Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Dat is ze ook. Ze is nog maar 19.

Edit: ik vind het heel knap hoe zij met alle kritiek omgaat. Ik ben absoluut geen Famke-fan en niks wat ze doet spreekt mij op wat voor manier dan ook aan, en ze heeft domme keuzes gemaakt.

Maar ik weet wel dat als ik om 19e zo’n shitload aan kritiek over me heen zou hebben gekregen, ik er echt niet zo goed mee om zou gaan als zij. Ik zou al lang uit dat hele wereldje zijn gestapt

8 likes

Ben nu ook echt benieuwd naar de docu! Moet je dan echt een abonnement hebben of kun je eenmalig betalen en 'm dan ook zien?

Ja haar moeder zei ook dat ze ongelijkheid tussen mannen en vrouwen tegen gaat? Ik ken haar muziek en vlogs niet heel goed, maar heb hier nog nooit eerder iets van gehoord…

In dit interview is wel goed te merken hoe jong ze nog is en wat onwetend, ze lijkt vaak niet goed te weten wat ze moet zeggen en wat onzeker. Zo sneu eigenlijk dat ze al op zo’n leeftijd geconfronteerd wordt met zoveel haat

1 like

Famke heeft het er in de docu bijvoorbeeld over dat als zij een optreden geeft het publiek verwacht dat ze gaat dansen, een show geeft, gaat twerken enzo, omdat ze een vrouw is. Dit wil ze niet en daarom vinden mensen haar optredens saai, daarom wordt ze niet meer geboekt door clubs. Terwijl mannelijke rappers gewoon op het podium gaan staan, beetje met hun handje zwaaien en mee schreeuwen en iedereen vindt dat prima. Dit man/vrouw onderwerp komt vgm ook vaker terug in de docu

37 likes

Ik heb 't boek van wilentien binnen gekregen dit weekend (ik ben zwanger so don’t shoot me).

Nog niet uitgelezen maarrrr tot zover:

• heb ik een paar foutjes ontdekt. Een paar typ/spellingfoutjes terwijl ik zelf echt slecht in taal ben. Soms ook zinnen die ik echt anders zou formuleren etc.
  • de persoonlijke verhalen waren zo goed als niet nieuw voor mij als volger. Behalve het bevallingsverhaal van Martine en nog wat andere kleine dingetjes
  • het is leuk geschreven en je leest hem gauw weg. In het begin baalde ik omdat er best veel pagina’s slechts voor de helft gevuld waren met tekst, maar gelukkig zitten er ook langere teksten in.
  • pagina voor de vagina was teleurstellend.
  • als Martine een meisje had gekregen had die Elin geheten, die naam gaat ze niet meer gebruiken voor eventuele toekomstige kinderen omdat ze tegen die tijd een naam zal kiezen die bij dat kindje past.
  • Martine is gelukkig niet zo zweverig in het boek
  • er zitten leuke en handige tips in waar ik - in verwachting van m’n 1e kindje - zeker wat aan heb. Ook de checklists en shoppinglists zijn handig.

Tot zover ben ik semi positief. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen enkel ander zwangerschapsboek heb gelezen dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Je merkt wel dat het puur op basis van ervaringen is geschreven en niet vanuit kennis.

Sorry als jullie hier totaal niet in geïnteresseerd zijn haha, ik weet dat er de laatste tijd veel negatieve reacties zijn over 2wmn/wilentien hoe ze dan ook heten tegenwoordig

57 likes

Ben het daar ook mee eens, maar komt het niet ook gewoon door dat ze niet goed is? Mannelijke rappers die niet goed zijn worden op een gegeven moment ook niet meer geboekt.

Dat zou er inderdaad ook mee te maken hebben. Maar ze heeft het idee dat zij veel meer haar best moet doen omdat ze een vrouw is. Dat is wel kwalijk natuurlijk.

1 like

Ik heb hem gelezen omdat ik dus inderdaad dacht er wat van te leren qua opzetten/onderhouden van een webshop e.d. (die ik zelf ook wil). Dat is helaas niet het geval geweest. Boek gaat voornamelijk over haar privé leven en de privé kant van haar zakelijke leven.

Dus echt iets van geleerd heb ik niet, nee. Verder lijkt ze me wel een leuk persoon en ik ken haar winkel al vanaf dat ze een popup had op de Karel Doormanstraat. Dus het was nog wel geinig om het verhaal achter MW zo een beetje te lezen.

Ja, ik snap wat je bedoelt hoor. Ik zou het zelf ook nooit doen over mijn eigen leven. Ook niet als ik wat bekender zou zijn!

Oja, en in d’r boek staat ook wel dat Danique werd gevraagd door een uitgever om een boek te schrijven. Ze heeft niet zomaar opgestuurd zo van: kijk eens, mijn verhaal! Hier wil ik een boek van.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een interessanter boek zou zijn als het echt ging over opzetten en onderhouden/groeien in/met een onderneming.

3 likes

Haha, ik beloof het!

Samenvatting

En gelijk lopen mensen weer op der te haten dat ze een ‘bol/dik’ gezicht heeft gekregen terwijl ze volgens mij nu een stuk blijer is.

17 likes

Shame on them!

2 likes

Misschien dat ze dit ook bedoeld met de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen? Bij vrouwen wordt ‘verwacht’ dat ze aan het schoonheidsideaal voldoen, als ze een jongen was geweest, hadden ze dit waarschijnlijk niet aan haar gevraagd.

3 likes

Ja maar dan begrijpt ze het dus niet en moet het even uitgelegd worden.

3 likes

Go Famke!

Famke lijkt zoooo veeel op d’r moeder! Die mimiek in het gezicht is echt 2 druppels water d’r moeder.

5 likes

Zij volgen haar op insta, maar zij volgt hen niet dus toen dacht ik ook hmmm

2 likes

Nee, dat werd ook nog door Bizzey gezegd: sporten en gezond eten ging niet om kilo’s afvallen/aankomen, maar omdat de manier van leven als artiest veel van je vraagt (kwa ritme ook enzo) en je dus wel een gezonde levensstijl nodig hebt om dat aan te kunnen (en om niet als een hijgend paard op het podium te staan).

2 likes