de hele tijd.

Wat hier steeds gebeurt is dat (in mijn ogen toch vaak een bepaalde groep moeders) die opmerkingen héél persoonlijk opnemen. Waardoor al die opmerkingen als een soort aanval op de moeders worden gelezen. Ik ontken niet dat hier wel eens overdreven gepraat wordt over ouderschap of baby’s, is dat leuk om te lezen? Vast niet. Maar ik vraag me wel echt af waarom je dat als ‘haat’ of als ‘sfeerverziend’ zou zien. Er wordt hier zoveel over groepen (bepaalde beroepen bijv) geschreven. Lees eroverheen?

6 likes

Omdat ik ooit doei heb gezegd ben ik een kinderhater!!!

9 likes

We denken er inderdaad gewoon anders over. Laten we er nu (en niet per we op jou ook op anderen hierboven) lekker mee stoppen, want we gaan het toch niet met elkaar eens worden. Zien we elkaar weer bij de volgende😂

@Duchess en qua de reacties op mij: dat waren voor mij wel de momenten waarop ik ontdekte hoe de rangorde wat betreft harde kern moeders/niet moeders hier nu eigenlijk zit. Dus dat kleurt mijn mening enorm. Omdat dat perfect aantoonde dat alles van een niet-moeder naar een moeder hier als aanval gezien kan worden en daar heel veel mensen direct op inspringen.

6 likes

Rangorde? Die is er nu ook al? Er zijn wel meer actieve moeders aanwezig hier ja.

1 like

Er werd toen vrij direct gezegd dat ik niks in dat gesprek te zoeken had omdat ik geen moeder was, dus ja rangorde is wel het woord ja. En dan heb ik het over sommige moeders he, maar misschien moet je er niet zo happig op inspringen als ik niet op jou reageer. Je bewijst mijn bovenstaande punten namelijk nogal zo.

8 likes

Ik dacht dat je bedoelde onder de moeders.
En ja dat weet ik nog. En dat was niet terecht.
Vond jammer hoe die specifieke discussie verliep en jou bijdrage zeker wel interessant om te lezen.

Dit heb je later toegevoegd:

7 likes

Hahahahahaha lees ik nou net echt honderd keer het woord KINDERHAAT.
Jullie zijn grappig.

7 likes

Joh ik heb hier echt geen zin. Edit: Ik heb al meerdere keren geprobeerd dit gesprek met een iemand af te ronden, waarna er weer een ander op één detail inhaakt en gaat doorzagen. Ik weer van iedereen hier waar ze nu staan, we zijn het oneens. Iedereen mag reageren, wat mij betreft is het klaar. We gaan het namelijk ook niet eens worden en er wordt al lang geen nieuw inzicht meer in de discussie gebracht

6 likes

Ik heb net nergens op ingehaakt he? Duchess haalt de situatie aan. Ik reageer daar nog op. We waren aan het afronden? Verder verwijt ik je niks, ik zeg gewoon: voor mij is het klaar

6 likes

Ja tbh las ik dat dus later, beide toevoegingen. Vandaar de verwarring.

6 likes

Voor mij is dit waar het probleem ligt. Er worden vaak dingen geroepen over "kinder haters " en dat er daardoor 2 kampen komen en dat de “kinder haters” normaal moeten doen zodat het allemaal kumbaja word. Maar vervolgens word je uit het topic weggejaagd als je als niet moeder met advies komt. Worden er nare opmerkingen over onvruchtbaarheid gemaakt enzo.
Oke er worden vaak moeke grapjes gemaakt. Maar dit hele forum is een grote loop elke grap word 3 miljoen keer gemaakt. Maar je kan als de “moeder groep” ook niet meer heilig blijven doen. En altijd maar naar de ander wijzen.

En ik wil voorbeeldwn van kinder haat. Volgens mij is het meer burgerlijke saaie moeder haat.

13 likes

Soyyyy wat doe je het was voorbij.

Graag weer on topic!

20 likes

Bedoel je dit?
https://www.instagram.com/p/CklwRWboE3W/?hl=en

Het kan aan mij liggen, maar ik zie amper verschil tussen voor en na :sweat_smile:

Bij curtain bangs denk ik eerder aan zoiets

10 likes

Ik zie alleen vet haar en daarna schoon.

30 likes

Snap echt niet dat mensen dat verschil niet zien, die voorste plukken zijn toch veel korter daarna? Vind het veel mooier zitten.

Anyway, ik heb m’n eigen pony geknipt vanmiddag. :tipping_hand_woman:t3:

30 likes