Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Oh ja daar heb je gelijk in. Had het idee dat het njet meer specifiek over Darcy etc. ging. Maar dan heb ik nkks gezegd :speak_no_evil:

Oh ja, dat was inderdaad misschien niet helemaal duidelijk.
Ik denk overigens dat als ik een koter van 12 thuis had die weigerde naar mijn nieuwe partner te luisteren daar wel eens heel serieus over gesproken zou worden. Als je samen onder een dak woont heb je naar mijn mening als 12-jarige wel te luisteren naar volwassenen waarmee je in huis woont.
Maar dat is weer een andere discussie, ik ging in de post waar jij op reageerde meer uit van peuters/kleuters.

2 likes

Hahah ja die discussie ga ik liever niet aan, want daar heb ik een iets te sterke mening over en doet er ook niet toe. Ik begrijp dat je uit ging van peuters/kleuters inderdaad.

3 likes

Ik heb niet geklikt omdat ik dacht dat nu eindelijk de NS aap uit de mouw zou komen. Maar was het reisje dus toch spon?

Ik heb 4 maanden in die groep van haar gezeten en ik ben wel wat respect verloren voor moslim meisjes moet ik zeggen. Vreselijk

1 like

Heb ook niet gekeken!

Beetje raar ook dat nog steeds de introtekst van hun kanaal niet is aangepast en ook de banner niet (Stellig). Het is nu toch eigenlijk haar kanaal, Thomas komt helemaal niet meer in de vlogs door?

Ja de treinreis en dit artikel waren spon, net als Berlijn, maar het blijft extreem vaag dat ze blijven zeggen dat ze de hotels helemaal zelf betalen (en volgens mij de videos ook niet gesponsord noemen, maar dat kan ik mis hebben?)

Als ze dit alleen doen in ruil voor gratis treinkaartjes mogen ze nog wel eens een lesje “zakenvrouw worden voor dummies” volgen namelijk.
Ook vreemd van de NS dat ze twee bloggers die altijd de auto nemen laten zeggen dat ze zo ontzeeeettend graag met de trein gaan, vooral in die artikelen over dagjes in Nederland, maar vanuit Willemijn en Martine snap ik het wel ($=$ en het is best wel leuke content verder, al geven ze slechte tips)

2 likes

Ben het hier echt totaal niet mee eens. Als je eenmaal moeder bent kun je niet meer doen en laten wat je wilt. Ook niet een partner van 3 weken al voorstellen omdat het zo goed voelt. Deel van het leven? We hebben het hier over (kleine) kindjes he? Word er gewoon een beetje verdrietig van dit te lezen.

Ben het helemaal eens met @anon46421473 haar reacties.

27 likes

Ik kon me al niet voorstellen dat ze een hotel van 250 euro per nacht zouden boeken als dat reisje verder niet gespond werd.

Het probleem is echter dat bijna elk beginnend stel het idee heeft dat het serieus is en dat er toekomst in zit (anders begin je er hopelijk niet aan). Maar je kent elkaar amper, hebt vaak weinig gedeeld en zit nog lekker veilig op de roze wolk. De enige manier om uit te vinden of het lange termijn materiaal is, is tijd. En ja: elk kind is anders, er zijn kinderen die binnenlopende en uitlopende stiefouders als prima ervaren hebben. Elke ouder gaat er anders mee om, maar over het algemeen genomen is het effect van een stiefouder die weer uit het leven van een kind verdwijnt niet positief. Dat effect kan je proberen te voorkomen door kritisch te zijn op wie je introduceert aan je kinderen en om daar kritisch op te zijn moet je je nieuwe partner kennen, waardoor het dus niet verstandig is om je nieuwe vriend in je gezin mee te laten draaien als “papa”.

6 likes

Goed geraden!

Edit: oh spuit 11

Ook dat ze haar een slechte moslim noemen en dan vervolgens haar gaan uitschelden met kanker etc. Dat is tenslotte wel de bedoeling :’)

15 likes

Weet niet hoe serieus je dit bedoelde. Ik heb gisteren de comments onder haar vlogs gelezen en het is echt walgelijk wat ze zeggen. Maarrrr ik wil toch even zeggen dat echt niet alle moslim meisjes zo zijn! Ik denk dat dit vooral jonge meisjes zijn zonder manieren.

Hahahaha wat is dit dan voor creatie? Van de h&m mochino lijn of zo, ziet er niet uit

4 likes

Nou best wel serieus eigenlijk. Met name hoe moslims denken over homoseksualiteit en transgenders. Dan gaan we even 3000 jaar terug de tijd in.

2 likes

waar? Ik zie het niet

Gevonden! Was verstopt

32

Juicy. Jammer dat ze er zelf niet op reageert.

19 likes

Veel moslims leven in een wij-cultuur, er wordt soms voor je gedacht en die gedachte gang neem je soort van automatisch over. De ouderen kennen vooral elkaar en komen moeilijk in contact met anderen (taalbarrière). Ze weten niet beter.
Gelukkig wordt dat steeds minder, jongeren leren steeds meer een eigen mening vormen en durven er voor uit te komen. Ook mengen ze zich steeds meer met anderen culturen waardoor ze verrijkt worden met andere inzichten en levenswijze.

Ik heb echt enorm veel respect voor Fadim en Selma Omari. Zij krijgen zo ontzettend veel haat reacties en kunnen dat goed negeren, voor zo ver wij dat kunnen beoordelen.
Maar ik denk dat naast de haat on line ze vast ook haat van familie/kennissen krijgen. Misschien niet direct, maar via de ouders bijvoorbeeld. Lijkt me zo lastig.

7 likes

Dat niet alle relaties werken is toch gewoon deel van het leven? En ja, dat is verdrietig, maar wel gewoon de realiteit. En het lijkt me dat kinderen in de realiteit leven en dus ook kunnen en moeten leren met de realiteit om te gaan.