Mensen voelen zich van nature vaak aangetrokken tot mensen die op hen lijken. Dus als ze dingen over haar eigen leven deelt, wat zou ze dan kunnen veranderen om een diverser publiek aan te trekken?
Maar het is toch niet alsof je met je Instagram waar je je leven deelt een maatschappelijk doel dient.
Het is letterlijk je eigen leven laten zien. Het gaat niet om scholen of banen waar we het hier over hebben.
Nee dat is niet erg maar ik krijg het idee dat het helemaal niet haar bedoeling is om deze exclusief aan te spreken (want dat zegt ze dus in die dm + de onderwerpen die ze behandelt zijn vaak niet per se exclusief). En daarom is het wel opvallend, dan is er toch een bepaalde discrepantie tussen haar target groep en de uiteindelijke groep die ze bereikt
Ik vind het wel weer typisch dat iedereen heel erg gaat verdedigen waarom heel die groep wit is.
Ze is niet fout of iets. Maar je kan best wel een keer stilstaan bij t feit dat een groep niet divers is. Ga je niet dood aan.
Het is niet mijn bedoeling om een honden/katten liefhebbers te vergelijken met witte mensen of mensen van kleur. Ik probeerde te zeggen dat ik het gek zou vinden als er van mij verwacht zou worden iets anders dan mijn eigen leven te delen om zo maar een andere doelgroep te bereiken.
En als het je werk is?
Jouw werk is dan delen wat je wilt delen. Ze hoeft in principe aan niemand verantwoording af te leggen.
Maar ze wil blijkbaar zelf een bredere groep aanspreken hè?
Kan iemand uitleggen wat dat kroegpraat is? Ik heb het bekeken op haar insta maar snap het nog steeds niet. Iets met vragen in insta stories?
Haha ja eigenlijk is dat het gewoon volgens mij? Ze praat met haar volgers via insta stories op maandagavond. Ik snap niet zo goed waarom het zo populair is.
Een soort q&a eigenlijk. Soms specifiek
aan Liesbeth gericht en soms meer een algemene vraag (welke soms een beetje het kaliber girlzzzz hebben, maar dan voor millenials haha). En volgers kunnen dan ook op elkaar reageren en zij deelt die antwoorden dan
Moment waarbij vragen/dilemma’s worden gedeeld. FF via stories dus. @macklemore ik snap het eigenlijk wel, niet iedereen heeft een omgeving waarmee ze bepaalde dingen kunnen delen/over kunnen discussiëren
Herinner me oa onderwerpen als ‘man blijkt bezet moet ik het de vrouw vertellen’, maar ook adviezen over carrière/solliciteren enz
Dus eigenlijk gewoon het forum op insta en dan ook precies even divers
Yes precies want het forum is net zo niet divers als de kroeg. Denk ik altijd als ik bepaalde stellingen/polls etc lees.
vind het allemaal echt een non-discussie maar weet wel zeker dat het forum een stuk diverser is (qua leeftijd, lichaam, kleur, en vast nog meer) dan deze groep😂 geen afspiegeling van de samenleving uiteraard, maar ook niet zulke taferelen als op de foto
Maar die mensen die daar geen aansluiting in kunnen vinden gaan het ook niet met vrienden bespreken in een kroeg, dus voor wie is het dan leuk om dat ‘live’ te gaan doen?
Klopt hoor, heb je helemaal gelijk in. Bedoelde meer dat vrijwel alles een bepaalde bubbel is en dit forum ook net zo geen diverse afspiegeling is van de samenleving (overwegend vrouw, hoogopgeleid, tussen eind 20-begin 30, links politiek georienteerd, veel zorg/overheidsberoepen etc).
Alfie en Zoe hebben me net beide bij de neus gehad. Alfie had als vlogtitel ‘Decorating the house for Christmas’ Nou, niet dus. Alleen maar geblaat over hoe hij niet van kriebelige truien houdt en over hoe graag ie wel niet pannekoeken voor ontbijt eet. Afijn, de vlog van Zoe was ook alleen maar geklets en een kort stukje waarin ze 24!!! boeken aan het inpakken was als een soort adventkalender voor haar dochtertje.
Me wel goed vermaakt met de kerstboom stories van Lovaeij. A++ would watch again.
“Ik wil een soort feeën vlinder droomvlucht but make it Euphoria en spicy.”