Sterker nog, dit is een heel andere discussie. De vorige leek al over ja
hahahahah, moet hier hardop om lachen
Ik vond het eigenlijk juist goed dat er gelijk een tegengeluid kwam door mensen met groot bereik (niet alleen Suuz, maar ook Tim Hofman bijvoorbeeld). Het was toch een behoorlijk toxische boodschap die zo vrolijk door Jamie Li verspreid werd onder jonge meisjes. En dat dat tegengeluid dan niet heel subtiel is⊠dat hoort er een beetje bij, denk ik.
Dat je je vervolgens het leplazerus schrikt wanneer jouw lijdend voorwerp ineens je dagelijks leven binnenwandelt, snap ik heel goed haha. En dat je je dan een beetje gaat indekken en benadrukken dat het alleen om het boek ging en niet om de persoon, ja ach, beetje doorzichtig misschien, maar heel menselijk, denk ik?
Vind Anna Nooshin hier ook zoân typisch voorbeeld van. Volgens mij is zij hartstikke intilligent en zakelijk en kan ze enorm veel meiden inspireren, maar kiest ervoor om zichzelf te objectificeren, aan de haal te gaan met andere influencers (maar ook meteen bffâs, voordat ze exit gaan) en. Vast ook heel zakelijk haha, maar vind het zo jammer.
Ben ik de enige die een error in haar hoofd krijgt van Famke Louise bij DWDD? Ow en ook van haar moeder?
Een beetje zoals Christina ja tijdens Dirrty.
Hoezo dan?
Het gaat over die docu van haar. Heb die docu zelf niet gezien maar het gaat vooral over alle haat die zij krijgt, en haar moeder zegt dat dat juist laat zien dat Famke door moet gaan om die âongelijkheidâ tegen te gaan.
Ja nou, daar zit bij mij dus ook de error. Want wat bedoelen ze daarmee? Waarin zit de ongelijkheid? Dat ze liters bier over zich heen krijgt en bij concerten regelmatig wordt uitgescholden voor hoer en het podium af wordt gejoeld?
Ik ben ook geen fan van Famke, maar haar uitschelden voor hoer etc vind ik ook veel te ver gaan. Ik snap dan ook niet dat die moeder geen keer zegt: stop hiermee, je doet jezelf hier alleen maar pijn mee? Want volgens mij heeft Famke zelf ook niet echt besef van waar ze mee bezig is. Die wordt van alle kanten geleefd en commercieel geëxploiteerd.
Mijn hemel wat een misser. Wat is de volgende in de serie? Wat als je een week ME hebt/in een rolstoel zit/bipolaire stoornis hebt. Gadverdamme.
Edit: wat als je gewoon geen smakeloze videoâs meer maakt.
Kan ons Mas nog een puntje aan zuigen.
Haha, ik wilde het niet zeggen.
Dat is ze ook. Ze is nog maar 19.
Edit: ik vind het heel knap hoe zij met alle kritiek omgaat. Ik ben absoluut geen Famke-fan en niks wat ze doet spreekt mij op wat voor manier dan ook aan, en ze heeft domme keuzes gemaakt.
Maar ik weet wel dat als ik om 19e zoân shitload aan kritiek over me heen zou hebben gekregen, ik er echt niet zo goed mee om zou gaan als zij. Ik zou al lang uit dat hele wereldje zijn gestapt
Ben nu ook echt benieuwd naar de docu! Moet je dan echt een abonnement hebben of kun je eenmalig betalen en 'm dan ook zien?
Ja haar moeder zei ook dat ze ongelijkheid tussen mannen en vrouwen tegen gaat? Ik ken haar muziek en vlogs niet heel goed, maar heb hier nog nooit eerder iets van gehoordâŠ
In dit interview is wel goed te merken hoe jong ze nog is en wat onwetend, ze lijkt vaak niet goed te weten wat ze moet zeggen en wat onzeker. Zo sneu eigenlijk dat ze al op zoân leeftijd geconfronteerd wordt met zoveel haat
Famke heeft het er in de docu bijvoorbeeld over dat als zij een optreden geeft het publiek verwacht dat ze gaat dansen, een show geeft, gaat twerken enzo, omdat ze een vrouw is. Dit wil ze niet en daarom vinden mensen haar optredens saai, daarom wordt ze niet meer geboekt door clubs. Terwijl mannelijke rappers gewoon op het podium gaan staan, beetje met hun handje zwaaien en mee schreeuwen en iedereen vindt dat prima. Dit man/vrouw onderwerp komt vgm ook vaker terug in de docu
Ik heb 't boek van wilentien binnen gekregen dit weekend (ik ben zwanger so donât shoot me).
Nog niet uitgelezen maarrrr tot zover:
- heb ik een paar foutjes ontdekt. Een paar typ/spellingfoutjes terwijl ik zelf echt slecht in taal ben. Soms ook zinnen die ik echt anders zou formuleren etc.
- de persoonlijke verhalen waren zo goed als niet nieuw voor mij als volger. Behalve het bevallingsverhaal van Martine en nog wat andere kleine dingetjes
- het is leuk geschreven en je leest hem gauw weg. In het begin baalde ik omdat er best veel paginaâs slechts voor de helft gevuld waren met tekst, maar gelukkig zitten er ook langere teksten in.
- pagina voor de vagina was teleurstellend.
- als Martine een meisje had gekregen had die Elin geheten, die naam gaat ze niet meer gebruiken voor eventuele toekomstige kinderen omdat ze tegen die tijd een naam zal kiezen die bij dat kindje past.
- Martine is gelukkig niet zo zweverig in het boek
- er zitten leuke en handige tips in waar ik - in verwachting van mân 1e kindje - zeker wat aan heb. Ook de checklists en shoppinglists zijn handig.
Tot zover ben ik semi positief. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen enkel ander zwangerschapsboek heb gelezen dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Je merkt wel dat het puur op basis van ervaringen is geschreven en niet vanuit kennis.
Sorry als jullie hier totaal niet in geĂŻnteresseerd zijn haha, ik weet dat er de laatste tijd veel negatieve reacties zijn over 2wmn/wilentien hoe ze dan ook heten tegenwoordig
Ben het daar ook mee eens, maar komt het niet ook gewoon door dat ze niet goed is? Mannelijke rappers die niet goed zijn worden op een gegeven moment ook niet meer geboekt.
Dat zou er inderdaad ook mee te maken hebben. Maar ze heeft het idee dat zij veel meer haar best moet doen omdat ze een vrouw is. Dat is wel kwalijk natuurlijk.
Ik heb hem gelezen omdat ik dus inderdaad dacht er wat van te leren qua opzetten/onderhouden van een webshop e.d. (die ik zelf ook wil). Dat is helaas niet het geval geweest. Boek gaat voornamelijk over haar privé leven en de privé kant van haar zakelijke leven.
Dus echt iets van geleerd heb ik niet, nee. Verder lijkt ze me wel een leuk persoon en ik ken haar winkel al vanaf dat ze een popup had op de Karel Doormanstraat. Dus het was nog wel geinig om het verhaal achter MW zo een beetje te lezen.