Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Er staat een reactie onder de video van Alice “met die overbelichting kun je helemaal niet eens shady zijn” lool

27 likes

Hahaha ik las het net ja

1 like

Had iemand ook die tweets/instastory van Alwin gezien?? Dat sloeg ook echt alles hoor.

3 likes

Precies zo’n voorbeeld waarmee ze te hard probeert en daardoor juist niet sympathiek of relatable meer overkomt. Zelfde als zeggen: Alice en ik hebben nog dm’s uitgewisseld en dat is dan helemaal niet waar. Dan denk ik echt: waarom zeg je dat? Zou dan eerder zeggen: áls we Alice een naar gevoel hebben gegeven, dan spijt dat ons! Dat is niet onze bedoeling. En als ze dan ook nog een berichtje met die tekst erin naar Alice zou hebben gestuurd was daarmee de kous ook gewoon af. Maar zij begint dan over haar eigen onzekerheden? Snap daar zo niks van. Dan leef je toch heeeel erg in je eigen bubbel.

14 likes

Ik hoop het. Volgens mij verdienen deze influencers zát, die moeten toch wel wat kunnen opvangen? Ze staan zo ver af van wat voor de gemiddelde mens realiteit is dat een beetje dichterbij komen nog steeds behoorlijk bevoorrecht is denk ik. Ik vind het rot voor de normale hardwerkende zzp‘ers.

13 likes

Hahaha love dat Anna zonder blikken of blozen zegt dat ze daarna nog berichtjes hebben uitgedeeld. Alsof er geen screenshots bestaan :sweat_smile:

18 likes

Het ging over dat hij niet snapte dat ZZP’ers al bang waren na 3 dagen en nog allemaal shit eromheen. Uiteindelijk kreeg hij wat reacties erover terug en was het van ‘‘ja ik moet toch beter nadenken wat ik op internet zet’’ Ja nee goh

1 like

Ze heeft hem er heel snel weer afgehaald

Wat dan?

Lieverd zoiets moet je screenshotten.

2 likes

image

18 likes

Oh oops sorry

1 like

Vind het altijd zo mooi om te zien hoe ver hij in jouw allergiezone zit

39 likes

Het komt gewoon ook belerend over. Iemand had net een wasmachine kunnen vervangen oid, of een auto of whatever. Kijk dat hij een boterham kan ruilen voor een auto, betekent niet dat iedere ZZP’er profiteert van gratis diensten. Vind hem sowieso een irritant mannetje, dus ik snap je haat.

7 likes

Ja, plus dat de meeste ZZP’ers die ik ken dit vrijwel allemaal uit noodzaak doen. Zouden veel liever in loondienst ergens werken, maar komen in hun vakgebied zo niet aan de bak. Zo’n eigen schuld, dikke bult, zelf gekozen voor dit risico-houding kan ik dus ook echt niet hebben.

7 likes

Ik schrok ook van de ZZP’ers die een paar dagen geleden al in paniek raakten. Inderdaad, als het goed is hangt je leven niet af van het inkomen van 2 weken.

(Nu komt het stuk dat ik off topic ga om over mezelf te praten.)

Maar met de maatregelen nu vind ik het ook spannend worden, ik had wel gespaard, maar heb door een weinig winstgevend jaar ivm verhuizing m’n spaarrekening al flink moeten plunderen.

(Overigens, heb zelf wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar zolang ik zelf geen Corona heb, keert die natuurlijk niet uit.)

1 like

Nou dit dus! En 2 weken is wel te overzien, maar de onzekerheid maakt het nog vervelender. + ik ben bijv nu bezig met bijv. theatervoorstellingen die volgend jaar pas aan de orde zijn. Die worden nu niet meer geboekt, omdat alles van nu verplaatst wordt naar volgend jaar. Voor mij hebben deze weken/maanden echt verregaande gevolgen. Het gaan niet alleen om wat ik nú niet werk, maar het is een domino-effect van waarschijnlijk een jaar. En dat weet ik nu al

En dat staat los van de kosten die nu doorlopen+ geen inkomsten. Ik kan echt wel wat hebben qua gemiste inkomen of 2 weken niets. Maar rekenen op een mindere maand of letterlijk 0 inkomen voor een langere periode is wel een groot verschil.

Dubbele post, maar ik wilde eigenlijk op Anna reageren ipv mijn persoonlijke malaise hier spuien. Ik heb het gevoel dat Anna heel erg zoekende is nu. Ze had (heeft?) natuurlijk een tijdje wat op tv gedaan, maar dat loopt ook weer niet zo’n vaart. Daarvoor heeft ze yt een tijdje links laten liggen + ze mist de appeal tegenwoordig.

Ook al die insta tv’s met die Robert waarin ze grappig probeert te doen of die mensen op straat probeert te laten zingen :woozy_face: #cringy
Ze heeft veel kwaliteiten, maar humor is er niet een van. Ze is superzakelijk en ver gekomen, maar weet het moeilijk te behouden, lijkt het. Wat logisch is, want er is zoveel aanbod en ze heeft weinig feeling meer met haar doelgroep.
En ik denk dat ze ook best onsympathiek en onoprecht overkomt?

Ze had laatst in haar stories ook op dat ze te gast was bij een gezondheidsbeurs bijv. Dan denk ik echt “uuh why Anna, gaat ze RB promoten?” Zij is exht geen toonbeeld voor gezond leven toch, maar alles voor :money_with_wings::money_with_wings:

13 likes

Haha jezus wat een lullo. Bedankt vetgezellig voor deze wijze les, maar niet elke zzp’er verkoopt z’n ziel door influencer te zijn en harkt daarmee duizenden euro’s per nutteloze campagne binnen.

3 likes

Ze heeft gewoon geen leuke persoonlijkheid (meer) en op instafoto’s merk je dat niet maar op filmpjes wel. Om te kunnen presenteren moet je gewoon sympathiek zijn of kunnen acteren dat je dat bent. (Of je handelsmerk maken van een ‘ijskonijn’ zijn.)

8 likes