Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Nee haar klantenkring nu!
Dus voor 45k per traject. Het bleef vaag want ze zegt: “er stromen continu mensen in en uit The real deal”, of mensen stoppen even maar komen een volgend jaar weer terug.
Volgens haar zijn er ook mensen die de start van de nieuwe Real Deals (ieder jaar in juni ofzo) echt als ijkpunt in hun carrière opvatten en hier alles aan ophangen (?).
Ze gaat nog 2 rondes door, dus 2023 is nog regulier. Dit gaat met ingang van 2024 in.

Heel vaag allemaal, took one for the team en heb me door div podcasts geworsteld maar ben er niet veel wijzer door geworden

12 likes

Klinkt bijna een beetje sektarisch

Edit: Ze heeft ook wel echt een duidelijk klantenprofiel: witte vrouwen.

Edit: meest genieten is op die foto’tjes klikken om die bedrijven van vrouwen die naar die evenementen te komen te bekijken. Allemaal supergelikte instaprofielen met 1000-3000 volgers, met van die beschrijvingen vol witregels

9 likes

Ik luister sporadisch die podcast sinds ik ook ooit eens businesscoaching heb gedaan (niet bij haar en bij laaaaaaaange na niet voor 45/100/73839292 K) en vraag me bij dit soort vage dingen altijd af WAT ze nou leert aan die mensen. Het gaat alleen maar over al die vage bullshit er omheen en over haar programmas en zichzelf en het is zo vaag allrmaal. Ook 1 podcast met een klant ging alleen maar over waarin ze van elkaar verschillen en zij plaatste zich steeds een beetje boven haar en die klant was heel defensief ofzo. Was echt heel raar.

5 likes

Ze zei dat ze het anders wilde

Niet meer elke maand hard werken voor je geld

Maar ze wist niet hoe ze het moest

Haar hoogste potentieel bereiken

Toen hield ik haar een spiegel voor van dat het ook anders kan

Echt anders

Blablablablauniversumhighendpotentialleads

34 likes

Ik denk dat het grote scam is gebaseerd op dat Suz in één ding gelijk heeft: je bent vaak veel meer waard dan je vraagt en als je nog niet vraagt wat een gek bereid is te geven zit er potentieel in je bedrijf en als je de boel maar goed genoeg oppoetst kun je dat potentieel realiseren.

Dan heb je dus evenementen vol witte vrouwen (wat ik echt opvallend vind) met net niet lekker lopende bedrijven. Die kunnen jou niet betalen, maar komen wel opdraven als ze in een dag voor een paar honderd euro van je kunnen leren (goed voor de foto’s). Je hebt een klein groepje die die 40k wel kan betalen en voor een riant leven heb je daar geen tientallen per jaar van nodig. Die help je met bovenstaand verhaal en realiseerden daarmee inderdaad een grote inkomstengroei. Immers: ze hadden al succesvolle bedrijven en worden nu duurder. Als je dan 1-5 klanten kan vinden die bereid zijn die ton te betalen (dan heb je dus gewoon al een heel goed lopend bedrijf en kan een gesprek met een vriendin/familielid die precies Suz boodschap bij je inprent ook werken) ben je binnen, geef je af en toe wat pseudopsycho inzichten. Hoef je alleen maar eens per jaar je best te doen voor nieuwe aanwas en heel af en toe voor een foto’tje dat kleine groepje vrouwen dat denkt miljonair te gaan worden met relatiecoaching (je bent geen esther perel die heeft er daadwerkelijk voor geleerd) te channelen.

35 likes

Optima Vita volgt ook een businesscoaching bij haar, toch? Zou zij ook dan die 45k daarvoor neerleggen? Ik merk bij Optima Vita ook dat zij een verandering maakt (wat an sich heel logisch is) en ze zich nu ook heel erg wil focussen op een bepaalde doelgroep (ondernemers) en in haar stories presenteert ze zichzelf nu ook op een hele andere manier (wat mij niet meer zo aanspreekt).

5 likes

Ik vind Optima Vita inhoudelijk heel goed, maar vind het zo jammer dat ze deze weg ingeslagen is. €4k voor een traject van een half jaar is ook een flink bedrag. Ze kreeg een tijdje terug kritiek omdat ze zich wilde focussen op succesvolle mensen. Toen gaf ze aan achter haar bewoordingen te staan, maar inmiddels heeft ze het over ambitieuze mensen, wat het niet veel beter maakt.

8 likes

Dus in Jip en Janneke taal vraagt Suuz 45/100K om je te vertellen dat jij ook (te)veel geld moet vragen.

34 likes

Inclusief witregels bij haar posts

En weet je?

Ik merkte bij mezelf

Dat ze daarmee zo in m’n irritatiezone zit dat ik haar heb ontvolgd.

43 likes

Ik ga geen 40k betalen om daarachter te komen

5 likes

Take one for the team!

4 likes

Als mijn werkgever eens gaat overwegen ervoor te zorgen dat ik 40k netto per jaar overhoud praten we verder

13 likes

Die verkoopt tegenwoordig ook alleen witregels en open deuren ipv echt inhoud :joy:

9 likes

Tot op heden blijft ze anders steken op de prijs van €66.

16 likes

Bijzondere korting ook van €888 naar €66 .

45 likes

Sorry suz blijft voor mij het meisje dat telkens allemaal dieren in huis neemt en ze dan vervolgens weer weg doet. Kan ze 100 keer in een hoepel in een of andere cafetaria hangen maar nee

107 likes

Hallo morgen gaat ze de prijs verhogen

@Karl_Lagerfeld De CC’s, Suz’en etc zijn toch allemaal die mensen uit de klas waarbij je altijd al een fucking raar gevoel had die door sociale media ineens hun soortgelijken kunnen vinden

13 likes

Moegen even kijken of ze daadwerkelijk de prijs verhoogt

8 likes

Ja een biggetje toch

12 likes

Het wonderbaarlijke aan deze hele tekst is dat het werkelijk alleen maar gaat over hoeveel ze wel niet gaat vragen voor haar cursussen/events (What the hell wordt hier eigenlijk aangeboden…?) en het nergens gaat over de inhoud. Zo typerend voor deze ‘coaches’ die werkelijk niets van waarde te melden hebben :nauseated_face:

9 likes