Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Ik bedoel dit niet vervelend maar ik erger me al twee dagen aan jouw posts omtrent dit onderwerp. Bijna ieder bericht van je begint met ‘maar’. Er hebben al meerdere mensen een genuanceerde uitleg gegeven, accepteer gewoon dat jullie meningen verschillen? Het gaat maar door.

14 likes

Ik ben het hierin met je eens, ook vanuit gehechtheidsonderzoek wordt gezegd dat het belangrijk is dat de ouders na scheiding goed met elkaar omgaan en bij elkaar in de buurt blijven wonen (zodat het kind gemakkelijk naar beide ouders toe kan). Zo simpel als op die website @Wonderland is het dus niet.
Kinderen hebben in de meest optimale situatie enkele personen beschikbaar waaraan ze zich kunnen hechten (zoals ouderfiguren) en kunnen zich ook pima hechten aan bijvoorbeeld een stiefouder. Als er 1 persoon is met wie ze een veilige gehechtheidsrelatie hebben is dat al een beschermende factor voor verdere problemen. Het wordt wel problematisch als er om de paar weken een nieuwe vriend wordt geïntroduceerd, het kind hecht zich maar moet er dan weer afscheid van nemen, en kan zich daardoor afgewezen/verward voelen, et cetera.

Scheiding is natuurlijk heel heftig voor een kind en kinderen zijn heel kwetsbaar, maar kunnen ook heel veerkrachtig zijn, mits de omstandigheden rond de scheiding “oke” zijn!

6 likes

Het spijt me dat je dat zo ziet. Ik had dit al geaccepteerd, en ik was ook al opgehouden met reageren, maar als ik dan een reactie krijg die begint met ‘Oh my…’ triggert dat bij mij wel een tegenreactie.

Edit: ik vind het trouwens ook niet helemaal eerlijk dat ik hier alleen op aangesproken word, die anderen blijven toch net zo goed ook op mij reageren? Ik vind ook niet dat ik ongenuanceerde uitleg heb gegeven, ik heb enkel mijn standpunt uitgelegd en gevraagd waarom zij er zo over denken.

1 like

Nvm weg.

Ja eigenlijk moet ik me er ook niet mee bemoeien want ik heb gewoon een naar gevoel over dat hele gezin maar ik weet niet of je zulke dingen mag zeggen op het internet.

7 likes

Ik vind het ook vreselijk en hoop dat er snel regels over komen. Je kunt het allemaal wel leuk en aardig vinden, maar er komt zoooooooooooooooveel materiaal online over je kinderen. Informatie dat nog jarenlang beschikbaar is, beelden die opgeslagen blijven en alles. Ik snap dus ook niet dat er niet meer wordt gekeken naar de lange termijn en vind ik het ook heel jammer hoeveel geld ermee te verdienen is.

3 likes

Famke zit sinds vandaag bij ali b zijn management.

20 likes

Goed voor haar! Heb gister die docu gezien en vond ‘t heftig en heb wel respect voor d’r. Ik vroeg me al af hoe ze verder zou gaan zonder Bizzey en JayJay maar Ali B is natuurlijk wel een logische keuze.

7 likes

Ik had pas terug ook een YouTube kanaal gevonden van een moeder met 2 biologische kinderen en 5 geadopteerde kinderen. Ben benieuwd wat de ouders van die 5 adoptiekinderen ervan vinden dat alles van hun kind online staat.

1 like

Misschien is ze vroeger wel in schaarste opgegroeid? Dat haar ouders niet veel geld hadden en dus zuinig moesten zijn?

Maar dat zeuren was best wel irritant ja

1 like

Sinds dit forum zie ik dat zeuren ook. Viel me anders niet zo op maar laatst in een vlog aten ze Rodi met nieuwe mayo ofzo en direct iel iel iel… FOK offf

1 like

Ook dat. En hij moet potjandrie een marathon rennen.

3 likes

Ik vind het ook echt stom dat Nick zich helemaal gaat verdedigen :joy: als iemand tegen mij zou zeggen “heb JIJ dit al OPGEGETEN!!! Ik heb hier nog NIKS van gegeten”
Zou ik antwoorden “klopt”.

29 likes

Ja het is niet je irritante huisgenoot die van je eten eet, maar je eigen VRIEND.

16 likes

Oh my. Kunnen we die meid niet €3,50 geven zodat ze een backup kan kopen?

9 likes

In mijn Lidl stonden een paar van die potten met 30% korting. Sla je slag Bon!

5 likes

Sorry voor mijn oh my maar ik heb zon tegenovergestelde mening dan jou in je vorige bericht.

Maar hiermee ben ik het wel volledig eens. Volgens mij ligt het verschil dat ik het vooral,op situaties had waar de ouder snel verliefd is op iemand denkt dat dit de relatie van zijn/ haar leven is en dat het na een tijdje uitraakt en dat dit scenario hem enkele malen herhaald. En die kans wordt groter als je al vlug je kinderen bij je relatie betrekt.

1 like

Die hebben daar niks over te vinden, want het zijn hun kinderen niet meer.

34 likes

Wij vinden hier nu toch ook van alles over kinderen die niet de onze zijn? Lijkt mij dat geboorteouders dan nog wel een pietsje meer zouden mogen vinden.

3 likes

Iedereen mag ook vinden wat hij vindt, dat was niet het punt van mijn reactie.

Als jij je kind afstaat ter adoptie heb jij geen zeggenschap meer over dat kind (tenzij anders besproken tussen ouders onderling en zelfs dan mogen de adoptieouders dit altijd terugnemen). Feitelijk gezien hebben geboorteouders van adoptie kinderen afgezien van de gedeelde genen even veel met hun kind als met een ander willekeurig kind.

Daarnaast hebben adoptieouders heel vaak geen contact met hun kind, weten ze niet exact in welk gezin de kinderen terecht zijn gekomen en hebben ze geen gegevens van hun kinderen.

8 likes