Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Like i care Cynthia. punt uit.

17 likes

Heb je daar wat meer info over? Bijv een docu of een interessante website? Ik vind zulke dingen altijd interessant, wil er graag meer over te weten komen!

1 like

In Belgie is dit ook (dat van dat als je ziek bent dat je bij de dokter een briefje moet halen). Super irritant, dan voel je je niet lekker en moet je naar de dokter toe. Vaak kan je geen afspraak meer maken, en moet je tijdens de vrije consultatie komen en dan heel lang wachten. Word je thuis geschreven voor een x-aantal dagen. En stel je voelt je na twee dagen weer goed maar de dokter heeft je thuis geschreven voor een week mag je evengoed niet komen werken.

2 likes

Omg wat debiel dit?!? Kan je dan geen ‘weet beter’ briefje halen bij de dokter? Lekker voor de economie ook die regel.

5 likes

Weet eigenlijk niet of dat kan. Wat ik nu aan de dokter vraagt of dat hij twee briefjes voor mij kan schrijven, een voor iets van 2/3 dagen en dan nog een extra voor 2/3 dagen zodat als ik mij na twee dagen nog niet goed voelt ik niet nog een keer naar de dokter hoef te gaan. En als ik mij na dat het eerste briefje weer beter voel ik gewoon weer kan werken.

Maar vind het ook echt een bizar systeem. Is ook echt iets wat je ziek zijn proces alleen maar verlengd. Als ik griep heb wil ik gewoon slapen en niet wachten in een wachtkamer.

Dit dus. Prima als het als placebo werkt voor sommigen, maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat het onzin is, dus ik wil geen dokter die zich hiermee bezig houdt.

12 likes

Je mag steeds vroeger terug gaan werken dan dat je briefje voorschrijft hoor. Ik werk ergens waar we heel veel te maken hebben met arbeidsrecht (in België dus) en er is nergens een regel volgens mij dat je niet mag komen werken als je briefje nog niet ten einde is.

Mss is dat de algemene regel op jouw werk?

1 like

Jezus wat onbeschoft, waarom moet iemand iets “voor zich houden” omdat jij het kwakzalverij vindt?
O pardon, iets vergeten; :slight_smile: :slight_smile:

49 likes

Maar als je als Nederlander dan in de grensstreek woont (+ daar je huisarts hebt) en werkt in Belgie dan heb je dus bij sommige bedrijven een probleem omdat Nederlandse huisartsen niet aan briefjes schrijven doen. Of moet je dan naar een bedrijfarts “Amai, ik heb een verkoudheidje”.

Wij zeggen niet voor iedere zin amai.
En dan zal je naar een Belgische huisarts moeten.

In principe is het verplicht om een ziektebriefje aan je werkgever te geven als je ziek bent maar bv. op mijn werk zijn ze er losjes in. Als ik maar 1 dag ziek thuis ben ga ik bijna nooit naar de dokter.

12 likes

Ik weet het!
Elke leerkracht een uurtje reclame. Als een soort Tupperware party producten promoten. Speelgoed, make-Up, snacks etc.

Leerkracht verdiend 3000 euries per maand meer. En de kinderen willen uiteraard alles hebben en gaan thuis zeuren.

Tadaaaaaa lerarenprobleem is direct opgelost

7 likes

ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend ‘’ influencer moe’’ ben geworden.
heb al die lui ontvolgd op instagram. Toen ik dat Loavies filmpje zag met al die influencers was ik er ook echt zo klaar mee dat ik ze echt 1 voor 1 uit mn insta heb geflikkerd. :rofl::rofl:

24 likes

iedereen gaat ook zo intens op elkaar lijken. Ze doen allemaal hetzelfde, gaan naar dezelfde plekken, maken dezelfde soort fotos. totaal niet vernieuwend meer en het maakt me echt moe om naar te kijken. En dat hoofd van Vivi.an Hoo.rn die echt everywhere is kan ik ook niet meer zien inmiddels

15 likes

Ik deed vooral amai om sacrastisch te benadrukken hoe bizar ik het vind dat je voor zoiets onbenulligs als een verkoudheidje naar de huisarts moet, maargoed dat ziekteregime is dus gewoon per land heel anders.

Al heb je in Nederland ook situaties waarbij je je voor de eerste keer ziekmeldt, verder nooit ziek bent geweest en dan direct om half 9 een bedrijfsarts op de stoep staat bij sommige bedrijven. En dan een bedrijfsarts die direct wil weten : 1) wanneer je beter bent, 2) hoe je dat in de toekomst gaat voorkomen en C) Of je al een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. En als je dan aangeeft dat je bent thuisgebleven omdat je al enkele dagen met koorts en kotsbuien op kantoor zat en het erger is geworden. Dat hij daar doodleuk geen boodschap aan heeft. De andere kant van de medaille. :stuck_out_tongue:

Dan kan je toch beter Youtuber/blogger zijn. :smiley:

1 like

Bijna elke huisarts die in de grensstreek woont weet dat ze in België veel meer om briefjes vragen dan in NL. Toen ik bij mijn huisarts in NL zei dat ik een briefje nodig had omdat ik een onderdeel van mijn studie in België had gemist, gaf ze er meteen een. Ookal was dat volgens mij een verklaring dat ze geen briefjes mogen schrijven ofzo, ze zetten er duidelijk hun naam en handtekening op.

In Nederland sturen ze inderdaad weer eerder de bedrijfsarts op je af

2 likes

Ik denk niet dat hier iemand zit om informatie in te winnen over hoe kanker te genezen met homeopathie. Zolang er niet gepusht wordt om reguliere artsen links te laten liggen en voor homeopathie te kiezen is er weinig kwaadaardigs aan het noemen in een discussie.

19 likes

Maar in het geval van homeopathie is dit ook gewoon écht niet waar? Elke homeopaat (in opleidingen) leert als één van de eerste dingen dat wanneer ‘reguliere’ zorg nodig is, dat gegeven moet worden (door een echte arts).

2 likes

Homeopathie is als veganisme. Sommige mensen moeten er niks van hebben en zijn er allergisch voor, anderen verkopen graag onwaarheden en schieten te ver door (“Door dit te gebruiken en/of weg te laten genees je kanker!”) , maar als (kleine) toevoeging op een science-based leven kan het weinig kwaad. :stuck_out_tongue:

1 like

Alleen er vergelijking op basis van van het feit dat het veel bij anderen losmaakt en dat het gevaar schuilt in het feit dat mensen gevaarlijke keuzes gaan maken die wetenschappelijk onderzoek tegenspreken.

2 likes

Kan ook meteen even een discussie over donor zijn/vaccineren/suiker eten/de wc rol ophangen oplaaien? Ieder z’n eigen keuzes, ook als we die soms niet begrijpen :heart:

9 likes