Ja het ergste wat hij doet is een dutje en vragen of iemand tot de rivierelven behoort haha.
Had haar hier toevallig een bericht over gestuurd (zo van âwitte cisvrouw vindt dat De Kroeg meer kleur mag hebbenâ) en ze antwoordde net dat ze het ermee eens is, maar zelf niet goed weet hoe ze dat moet veranderen. Leuk wel dat ze wel even de moeite neemt om op deze feedback te reageren.
Veel influencers zou het weinig uitmaken zo lang hun pagina/zaken goed lopen
Uh? Maar wat kan zij hier aan doen? Het was toch een open uitnodiging waar iedereen op in mocht gaan?
Je kan je ook afvragen waarom je een bepaalde doelgroep wel of niet aanspreekt
Dit inderdaad. Denk dat de manier waarop influencers zich profileren te maken heeft met welke mensen je bereikt. Dus daar kan ze in principe wel âaan doenâ.
Maar is dat erg? Het is niet dat bepaalde mensen daar niet welkom waren.
Haar content spreekt blijkbaar het type witte hockeymeisje aan. Als ze met haar content iedereen zou proberen aan te spreken spreekt ze daarmee niemand aan. Het is nou eenmaal slimmer om een specifieke doelgroep aan te spreken en zo een trouw publiek te creëeren.
En als je dit helemaal door zou redeneren dan kun je zeggen dat geen enkel medium 100% inclusief is.
Maar haar doelgroep is blijkbaar âzichzelfâ. Er zijn allemaal kopietjes van haarzelf gekomen.
Wat kan zij daar aan doen? Als je je leven deelt online dan is het toch logisch dat mensen die zich in jou kunnen herkennen en dus op jou lijken zich aangesproken voelen
Maar waarom zou dit moeten? Iedereen is vrij om te volgen wie hij of zij wilt en ook iedereen kon naar die kroeg. Ik heb een nogal uit de hand gelopen insta over mijn kat dus mijn volgers zullen zeer waarschijnlijk daar iets mee hebben. Ik zou toch een beetje raar staan te kijken als mensen van mijn verwachten dat ik stop met kattenfotoâs of minder kattenfotoâs en dan ik dan hondenplaatjes moet gaan plaatsen omdat ik dan hondenliefhebbers onder mijn volgers krijg. Je mag mij als hondenliefhebber prima volgen, je bent van harte welkom maar ik plaats fotoâs van mijn katten.
Niks moet, ze wil het blijkbaar zelf zoals ze schrijft (al vind ik eigenlijk dat iedereen zichzelf weleens achter de oren mag krabben als je zo niet divers bent). En hondenliefhebbers en kattenliefhebbers vergelijken met witte mensen en mensen van kleur vind ik echt heel raar. Je hebt het over een inhoudelijk andere interesse in het eerste geval, in het tweede geval over het uiterlijk en de achtergrond van mensen, dat is echt iets totaal anders.
Mensen voelen zich van nature vaak aangetrokken tot mensen die op hen lijken. Dus als ze dingen over haar eigen leven deelt, wat zou ze dan kunnen veranderen om een diverser publiek aan te trekken?
Maar het is toch niet alsof je met je Instagram waar je je leven deelt een maatschappelijk doel dient.
Het is letterlijk je eigen leven laten zien. Het gaat niet om scholen of banen waar we het hier over hebben.
Nee dat is niet erg maar ik krijg het idee dat het helemaal niet haar bedoeling is om deze exclusief aan te spreken (want dat zegt ze dus in die dm + de onderwerpen die ze behandelt zijn vaak niet per se exclusief). En daarom is het wel opvallend, dan is er toch een bepaalde discrepantie tussen haar target groep en de uiteindelijke groep die ze bereikt
Ik vind het wel weer typisch dat iedereen heel erg gaat verdedigen waarom heel die groep wit is.
Ze is niet fout of iets. Maar je kan best wel een keer stilstaan bij t feit dat een groep niet divers is. Ga je niet dood aan.
Het is niet mijn bedoeling om een honden/katten liefhebbers te vergelijken met witte mensen of mensen van kleur. Ik probeerde te zeggen dat ik het gek zou vinden als er van mij verwacht zou worden iets anders dan mijn eigen leven te delen om zo maar een andere doelgroep te bereiken.
En als het je werk is?
Jouw werk is dan delen wat je wilt delen. Ze hoeft in principe aan niemand verantwoording af te leggen.
Maar ze wil blijkbaar zelf een bredere groep aanspreken hĂš?
Kan iemand uitleggen wat dat kroegpraat is? Ik heb het bekeken op haar insta maar snap het nog steeds niet. Iets met vragen in insta stories?
Haha ja eigenlijk is dat het gewoon volgens mij? Ze praat met haar volgers via insta stories op maandagavond. Ik snap niet zo goed waarom het zo populair is.
Een soort q&a eigenlijk. Soms specifiek
aan Liesbeth gericht en soms meer een algemene vraag (welke soms een beetje het kaliber girlzzzz hebben, maar dan voor millenials haha). En volgers kunnen dan ook op elkaar reageren en zij deelt die antwoorden dan