Gaat het er voor Alice niet om dat ze gewoon zsm weer materialen wil hebben om haar werk te kunnen doen? Kan me voorstellen dat het heel erg lastig is als je inkomen wegvalt en je eerst nog een tijd moet wachten tot alles rond is en je uitgekeerd krijgt
Ja, ik denk ook dat dit de reden is.
Zo apart vind ik het overigens niet dat ze dit doet. Ze is qua inkomsten afhankelijk van die spullen. De komende maanden heeft ze het geld hard nodig. Denk dat de stap om een gofundme aan te maken sowieso veel kleiner is voor influencers dan voor ons.
Nouja ik bedoel het is zo snel. Is het gebouw überhaupt al vrijgegeven? Ga eerst is met een expert ter plaatse kijken wat de daadwerkelijke schade is. En geef dat dan inderdaad door aan de verzekering. Als je die niet hebt is dat natuurlijk geen optie, maar het wordt niet voor niks aanbevolen om deze wel te hebben.
Het zou bij mij in ieder geval nooit opkomen om wildvreemde mensen te vragen om geld te doneren.
Oke, maar haar wel. En er is al zo’n vierduizend euro gedoneerd, dus er zijn blijkbaar genoeg mensen die het niet gek vinden en willen helpen.
Snap die ophef nooit zo goed over crowdfundings. Dan doneer jij toch niet.
Heb je de foto’s gezien? Haar woning lijkt helemaal niet meer te bestaan en als dat zo is dan weet ze toch al dat ze alles kwijt is.
Meid heb je de beelden gezien die ze deelde? Uit haar ramen sloegen de vlammen en dat deel zie je even later helemaal weggesmolten/in elkaar gestort. Dat icm liters bluswater geeft weinig hoop hoor
Heb jij ooit zoiets meegemaakt dan? Echt hoe kun je dit zeggen
Lekker makkelijk praten vanaf je laptop met een dak boven je hoofd
Volgens mij is de intentie ook meer om zo snel mogelijk een nieuwe camera en laptop (en andere benodigdheden voor haar video’s) aan te kunnen schaffen zodat dat in ieder geval door kan gaan. Dat is haar bron van inkomsten dus zolang dat maar door blijft lopen is dat voor nu in ieder geval een zorg minder.
Vreselijk zo’n brand, leuk dat je geld terugkrijgt, maar alles wat zo zorgvuldig is opgebouwd is in één klap weg, naast dierbare spullen/herinneringen etc.
Dit kan 2 kanten opgaan. Ik gok nee. Maar t forum kennende kan er zo ineens een heel dramatisch verhaal komen.
Haha ja I cant “ga eerst eens met een expert kijken wat de schade is”
Dat hele gebouw is as
Ik denk ook dat ze van veel volgers berichten krijgt dat ze iets willen doneren/of er een linkje is om te doneren, dus dan is dit toch net zo makkelijk. Snap wel dat je het snel kan vinden, maar snap haar ook heel goed.
Om samen vast te stellen dat het huis uitgebrand is. Of zal de expert zeggen dat ze even de pc moet afstoffen en toch nog moet gebruiken.
En dan nog, doneer niet? Bij rampen wordt er direct een giftlijn geopend, om mensen in afwachting van alle administratie vooruit te helpen.
Nou dan kan je alsnog eerst kijken of er iets uit het as te plukken is!!!
En als ze het overschot van wat ze ophaalt aan de andere slachtoffers geeft zoals ze zegt, dan hebben een aantal mensen voor wie deze kennissen en volgers los waarschijnlijk niet zouden hebben gedoneerd straks een kleine meevaller in een enorme fucking kutsituatie, dus het is groter dan zij alleen.
Jeetje wat een berichten. Uiteraard heb ik ook het journaal gezien met daarin de beelden. Ik bedoel meer dat eerst officieel moet worden vastgesteld wat de schade is. Dat is de juiste volgorde der dingen om recht te hebben op een evt. vergoeding. Ik ben het met jullie eens dat het er niet hoopvol uitziet hoor.
En nee gelukkig heb ik zelf nog nooit in zo’n situatie gezeten. Dus wat dat betreft heb ik zeker geen recht van spreken.
Zo’n go fund me actie valt sowieso in mijn irritatie. Daarom sloeg ik er ook op aan. Niet dat dat voor haar boeiend is verder, er zijn blijkbaar veel mensen die het een goede actie vinden en bij willen dragen
Ja voor de verzekering werkt het zo maar toch niet als mensen willen doneren.
Verzekeringsgeld komt ook van premies van wildvreemden, dus dat zou ik dan voortaan ook maar weigeren!
jaja we snappen het nu wel
Vind jullie allemaal wel heel erg pro fund me/crowdfunding voor een fora dat toen de #bosbabe met dr fundraising kwam het toch overwegend belachelijk vond dat een influencer geld durfde te vragen aan vreemden
Het gaat nu toch om een, niet vergelijkbare, andere situatie? Denk dat er daardoor anders wordt gereageerd in dit geval.