Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Naar aanraden van hier begonnen met de vlogs van roosamarijn kosters gaan kijken. Ik ben fan, leuke meid en super inspirerend hoe zij naar kleding en andere vintage en tweedehands spullen kijkt. Krijg meteen zin om zelf op de fiets te stappen naar Waterlooplein. Moet wel zeggen dat zij ook met elke combinatie die ze aantrekt ook gewoon wegkomt. Denk dat ik in veel van die combinatie eruit zie als een clown.

4 likes

Ik ook! Wat moet die Pleun gaan doen inderdaad? Jill upload alleen nog dingen wanneer het wel moet vanwege spon. Zoals voor Lush, het zwemmen etc.

Ik zag dat Esmee Noelle’s contract bij Cosmogirl niet is verlengd en las dat ze een uitkering gaat aanvragen nu. Ik vraag me oprecht af hoe dat zit, ze heeft toch ook gewoon haar eigen bedrijf waar nog inkomsten uit komen? Je kan toch niet zomaar een uitkering aanvragen?

1 like

Haha nee dat kan zeker niet zomaar. Waar lees je dit?

2 likes

Ze vertelde het in haar vlog en las net dit interview van haar: https://www.fammebaby.nl/baan-zwangerschap/

Ze is wel zwanger overigens, weet niet of dat iets uitmaakt? Ik dacht zelf dat een uitkering altijd een soort last resort was, maar zo vind ik het nu niet overkomen

Ik was daar ook vet verbaasd over! Zei ze in haar vlog.

Vroegahhh vond ik haar blog altijd leuk, maar ik heb bij haar echt het idee dat ze alleen vlogt voor de gratis spullen haha. Ze begon toen weer met vloggen toen ze ging verhuizen en sindsdien en ook nu ze zwanger is bestaat haar vlog voor 75% uit spon of opgestuurde spullen haha. Ze lijkt er ook niet echt lol in te hebben, zo saai altijd (of zo komt het op mij over).

Daar heeft ze het inderdaad ook over de sollicitatieplicht. Want ze moet dus inderdaad solliciteren maar de kans dat je ergens spontaan aangenomen wordt is volgens mij vrij klein als je zwanger bent. Maar ik ken haar verder niet hoor!

Ik denk dat ze het heeft over een zwangerschaps en bevallingsuitkering (WAZO)

@HvO @anon98052296 @quarterlife ja ik was ook vooral verbaasd omdat ik verder niet echt het idee heb dat ze er slecht aan toe zijn ofzo en ook nog op babymoon naar Kaapstad gaan. Je kent natuurlijk nooit iemands financiele situatie, maar was er gewoon verbaasd over ofzo

Een bijstandsuitkering is een last resort, maar als je door besluit van je baas je baan verliest kan je gewoon een ww (is wel voor betaalde tijd en met sollicitatieplicht) aanvragen voor over de uren die je normaal werkte (in loondienst)

Vind wel dat ze er heel relaxt onder is dat ze voor een bedrijf werkt dat na het maximale aantal tijdelijke contracten gewoon de bons geeft aan goede medewerkers. Tuurlijk is het tegenwoordig steeds normaler, maar eigenlik is het gewoon mega asociaal om goed functionerenden niet in vaste dienst te nemen omdat ze dan risico vormen.

2 likes

Maar die krijg je alleen als je een werkgever hebt toch? En die heeft ze niet.

Ja, dus je soupeert je WW niet op tijdens je zwangerschap

Ah vandaar!

Een een ww is dus ook makkelijk te krijgen als je man genoeg verdient of je inkomsten hebt uit eigen bedrijf? Begint inmiddels bijna ander topic te worden haha

Klopt!

En ze moet beschikbaar zijn om werk in loondienst te doen (en heeft dus ook sollicitatieplicht)

Ah oké, interessant!

Ik bedoelde eigenlijk na afloop van haar verlof. Er wordt in zo’n situatie als de jouwe inderaad wel vaker vrijstelling gegeven van sollcitaitieplicht voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof

Lijkt me inderaad wel echt een rotsituatie waarin ze zich bevindt en ook echt niet netjes van Cosmo Girl

Hoezo niet netjes ? Ze wisten niet dat ze zwanger was haar contract is gewoon niet verlengd, gebeurd toch vrij vaak.

1 like