Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Ik las het op Facebook van VKmag, zou op een storiepost van haar gebaseerd zijn. Ze geeft nu zelf aan dat ze niet uit elkaar zijn.

2 likes

Wel echt achterlijk dat volwassenen bezig zijn met of de relatie van een 18-jarige wel of niet over is

49 likes

Dit, en daarnaast boeit het sommige ouders ook niet (helaas). Of niet genoeg in ieder geval. Ik heb een familielid die in de zomer met de kinderen naar de bioscoopfilm van de Bellinga’s is geweest. Toen geprobeerd het gesprek erover aan te gaan, of ze niet door had dat dit gewoon uitbuiting van die Bellinga kinderen was enz. Maar ach
 ‘onze kinderen vinden het zo leuk dus ja
’ :weary: Dat zal ook wel voor al die andere youtubers zoals Gio en Enzo gelden.

4 likes

Jaa ik had een vriendin die dat ook helemaal niet door had. En steeds ook bepaalde make up producten kocht want die en die influencer zei dat t goed was. En als ik daar dan wat over vertelde dan was ik negatief volgens haar :joy:

4 likes

Reminder aan hoe kut het woord “plog” is. :woozy_face:

En reminder aan een forummer die postte dat altijd als Cynth het woord “vlog” uitsprak dat klonk alsof er een kalf geboren werd. :joy::joy::joy::joy::joy:

18 likes

Ja precies om deze reden. Aangezien dit laatst nog uitgebreid besproken werd.

3 likes

Jade was door iemand gevraagd of het om Gio ging maar daar antwoordde ze nee op. Was van de week op insta

2 likes

Ah jammer want ik gun haar echt een betere relatie.

Edit: oh ik las dit helemaal verkeerd haha ik dacht dat iemand vroeg of het uit was. Maar Gio wordt wel expliciet genoemd in die video en er zijn kamervragen gesteld.

2 likes

Ik heb wel een beetje een zwak voor Jade. Ze was nog superjong toen ze Gio leerde kennen en was overduidelijk fangirl van hem. Logisch dat het voor haar voelt als een droom die uitkomt als hij haar dan aandacht geeft en haar vriend wil zijn (oftewel: textbook grooming). Dan ook nog eens meteen een serieus leven opbouwen samen, inmiddels samenwonen, wereld overreizen. En ze is pas 18. Kun je zeggen: ze kan ermee stoppen wanneer ze wil, maar lijkt me echt moeilijk als je zo blind bent van verliefdheid en je levens (nu al) zo met elkaar verweven zijn.

31 likes

Gio heeft vandaag niet geupload en ook niks laten weten. Volg ‘m al best lang maar dit is denk nog nooit gebeurd? Wel toevallig dat Jade net even buiten de vlog wil blijven. Maar ze gaan over een paar dagen met het hele gezin en jade op vakantie dus ik denk dat we het wel snel zullen weten?

Lijkt me zo kut aan vlogger zijn. Tuurlijk je kiest er zelf voor, maar met problemen thuis enz weet de hele wereld ervan of doet de hele wereld alsof ze alles weten. Lijkt mij echt verschrikkelijk.

2 likes

Bram heeft in een interview laten vallen dat alles onder de €30.000 schuld zou meevallen en dat hij wel nog €12.000 spaargeld heeft. Het bedrag is dus nog niet bekend en het ook niet bekend of hij ook een boete krijgt.

1 like

Zet je haar nu niet teveel neer als slachtoffer? Er wordt hier vaak gedaan alsof hij de succesvolle is en zij een kwetsbaar, makkelijk beĂŻnvloedbaar en naar hem opkijkend meisje, maar zij is inmiddels minstens zo succesvol als hij is en ze komt echt niet over alsof ze niet weet wat ze doet. Ze kan zelf de wereld rondvliegen. Voor al die luxe heeft ze hem echt niet nodig. Wat dat betreft denk ik dat zij een stuk minder kwetsbaar is dan de gemiddelde vrouw in een relatie.

5 likes

Ze valt idd niet in een zwart gat als ze bij hem weg gaat. Maar ik gok wel dat als zij diegene is die t uit zou maken dat ze een bak strond over zich heen krijgt.

13 likes

Alsof ze die kritiek niet sowieso krijgt? Of ze nou gaat of blijft. Ik zeg dan ook niet dat het makkelijk is, enkel dat ik het beeld van een weerloos meisje niet helemaal snap. Dat hij op een nogal ongepaste leeftijd met haar is gegaan kan samengaan met dat zij in staat is om zelf te beslissen wat ze wel en niet wil en voor roem niet meer van hem afhankelijk is.

4 likes

Oh zo bedoel ik het niet hoor, dat zij financieel van hem afhankelijk is en daarom bij hem ‘moet’ blijven. Ze kan volgens mij inderdaad prima op eigen benen staan. Maar ik doel denk ik op het totaalplaatje. Ze heeft met hem nu stabiliteit en zekerheid (in elk geval als het gaat om materiĂ«le zaken zoals een koophuis), veel huisdieren samen, gemeenschappelijke vrienden, close families. Als je dat alles op een weegschaal legt is het denk ik niet makkelijk om te besluiten: dit is ‘m niet voor mij. Zeker op zo’n jonge leeftijd. Maar ik kom zelf net uit een lange relatie waarin ik veel comfort achterlaat, dus misschien projecteer ik te veel.

8 likes

En @Shaaar ik ben het hier deels wel mee eens maar alsnog vind ik 18 - 24 een te grote age gap (aangezien ze ooit 14 en 20 waren dacht ik?). Hoewel ze nu zelf succesvol is, ben ik bij zulke age gaps toch altijd bang dat er sprake is van een soort ongelijke machtsverhouding. Zij is nog steeds heel jong en hij is veel groter, en ik las hier dat het toch is begonnen als een soort fangirl idee. Ik vind dat wel echt een aantal red flags.

15 likes

Ik zeg dan ook dat het een nogal ongepaste leeftijdsverhouding is. Tegelijkertijd: ze komt bij lange niet zo weerloos en afhankelijk over als hier gesteld wordt. En dit vooral juist op materiële zaken @Stateofmind. De vrouw heeft bijna 1 miljoen followers en kocht voor haar achttiende verjaardag een auto van meer dan twee keer mijn jaarloon. Ze zit er gewoon een stuk beter bij als normaal is als ze hij hem weg wil. Daar twijfel ik niet over. Zal emotioneel best lastig zijn, maar het valt mij op hoe hier gedaan wordt alsof zij materieel zwaar met hem verweven is alsof zij zakelijk niet zo goed als gelijk is aan hem.

Edit: zelfde als met die tumbnail foto’s. Je kunt dat zien als hij misbruikt haar beelden, maar is het nog misbruik als jij gigantisch groeit door je relatie met hem en dat beeld wat hij gebruikt zelf ook neerzet?

14 likes

Ja dat sowieso!

Ik denk eigenlijk van wel omdat hij haar gedachten misschien gewoon beïnvloed. Als je 18 bent denk je dat je een grown adult bent, maar je bent nog volledig in ontwikkeling. Ik zie ook vaak meiden van die leeftijd op bijvoorbeeld TikTok gelijk een OnlyFans account maken zodra ze 18 worden, dat zien zij als empowerment terwijl ik vind dat ze daar echt te jong voor zijn. Sexy thumbnails is wel iets anders dan sekswerk maar ik heb het idee dat de gedachtegang hetzelfde is. Jonge meisjes die denken dat iets empowering is terwijl ze eigenlijk worden geëxploiteerd. Maar misschien ben ik nu overdreven door aan het denken.

9 likes

Adolescentie, ontwikkelend brein, jezelf ontdekken, balans tussen bescherming en autonomie, ken ze allemaal. Kunnen we uren over praten (en vind ik echt leuk). Er is voor mij alleen nogal een verschil tussen the girl next door die denkt dat ze rijk kan worden van Onlyfans en zonder dat helemaal door te denken een account maakt waar ze een paar tientjes aan overhoudt en een stevig groeiende influencer die overduidelijk zelf bekend wil worden, de bouwstenen daar al voor heeft en duidelijk snapt dat sexy goed verkoopt. Als zij nooit gegroeid was had ik dit een totaal andere situatie gevonden, alleen dat is niet wat hier aan de hand is. Edit: Het is niet zomaar een tiener, ze is gewoon ondernemer en ik denk dat je veel van wat zij doet (en wat zij en Gio samen doen) ook in die context moet bekijken.

Dat is precies waar ik hier de hele tijd op doel: ben je weerloos, geëxploiteerd, kwetsbaar als je in feite gewoon een heel erg succesvol bedrijft runt en zelf degene bent die profiteert? Als zij hier tientjes aan over zou houden zou ik hier héél anders over denken hé, dan was het voor mij een uitgemaakte zaak, maar dat is absoluut niet de situatie.

Lijkt me daarnaast supergoed dat hier politieke discussie over komt want ik denk ook dat het gesprek over de grens noodzakelijk is. Denk alleen dat we dan wel moeten doen met de minderjarigen die daadwerkelijk at risk zijn in het achterhoofd

6 likes

Het is ook gewoon een lastige kwestie en ik weet niet precies waar de grens ligt qua exploitatie. En inderdaad, als het geen wit blond meisje was zou het mensen minder boeien. Ik denk dat het ook per persoon verschilt hoe vatbaar je bent, maar daar kunnen we inderdaad eeuwig over doorgaan.

3 likes