Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Ja had precies dit;p maar het leek me lichtelijk ongepast in deze situatie:p

2 likes

Ik zie weer beelden met bijzonder veel mimiek van Sophie Hol op instastories voorbijkomen en ik gok dat ze zingt.

giphy

(geluid staat uit)

13 likes

Heel mijn lichaam cringed

1 like

Dat kan je vinden, maar ik ben het met haar eens. Het gemiddelde instagrammodel met de overdreven geposeerde fotoā€™s en gefotoshopte achtergronden met nog drie filters eroverheen laat niet bijster veel (aan)sprekende persoonlijkheid zien.

4 likes

Precies, ik snap niet waarom er altijd vergeleken moet worden wanneer er ergens een waarde aan wordt gegeven.

6 likes

Vast een heel aardige vrouw. Maar ze komt een beetje wijsneuserig over (al is ze natuurlijk wel expert) en begint bijna elke zin met ā€˜Mijn tip is altijdā€¦ā€™ En sowieso dat strooien met tips en al die struggles benoemen om het vinden van de juiste kleding, alsof het een eerste wereld probleem is.

4 likes

Aahhhh ja je haalt echt de woorden uit mijn mond! Dan zegt ze inderdaad ā€œMijn tip is altijdā€¦ā€ en dan verwacht ik een levensveranderende tip, maar dan komt er altijd iets voor de hand liggends zoals ā€œkijk niet alleen naar de maat, maar ook naar de pasvorm!!!ā€ :confused: Maar goed het lijkt me verder wel een leuk mens!! Ze is tenminste wel lekker zichzelf.

3 likes

Haha ja inderdaad! Of: ā€˜Ga lekker shoppen vroeg op een doordeweekse dag, dan is het niet zo druk.ā€™ Maar ze is wel lekker zichzelf en vast ook heel gezellig :slight_smile:

1 like

Maar net als ze aangeeft dik en lelijk te zijn, mag er toch ook erkend worden dat er mensen bestaan zonder persoonlijkheid? Ze zegt toch niet dat alle knappe meiden geen persoonlijkheid hebbenā€¦ ze zegt dat ze okĆ© is met het feit dat ze zichzelf lelijk vindt en dat ze toch liever zoals zichzelf zou zijn dan knap zonder persoonlijkheid zoals veel populaire instagrammers dat schijnen te zijn.

Edit: ik zie hier in elk geval helemaal geen kwaad in en zeker niet de generalisatie dat alle knappe mensen geen persoonlijkheid hebben, of iets dergelijks. Ze vergelijkt zichzelf gewoon met het omgekeerde van wat hoe ze zichzelf beschouwt.

6 likes

Ja dat herinner ik me nog wel. Word ik inderdaad ook niet goed van.

Vind het wel jammer om te horen dat het voor jou zoā€™n rol speelt! Of ik zeg het verkeerd, ik vind hetā€¦ zonde? Als je snapt awt ik bedoel. Ik vind de grote focus op uiterlijk in het algemeen gewoon zo overdreven en ook schadelijk, ik zou ook voor jou willen dat het jou minder in zijn greep had. Huh nouja ik bedoel dit goed!

Ik geloof weer wel in ā€˜beauty is in the eye of the beholderā€™ :slight_smile: Aan mezelf merk ik bovendien echt dat of ik iemand mooi vind al-tijd samenhangt met of ik diegene aardig vind, een leuk persoon. Bij iemand die ik aardig en leuk vind, vind ik al gauw ook de uiterlijke kenmerken leuk en bij diegene passen, en dat maakt diegene dan mooi in mijn ogen. Daarom zou ik nooit zo kunnen zeggen dat ik iemand lelijk vind. Maar ik wou gewoon dat het Ć¼berhaupt niet zoā€™n ding was.

En gewoon enorm zonde dat het zoā€™n eenheidsworst is. Was dit vroeger ook zo? Misschien valt het me tegenwoordig pas zo erg op. Doodzonde, waarom is het niet gewoon leuk dat mensen er verschillend uitzien.

Oja waarom ik dit ook zei is ook omdat ik (hoe raar ik ook ben) ervan overtuigd ben dat ik niet de enige ben voor wie dit relevant is, en ik daardoor vrij zeker durf te zeggen dat er ook heel veel mensen zijn die jou niet lelijk vinden. En aan de hand waarvan beslis jij dat die mensen ongelijk hebben en je wel lelijk zou zijn? Aan de hand van schoonheidsidealen? Maar wie hebben DAT nou ook weer verzonnen :frowning: Snap je?

9 likes

Ik heb het niet opgevat als ā€œbelangrijkerā€, maar wel als iets waardoor zij zichzelf zoals ze is (met een aanwezige persoonlijkheid en lelijk) accepteert zoals ze is en waar ze zelfvertrouwen uit haalt. Ze zegt nergens dat anderen/mensen zonder persoonlijkheid slechter zijn (juist niet, ze heeft het meermaals over arrogantie en over hoe rot het is dat sommigen zich beter voelen dan anderen), maar wel dat ze gewoon okĆ© is met hoe zij is.

Maar ze hoeft je natuurlijk niet aan te staan! Ik vond haar boodschap echter heel anders overkomen dan hij op jou overkwam. : )

2 likes

Ja okĆ© maar als van iemand wordt gezegd dat hij/zij ā€œgeen persoonlijkheidā€ heeft, wordt er niet bedoeld dat diegene letterlijk niet beschikt over enige eigenschappen en dus een lege huls is (huh dit is mijn voorstelling blijkbaar, haha) met alleen maar lichaam. Natuurlijk heeft iedereen een karakter, en dat kan een (in de ogen van een ander) leuk of stom karakter zijn, of alles ertussenin. ā€œGeen persoonlijkheidā€ wordt meestal gezegd om aan te duiden dat (degene die het zegt vindt dat) de persoon in kwestie oppervlakkig / dertien-in-een-dozijn / oninteressant of te meegaand / onopvallend overkomt. Zulk soort eigenschappen.

5 likes

Ja, eens, maar dan moet je niet je leven wijden aan oppervlakkige gefilterde instagramfotoā€™s van je eigen hoofd en/of lichaam die draaien om het incasseren van complimentjes over je uiterlijk en op andere mensen een soort onbereikbaar ideaalbeeld overbrengen.

Dat is dus ook mijn ergernis.

15 likes

Ik heb ā€˜m net gekeken! Vond het echt een heel goede aflevering!

1 like

Het is nogal oppervlakkig om te zeggen dat die meiden geen persoonlijkheid hebben. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig omdat ze de oppervlakkigheid van alles wat om uiterlijk draait tegen wil gaan.

25 likes

Op instagram is ze ook spot on. Heel veel stories waarin ze met zes onderkinnen verteld over jezelf zijn en koffie halen, haha.

3 likes

Ja dat was Cynthia die zei toen zoiets van ā€œja ik ben een beetje dikkig, bedoel ik verder niet negatief ofzo. Is gewoon een feit, ik ben wat te zwaar.ā€ Geloof trouwens dat Vera ook ooit zoiets zei, maar dat van Cynthia is me echt zo bijgebleven.

Ik denk daar ook echt nog vaak aan als ik me weer heel erg druk zit te maken over wat anderen van mij vinden etc. en dan kan ik weer heel erg naar mezelf kijken en denken ā€œja prima, dat is gewoon zo en daar is gewoon niet mijn focusā€. Ben echt een stuk gelukkiger sinds ik actief probeer mijn figuur/uiterlijk geen rol te laten spelen in mijn levensgeluk. Is wel lastig omdat sommige mensen in mijn omgeving HEEL gefixeerd zijn op uiterlijk en ook continue opmerkingen maken over mijn uiterlijk, maar gelukkig zie ik die door de verhuizing een stuk minder ;).

13 likes

Zei ze daar niet ook nog bij: "ik zei dat ik wat te dik ben, niet dat ik lelijk benā€™. Omdat mensen op haar reageerden als ze zei dat ze iets te dik was: ā€œnee joh je bent helemaal niet dik, je bent hartstikke mooi!ā€

6 likes

Jezus ik zet de vlog aan van Bonnie en het is dit keer niet zijzelf die loopt te skreeuwen, mijn god.

Eerste vier sec, zet je geluid zacht.

Ik voel me soms ook een beetje faceblind als mensen uitgebreid lopen te kirren over hoe knap iemand op IG is ofzo en ik denkā€¦ huh? Dan zal het inderdaad wel dat symmetrische zijn maar ik zie het vaak echt niet. Sowieso vind ik fotoā€™s niet zo boeiend om naar te kijken want ik kan er geen uitstraling aan aflezen. Al helemaal die bewerkte insta shit vind ik mega afgevlakt. Jammer dat die eenheidsworst zo populair is.

6 likes