Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Volgens mij kan dat alleen via de pc.

Ik vind dat je zelf die verantwoordelijkheid draagt als je besluit op het internet mee te doen. Jammer dat je iets doms gedaan hebt: dit krijg je ervan. Vind echt dat de influencer nul komma nul verantwoordelijkheid heeft in dit geheel.

1 like

Dit precies, toen ik voor het eerst een filmpje van haar zag snapte ik gewoon niet hoe je minuut na minuut, filmpje na filmpje kon volkletsen over make-up. Ik had vanaf een leeftijd van 14 jaar tot en met nu ongeveer 1 mascara, 1 oogpotlood en de laatste jaren heb ik bb-cream en concealer ook ontdekt, maar ik heb en had nooit de behoefte om daar een gesprek over te voeren. Die make-upterminologie zegt mij ook helemaal niks :woman_shrugging:

Ik heb trouwens ook nog nooit the Hills gezien. Het zal niemand verbazen dat ik op de middelbare school hoogst impopulair was en geen vriendinnen had

2 likes

Ik vond dat echt zó’n waanzinnig tof einde van die serie en iets dat alle Kardashian-fans zouden moeten zien: it’s not all real.

6 likes

Ja iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen is (vrijwel) nooit oké, denk ik. En al helemaal niet bij zoiets futiels als een persoonlijke belediging.

10 likes

Ugh ik erger me ook zo aan dat Nina overal is. Ik heb een aantal filmpjes bekeken waar ze in zit en overal wordt verkondigd dat ze een eigen lingerielijn wil. Nou, bekend vriendje, mooi hoofd, aardige bos hout voor de deur. Ik geef het een jaar. Zonder moeite ervoor te hoeven doen

En haar eigen video’s nu zijn ook zo 13 in een dozijn. Terwijl ik Kalvijn voor zijn doelgroep echt wel leuke video’s vind maken. Haar presentatie-skills zijn echt blubber

17 likes

je merkt echt aan alles dat ze die videos niet bepaald maakt uit een passie voor het videos maken zelf.

4 likes

Ah shit, die AVG. Maar valt Social media correspondentie daaronder?

Misschien heb ik iets andere morele maatstaven :sweat_smile:

1 like

Haha ja dat blijkt. :biggrin: Maar denk dat we beiden niet alleen zijn in onze mening.

1 like

Valt als jouw sociale media je bedrijf is zeker onder de avg. Het zonder toestemming delen van naam en achternaam zoals in dit geval is dus ook op insta, door influencers, niet toegestaan.

Hoe oud is ze dan? Ik vind Kalvijn er altijd uitzien als een 14 jarige en Nina als 28/29 ongeveer, maar is ze jonger?

3 likes

Hier staat 22 :scream:

2 likes

Huh Gossip Girl valt toch wel mee? Ik kijk dat nu ook nog gewoon hoor. :rofl: (Zegt misschien meer over mij, maar toch.)

6 likes

Huh ik denk dat als jij op iemands instagram in ‘prive modus’ reageert dat dat niet onder de AVG valt eigenlijk. Het is ook niet ‘jouw’ app. Het gaat gewoon om gebruikers onderling.
Maar misschien praat ik poep. @Shaaar?

1 like

Ja klopt, had het al weggehaald inderdaad. Gebruikersnaam kan er ook onder vallen. Maar ik vind de grens tussen ‘privé’ en social media wel vaag worden bij DM’en. Zelf bespreek ik in ieder gevaal nooit iets daar wat niet ook openbaar zou mogen.

1 like

Sanneke :cherries: ‏ @ Sanneke89 4 u4 uur geleden

Meer

Welke titel kan ik mezelf geven die aangeeft dat ik veel ervaring heb met social media? En dan niet inlfuencer, youtuber of vlogge

1 like

Die Nina zie ook de heeeele tijd op Instagram.

Hahahahaha zo right and funny :joy:

1 like

Als je onderling praat niet, maar als de influencer vervolgens een prive bericht ongevraagd met naam met de wereld deelt, zit hij/zij fout. Of iniedergeval: op mijn werk ( met medium groot insta account) mag het écht echt niet

Edit: geldt niet voor gebruikers onderling trouwens. Maar een influencer is niet zomaar een gebruiker, maar een bedrijf dat gebruik maakt van instagram en zich dus aan de avg moet houden

2 likes