Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Maar je bestempelt de regel van 3 mensen op bezoek als fout, terwijl je niet onderbouwt waarom, maar de vergelijking maakt met België. Dat is best irritant, want op die manier ontstaat er een soort sfeer waarin het op bezoek gaan bij iemand (terwijl je je aan de regels houdt) wordt gezien als onverstandig en fout. Terwijl er ook genoeg argumenten zijn waarom een volledige lock-down ook niet het gewenste effect gaat geven.

3 likes

Op bezoek gaan bij elkaar vind ik inderdaad fout omdat het voor mij ingaat tegen elke logica van social distancing. Hoe kan men er zeker van zijn dat die 1m50 gerespecteerd wordt als dit binnenshuis gebeurt? Op straat kan de 1m50 ten eerste beter gecontroleerd worden en daarnaast gebeurt het sociaal contact (op afstand) in dat geval in open lucht en niet in een ruimte binnen. Aangezien het virus ook op materialen enige tijd actief is, lijkt het mij dat er binnen een grotere kans op besmetting is. Een bezoek van 3 mensen toelaten, vind ik ook gevaarlijk in die zin dat mensen zouden kunnen redeneren: oh als drie mensen mogen, waarom dan geen 4/5/6…

Daarnaast kunnen die drie mensen ook elk weer 3 mensen op bezoek gehad hebben en zij op hun beurt ook elk weer 3. Er moet maar 1 van hen de regels niet nageleefd hebben en de kans op besmetting stijgt al aanzienlijk. De groep mensen die dus met elkaar in contact blijft komen, is dus nog steeds groot op die manier.
Maar is een persoonlijke mening natuurlijk.

Edit: mijn zus werkt als verpleegkundige op een covid afdeling. Zij is nog niet besmet maar woont tijdelijk apart, dus niet meer bij mijn ouders. Zelfs indien ze de 1m50 zou kunnen naleven, vindt ze het onverstandig om nog dezelfde ruimtes te delen. Dat lijkt me niet anders voor een bezoek. Maar dat is opnieuw gebaseerd op een persoonlijke ervaring en mening natuurlijk.

9 likes

Weg want niet het topic hiervoor

22 likes

Nou vooral dat laatste inderdaad. Gelukkig wordt het beleid niet gemaakt op basis van iedereen en zijn moeders persoonlijke gevoelens. Al lijkt het alsof 80% van de burgers daar anders over denkt.

4 likes

Bij volledige social distancing bouw je geen groepsimmumiteit op, dus op het moment dat de lock down wordt ingetrokken, krijg je alsnog die piek die we proberen te voorkomen/afzwakken. In NL kiezen ze voor deze aanpak en ik snap dat je het er niet mee eens bent, maar mensen hun gedrag ‘fout’ noemen is niet helemaal eerlijk als hier andere regels gelden.

5 likes

@Maestoso vroeg waarom IK het fout vind en daarop gaf ik een antwoord. Ik pretendeer nergens kennis van zaken te hebben en zeg meerdere keren dat het een eigen idee en ervaring is. Dus niet nodig om zo aangebrand te reageren @Lemongrab @Flamoes

Ik ben niet aangebrand hoor, ik vind het gewoon niet zo eerlijk hoe je haar gedrag laks noemt, omdat ze gewoon de Nederlandse regels opvolgt. Als je het had over het boodschappen doen snap ik je reactie, maar haar laks vinden omdat ze op bezoek gaat is gewoon niet zo fair.

Daar ben ik het dan weer compleet niet mee eens maar dan ontaarden we in een andere discussie :sweat_smile:
Is ook geen wedstrijd tussen de twee landen a la expeditie Robinson toch? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Heb je zeker een punt. Had het niet zo algemeen moeten verwoorden. Ik ging er vanuit dat haar ouders 60+ zijn en dus ook een risicogroep maar ik ken te weinig van haar situatie dus had niet met ‘laks’ moeten roepen.

1 like

Ja als ze wel een risicogroep zijn dan is het wel gewoon onhandig van Bonnie

1 like

Ik heb dit precies hetzelfde. Ik vind Bonnie normaal leuk (ok btje haatliefde, maar sinds Nick werk heeft vind ik de gierigheid wel te doen) en zij nu zit zó erg in mijn irritatiezone!

Terwijl ik vind dat queen of jetlags bijvoorbeeld goed met de situatie omgaan en daarom nu die vlogs veel leuker vind om te kijken?? Ook al gebeurt er vrij weinig. Zij zit gewoon thuis en idk komt heel positief en sympathiek over?
Ik heb vanochtend zelfs Mascha’s vlog gekeken. Daar was ik al lang mee gestopt want saai, maar nu zijn ze opeens relatable ofzo? :joy:

5 likes

Noor geeft echt het goede voorbeeld idd! Oké zijn heeft een flink huis en genoeg ruimte, maar die gaat zelfs niet buiten lopen met Olivia.

11 likes

Ze zegt zelf ook dat haar ouders in een risicogroep vallen.
@Maestoso

2 likes

Ook Saar heeft uitgevonden dat alle troep van THEDIT rechtstreeks van Ali komt :joy:

19 likes

Weg want niet het topic hiervoor.

1 like

Ik had hem al eens gepost hier, maar zo leuk dat hij zich aanpast aan het virus en shows van vroeger gaat bekijken. Vind het ook goed dat hij in het begin op een heel rustige manier kort zegt wat er gaande is en dat mensen zich moeten houden aan de regels in hun land, zonder er verder veel aandacht aan te besteden. Dit is het soort entertainment dat ik wil, geen coronavlogs. En ik blijf me erover verbazen hoeveel verstand hij erover heeft! (Ook al vind ik wat hij zelf aan heeft foeilelijk)
13 likes

Begrijp ik wel! Ik liet me eventjes gaan naar aanleiding van Bonnies vlogs, maar zal mn ergernis proberen tot andere zaken te beperken :grimacing:

Mascha’s vlogs zijn exact hetzelfde voordat ze in lockdown gingen, vind ik wel komisch :smiley:

17 likes

Ben benieuwd of er ook een reactie komt van Moderosa zelf. maar zal wel weer niet :nerd_face:

1 like

Ja haha bizar eigenlijk toch? Normaal kan ik er ook écht niet naar kijken, maar vind het nu wel leuk omdat ik (iedereen) opeens wel in een vergelijkbare situatie zit :joy: