@FrozenFlame Hoe bedoel je precies?
@Diafragma Maar relaties die niet werken horen toch ook gewoon bij het leven? Als je dat gewoon duidelijk uitlegt aan je kinderen en er met ze over praat, kan zoân situatie echt niet veel kwaad lijkt me. Kijk, als je elke paar maanden met een ander thuiskomt is het wat anders natuurlijk, maar als zij er van overtuigd zijn dat het serieus is, en een toekomst zien, zie ik echt niet zulke beren op de weg.
Ik vind overigens ook niet dat een kind maar 1 echte vader kan hebben. Ik heb er 2, 1 biologisch en 1 die er vanaf mijn negende bij kwam. Beide hebben een grote rol in mijn opvoeding gespeeld en met beide heb ik een sterke band. Dat ik met die tweede geen genen deel maakt hem niet minder mijn vader.
@Alchemy Dat maakt het verhaal wel een beetje anders natuurlijk, maar dat was tot nu toe nog niet benoemd. En alsnog vind ik dat als zij voor zichzelf hebben bepaald dat het serieus genoeg is om hem zo met de kinderen om te laten gaan geen groot probleem. Wellicht is hij wel degene die haar wat meer stabiliteit biedt, en daarmee de kinderen ook?
@anon46421473 Maar dan zou je nooit iemand voor kunnen stellen, want je kunt nooit helemaal zeker zeggen of je wel lang samen blijft. Maar als je dat idee wel hebt, en het voelt goed, waarom zou je dan moeilijk moeten gaan doen? Dan zou hij bijvoorbeeld ook nooit kunnen blijven slapen, want kinderen kruipen toch op de meest onverwachte momenten bij je in bed (dat deed ik in ieder geval wel).