Oh shit ja nu herinner ik me dit weer! Was al eens eerder besproken op t forum volgens mij, is ook zo. Thanks voor de reminder haha!
Vroeg ik me ook al af. Wie wil kijken?
Ze is oververmoeid. Niet een beetje, maar echt echt echt. Duizelig enz en weet 's ochtends als ze wakker wordt niet hoe ze de dag moet doorkomen. Dus ze heeft werk verplaatst en opgeschoven. En niet gevlogt op die dagen. Zoiets.
Je moet naar de plee vragen. Dan ben je het allerchiquest
huh wat zou ze dan als chique woord moeten gebruiken?
wc of plee
watercloset
Het gaat erom dat het juist voor het plebs is om een chique woord te willen gebruiken voor de wc volgens mij.
Altijd weer een fijne gewaarwording he…
Denk dat Annic sowieso meer nieuw-geld is en graag fancy wil doen, nu we toch op deze tour bezig zijn
Die video van Annic zit ook weer vol met spon, kwam geen eind aan. Dat hele huis is gratis ingericht straks
Ja dat denk ik ook, daarom zei ik het haha
Jongens #taalfeitjevandedag: het is ‘een chic woord’ en ‘een chique wc’.
(Chique spreek je uit als ‘sjieke’, chic als ‘sjiek’)
De upper class schrijft het als sjiek hoor
Nou dat is dus ook wel lollig, want dat betekent pruimtabak
‘Chique’ is namelijk pruimtabak in het Frans en de vernederlandste term is ‘sjiek’. Denk dat ‘shag’ hier ook vandaan komt?
Edit: nope dat komt uit het engels, van het woord ‘to shag’. (‘Tobacco cut in fine shreds.’)
Juf Briseis gaat nu weer een boekje lezen
Ik heb recentelijk mijn youtube abonnementen uitgezocht maar nu heb ik voor m’n gevoel heel weinig te kijken omdat ik minder mensen volg en alsnog niet 100% van de video’s in m’n tijdlijn kijk. Hebben jullie tips voor youtubers? Ik ben geïnteresseerd in minimalisme, vind (vegan) receptvideo’s leuk om naar te kijken en video’s over self-care spreken me ook erg aan!
In mijn beleving betekent to shag heel iets anders
Vegan koken: Mary’s Test Kitchen, Avant Garde Vegan, Pick Up Limes (vegan + minimalisme).
Raw alignment, zij is wel heel erg van positivisme enzo dus daar moet je van houden.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Chique kan in beide gevallen gebruikt worden, chic niet. Dus: een chique wc, een chique fauteuil, maar ook: die dame is chique. En chic zeg je juist als: dat jurkje is chic, chic gekleed gaat, etc.
Ik heb een klein stukje van de vlog van Sanny gezien, en na het zien daarvan heb ik nog meer het gevoel dat het moederschap haar heel zwaar valt. Het valt me ook al een tijdje op dat ze in de videos altijd een beetje afstandelijk over haar kindje praat. Ze noemt haar heel vaak niet bij haar naam, maar zegt dan ‘de baby’. Ik vind dat best wel gek als het over je eigen baby gaat, of is dit normaal?