Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

“Heb je de NL alert melding ontvangen vandaag? Die volg ik exact op: blijf binnen bij ziekte. Neem buiten 1,5 meter afstand. Het is ook gewoon goed gelukt toen ik daar binnen was, toen er een man in een gangpad stond waar ik niet langs kon, ben ik omgelopen en ben in niemands 1,5 meter space geweest. Ik denk dat je hier beter mensen op kunt aanspreken die er totaal niet over nadenken/zich er niet aan houden”

Pfffff…dit vind ik dus vermoeiend.

2 likes

Ja, mij ook! Haar vrienden doen ook veel met elkaar en op pad. Ik snap het echt niet.

7 likes

Voelt zich aan deze reacties te zien wel duidelijk aangevallen. Misschien dat ze er nu rekening mee gaat houden omdat er anders zulke comments blijven komen. Ik hoop het maar. Had haar echt wel verstandiger ingeschat.

2 likes

Ja echt mega irritant hoe ze ermee omgaat. Ze blijft zich maar beroepen op de adviezen van het rivm (vorige week ook al op instagram toen ze beweerde dat de “echt niet maanden weg ging blijven van haar favo koffietentje als het nog niet verboden is”). Ze heeft echt genoeg hersencapaciteit (en Nick ook) om zich er bewust van te zijn wat het doel is van de maatregelen. En dan nog ga je naar een tuincentrum met half Nederland omdat je niet kan wachten om je balkon op te fleuren. Zo achterlijk en ook super onverantwoordelijk met zoveel volgers. Doe het dan lekker als je geen zelfbeheersing hebt, maar waarom denk je dat het vervolgens oké is om te delen met zoveel mensen. Echt onbegrijpelijk.

14 likes

Hmm dit valt me ook een beetje tegen van haar, terwijl ik haar verder juist echt super leuk en verstandig vind. Snap niet dat ze hier zo luchtig mee om kan gaan? Hoop echt dat ze beseft dat dit niet 1 van haar beste beslissingen is geweest, zeker niet om het te delen met haar volgers.

3 likes

Ze zegt in de reacties dat ze er morgen in de vlog op terugkomt. Ben benieuwd

2 likes

Ja ik ook. Hoop echt dat ze haar fout toegeeft… En niet met een of ander flauw excuus komt.

2 likes

Opeens kan ik na Bonnie, Mascha even heel erg waarderen die het serieus neemt en goede voorbeeld geeft aan haar volgers. Ben benieuwd of Bonnie zichzelf wel voldoende realiseert wat er gaande is in Italië en dat Nederland volgt als we niet uitkijken. De situatie is hier ook al niet best, de oproepen van de zorgmedewerkers moeten we serieus nemen

22 likes

Door mensen zoals Bonnie komt er een lockdown langer dan 6 april.

34 likes

Ja dat zie ik idd bij Bonnie ook wel, had mijn hoop dan toch echter op Nick gevestigd ofzo :sweat_smile:

1 like

Maar er zit toch een verschil tussen ff naar buiten een blokje om of naar het (overvolle) tuincentrum gaan? Dat is 't 'm juist

31 likes

Naar buiten gaan vind ik toch iets anders dan naar een druk (dat zei ze immers zelf) tuincentrum gaan omdat je plantjes wil halen.

4 likes

Ach sommige mensen willen in tijden van nood gewoon graag troost zoeken in het kopen van nutteloos spul, zoals Riverdaletroep, buddhabeeldjes en pannenkoekenplanten. Hebben ze hard nodig als ze ziek thuis liggen, not

3 likes

In België zijn alle winkels gesloten (uitgezonderd voedingswinkels en apothekers), waardoor zo’n situaties gewoon in zijn geheel niet meer mogelijk zijn. Lijkt me dat NL dat beter ook zou doen want kennelijk zijn sommige mensen zelf niet in staat om de juiste keuzes te maken. Dan is het beter de keuzes van hen weg te nemen.
In Belgie wordt ook net aangemoedigd om nog buiten te komen maar inderdaad in je eigen woonplaats en enkel met 1 persoon extra waarmee je 1,5m afstand moet houden. Buitenlucht en lichaamsbeweging genieten namelijk nog steeds de voorkeur voor je gezondheid boven de volledige isolatie binnen. Mits je natuurlijk de regels respecteert.

19 likes

Het matcht voor mij ook niet bepaald met de titel Binnen bij Bon… enja er zijn nu eenmaal verschillende meningen over, ook onder hoogleraren geloof ik. Het is ook niet om haar persoonlijk aan te vallen, maar wel om haar er bewust van te maken en ook de rest van haar volgers

2 likes

Maar daar zit het probleem volgens mij net: mensen houden die 1,5 meter afstand niet, zeker niet als het druk is.

Bron: een poging tot een wandeling vanmiddag.

6 likes

Ja of toen ze stiekem op die trappen was en ze weg moesten van de politie. Toen reageerde ze ook heel aangevallen.

@Missflipgloss
Als ik het goed heb begrepen volgen NL en BE een andere strategie, maar omdat mensen zich hier niet aan de paar regels houden die wij wel hebben zullen er morgen waarschijnlijk strengere maatregelen volgen.

4 likes

hier werden toch laatst van die vlogs gedeeld,

deze bijv. dit kanaal, van die fascinating vlogs

niet dat ik ooit heb getwijfeld dat al die vloggers hier meelezen, vooral bonnie en lotte natuurlijk die zelf ook actief waren op egf maar het valt me op dat bonnie ook ineens zulke shots gebruikt in haar vlogs van nu.
naja ‘het valt mij op’, veel mensen valt het op (allemaal complimenten in de comments) over die specifieke beelden.

nu kan t natuurlijk zijn dat ze deze kanalen zelf al kende, maar ik ben er bijna zeker van dat ze is geïnspireerd door hier, die video’s ook heeft ontdekt en het nu ook af en toe toepast in haar Binnen bij bon vlogs :cool: :joy:
is wel heeel toevallig

omg zelfs de zachte muziekjes zijn in dezelfde sfeer

6 likes

Oh ik heb de vlog van Sanny naar een paar minuten afgezet: “Ik voel op zielsniveau, en denk dat meer mensen dit hebben, dat dit gewoon zo moest gaan. We hadden ook een ijstijd of iets kunnen krijgen. Het was wel tijd om schoon schip te maken, om op te schonen”. Nee Sanny dat zielsniveau heeft niet iedereen :roll_eyes:

Oh ze praat over het Corona-virus trouwens.

30 likes

Ik kan me nog best voorstellen dat er mensen zijn die dit tegen zichzelf zeggen om zichzelf gerust te stellen, maar ik vind het zó geprivilegieerd dat ik het echt ongepast vind om in het openbaar of op social media te zeggen. Nu heeft zij daar sowieso al een handje van natuurlijk.

30 likes