Jezus wat onbeschoft, waarom moet iemand iets “voor zich houden” omdat jij het kwakzalverij vindt?
O pardon, iets vergeten;
Maar als je als Nederlander dan in de grensstreek woont (+ daar je huisarts hebt) en werkt in Belgie dan heb je dus bij sommige bedrijven een probleem omdat Nederlandse huisartsen niet aan briefjes schrijven doen. Of moet je dan naar een bedrijfarts “Amai, ik heb een verkoudheidje”.
Wij zeggen niet voor iedere zin amai.
En dan zal je naar een Belgische huisarts moeten.
In principe is het verplicht om een ziektebriefje aan je werkgever te geven als je ziek bent maar bv. op mijn werk zijn ze er losjes in. Als ik maar 1 dag ziek thuis ben ga ik bijna nooit naar de dokter.
Ik weet het!
Elke leerkracht een uurtje reclame. Als een soort Tupperware party producten promoten. Speelgoed, make-Up, snacks etc.
Leerkracht verdiend 3000 euries per maand meer. En de kinderen willen uiteraard alles hebben en gaan thuis zeuren.
Tadaaaaaa lerarenprobleem is direct opgelost
ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend ‘’ influencer moe’’ ben geworden.
heb al die lui ontvolgd op instagram. Toen ik dat Loavies filmpje zag met al die influencers was ik er ook echt zo klaar mee dat ik ze echt 1 voor 1 uit mn insta heb geflikkerd.
iedereen gaat ook zo intens op elkaar lijken. Ze doen allemaal hetzelfde, gaan naar dezelfde plekken, maken dezelfde soort fotos. totaal niet vernieuwend meer en het maakt me echt moe om naar te kijken. En dat hoofd van Vivi.an Hoo.rn die echt everywhere is kan ik ook niet meer zien inmiddels
Ik deed vooral amai om sacrastisch te benadrukken hoe bizar ik het vind dat je voor zoiets onbenulligs als een verkoudheidje naar de huisarts moet, maargoed dat ziekteregime is dus gewoon per land heel anders.
Al heb je in Nederland ook situaties waarbij je je voor de eerste keer ziekmeldt, verder nooit ziek bent geweest en dan direct om half 9 een bedrijfsarts op de stoep staat bij sommige bedrijven. En dan een bedrijfsarts die direct wil weten : 1) wanneer je beter bent, 2) hoe je dat in de toekomst gaat voorkomen en C) Of je al een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. En als je dan aangeeft dat je bent thuisgebleven omdat je al enkele dagen met koorts en kotsbuien op kantoor zat en het erger is geworden. Dat hij daar doodleuk geen boodschap aan heeft. De andere kant van de medaille.
Dan kan je toch beter Youtuber/blogger zijn.
Bijna elke huisarts die in de grensstreek woont weet dat ze in België veel meer om briefjes vragen dan in NL. Toen ik bij mijn huisarts in NL zei dat ik een briefje nodig had omdat ik een onderdeel van mijn studie in België had gemist, gaf ze er meteen een. Ookal was dat volgens mij een verklaring dat ze geen briefjes mogen schrijven ofzo, ze zetten er duidelijk hun naam en handtekening op.
In Nederland sturen ze inderdaad weer eerder de bedrijfsarts op je af
Ik denk niet dat hier iemand zit om informatie in te winnen over hoe kanker te genezen met homeopathie. Zolang er niet gepusht wordt om reguliere artsen links te laten liggen en voor homeopathie te kiezen is er weinig kwaadaardigs aan het noemen in een discussie.
Maar in het geval van homeopathie is dit ook gewoon écht niet waar? Elke homeopaat (in opleidingen) leert als één van de eerste dingen dat wanneer ‘reguliere’ zorg nodig is, dat gegeven moet worden (door een echte arts).
Homeopathie is als veganisme. Sommige mensen moeten er niks van hebben en zijn er allergisch voor, anderen verkopen graag onwaarheden en schieten te ver door (“Door dit te gebruiken en/of weg te laten genees je kanker!”) , maar als (kleine) toevoeging op een science-based leven kan het weinig kwaad.
Alleen er vergelijking op basis van van het feit dat het veel bij anderen losmaakt en dat het gevaar schuilt in het feit dat mensen gevaarlijke keuzes gaan maken die wetenschappelijk onderzoek tegenspreken.
Kan ook meteen even een discussie over donor zijn/vaccineren/suiker eten/de wc rol ophangen oplaaien? Ieder z’n eigen keuzes, ook als we die soms niet begrijpen
Je hebt mensen die ook afzien van het gebruik van bepaalde medicatie omdat daar toch dierlijke bestandsdelen inzitten (of soms als er ook een alternatief is anderen blijven wijsmaken dat het niet zo is). Dan ben je wel een zeer extreme veganist. Dan ligt het anti-vaxxer gebeuren ook op de loer. En je hebt ook mensen die online onzin verspreiden dat een streng veganistische levenswijze kanker kan genezen. (Dus niet dat mensen die veel rood vlees eten een verhoogde kans op kanker hebben en dat het daarom verstandiger is om gewoon niet te eten.)
Maar het grootste probleem is dus vooral het verspreiden van onjuiste informatie en dan vooral op internet. Nu we in een maatschappij leven waar we ons ontzettend bezighouden met hoe we eruit zien, gezond eten en iedereen een podium heeft is de kans denk ik groter dan ooit te voren dat mensen zomaar iets van anderen aannemen. Misschien soms ook wel als laatste hoop.
Als je dat had gezegd was er niks aan de hand hoor. Het gaat me niet om de inhoudelijke discussie over homeopathie maar om iemand de mond snoeren. Dat vind ik niet netjes vandaar mijn reactie.
Omg er gerust op los iedereen, hier volgt een mening:
Ik vind niet vaccineren echt zo erg niet “ach ieders eigen keuze, moedergevoel heeft gelijk”
Ik vind dat juist een heel schadelijke instelling m.b.t dat onderwerp.
Het was niet om daadwerkelijk een discussie te beginnen. Meer omdat de gemoederen bij die dingen óók altijd zo hoog oplopen. (Zoals meteen te zien is ook…)
Het is jouw goed recht om niet in discussie te gaan hoor, zoals het mij vrijstaat om over dit onderwerp direct mijn mening te uiten, of dit nu als discussieopener is bedoeld of niet. Want inderdaad, de gemoederen lopen bij dat onderwerp altijd hoog op bij mij, goed gezien.
Ja ik discussieer tegen mezelf, maakt me niet uit. Ik zeg het nadrukkelijk omdat ik niet vaccineren totaal niet de categorie vind van je eigen kind wel of geen suiker voeren bijvoorbeeld.
Het was gewoon een voorbeeld van discussieonderwerpen waarbij de gemoederen hoog oplopen, er had denk ik ook zwartepieten discussie tussen kunnen staan. Zegt niet gelijk dat ze die dingen als gelijke ziet