Wat als… het een guy was? Echt teleurstellend om dit soort meningen nog te lezen.
Te lang off-topic wat mij betreft
Haha, not sure if serious or not
In mijn ogen gaat het meer om de professionele rol die je hebt als diëtist. Diëtist, fysiotherapeut, huisarts, masseur, leraar, werknemer bij UWV… Wat mij betreft hetzelfde. Er is sprake van een bepaald machtsverschil in de relatie en daarom vind ik het niet gepast.
Maar goed, ze is mijn diëtiste niet, dus het zal mij verder geen zorg zijn.
Zou ik ook héél raar vinden! (Een foto in zwembroek)
Ik weet niet of je nu zegt dat je mijn mening teleurstellend vindt, maar je hebt mij helemaal niet horen zeggen dat dit te maken heeft met het feit dat ze vrouw is. Dus wil je dat alsjeblieft niet suggereren?
Ben trots op mijn jaren 50 principes.
@Twijfelaar verwoordt het zo goed allemaal! Helemaal mee eens met alles.
Als Marloes haar billen online wil zetten moet ze dat natuurlijk helemaal zelf weten. Maar ik vind haar minder leuk om te volgen vergeleken met een paar jaar terug toen ik haar begon te volgen. Dus ik ga haar denk ik ook ontvolgen zodat ik me niet meer stoor aan haar veranderende mening over blootheid op social media.
Kijk, we zeuren allemaal over de principes van Wil en Tien over hun kinderen die ze online zetten. Marloes doet in feite precies hetzelfde. Jaren geleden toen ze nog geen influencer was deelde ze nooit foto’s van haar halfnaakte lichaam omdat ze dit niet vond passen bij haarzelf en haar beroep. Tijden veranderen klaarblijkelijk.
Met mijn mening en principes over naaktheid op social media op persoonlijke of professionele accounts kan verschillen met iemand anders’ mening. Helemaal prima.
Ik vind het ook jammer dat Marloes meer de ‘influence’ kant op is gegaan. Vond haar eerst best leuk om te volgen, omdat ze nog zo normaal of zoiets was? Geen typische influence foto’s etc
Ik kan het niet goed omschrijven maar kijk haar vlogs iig niet vaak meer
Ah oke, ik vind de rol van een diëtiste dus anders dan die van een leraar, misschien nog huisarts en dat er niet perse sprake is van een machtspositie. Maar daar verschillen we dan van mening over.
Nee ik ook niet. Ben niet geïnteresseerd in haar vlogs of shoplogs. Alleen de informatieve video’s kijk ik nog wel af en toe!
Moet dat nou?
Kreeg een tijdje geleden een vriendschapsverzoek van mijn mannelijke teamleider in een zwembroek op het strand. We werken bij de overheid.
Ja klopt. Ik had de video nog niet gezien en dacht dat ze dit met terugwerkende kracht op basis van zijn video’s deden haha, maar inderdaad, dit is niet meer dan logisch!
Ik kijk soms video’s van Pretty Pastel Please maar eigenlijk erger ik mij kapot aan het feit dat zij voornamelijk enorme shopping hauls maakt van de goedkoopste fast fashion merken maar ik blijf steeds kijken want haar papegaai is bijna altijd in haar video’s.
De vogel:
Wat is de reden dat je zo enorm aangevallen (overdreven) reageert?
Ik vind eigenlijk de reactie van @Kamerbreed juist best redelijk en jouw eerste reactie best wel aanvallend. Iemand fout en onprofessioneel noemen omdat er een stukje vel te zien is… ach. Het is maar naaktheid, daar is in principe niets seksueels aan.
Maar goed de discussie is hierboven al gevoerd dus heeft niet zoveel zin om het er weer over te hebben. Wilde alleen kamerbreed even bijstaan haha
Ik vond haar eerst leuk, maar ze werkt samen met Yesstyle en dat zegt al genoeg.
Gelukkig heeft ze de aandacht die ze hiermee trachtte te krijgen nu gehad (zie alle posts hierboven) en meer likes dan ze ooit heeft gehad. Als ik zoiets op social media zou zetten zou ik vooral mezelf érg voor schut zetten, omdat al mijn collega’s en potentiële werkgevers hier ook van kunnen smullen en ze mij waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zullen aankijken (maar hier natuurlijk nooit iets van zeggen), dat zal zij nu ook wel bereikt hebben hiermee
Naaktlopen
Gelukkig mag ik graag naaktlopen. Ik geloof dat ik wel begrijp waar jouw gedachtegang vandaan komt, maar je slaat de plank mis want het is niet relevant in deze discussie. Dit is voor mij geen discussie over preutsheid, gender, body positivity, etc. Het gaat over een professionele uitstraling en een foto in bikini op openbare kanalen hoort daar in mijn ogen niet bij. Stel je bent aan het solliciteren ergens, en je potentiële werkgever ziet uitgerekend die foto als eerste. Ik weet niet of ze erom staan te springen dat ze je billen hebben gezien hoor. Tenzij je in je werk iets met die billen moet doen? Ik kan banen verzinnen waar het dus helemaal niet zo erg zou zijn, maar voor elke baan waar je werkt onder een leidinggevende en hebt te maken met collega’s en cliënten zou ik eerst wel 5x nadenken voordat ik iets publiekelijk online post.
Ik Google sollicitanten vooraf altijd en als ik deze foto zou zien zou ik denken: “Oh dit is er zo eentje” en dat zou haar met 3-0 achterzetten. Vind dit soort foto’s van jezelf plaatsen echt een hele oppervlakkige schreeuw om aandacht. Heeft Marloes ook helemaal niet nodig, die scoort juist met haar vakkennis en nuchterheid.
Bovendien kun je wel zeggen dat het zou moeten kunnen om zulke foto’s te posten maar in de praktijk werkt het blijkbaar anders.
Elia heeft niks gezegd over fadim. Sanne postte een foto van fadim met erbij dat ze naar Turkije was gegaan voor black Dick van haar man. Hierop postte elia een story “lipogang is weer bezig”. Zijn vrouw en haar vriendinnen hebben lipo gedaan en exposen vaker mensen met wie hij is vreemd gegaan. Dus hij refereerde naar zijn vrouw en vriendinnen niet naar fadim