oh haha ik volg haar vlogs niet, maar ik dacht dat iedere 60+er onder oudere viel.
Ja ik heb dat bij een vriendin die maar wil blijven afspreken met mensen. En dan boos wordt als zij dat niet willen. Ik snap gewoon echt niet hoe zij denkt. En wat @tuula zegt, ik probeer het dan in perspectief te zetten, maar mijn hemel, ik kan er gewoon niet bij dat ze het maar niet lijkt te snappen.
Bij Monica’s serie is het natuurlijk ook anders omdat ze het zelf niet bewerkt. Normaal kan ze van alles eruit knippen als ze dat wilt, maar nu niet.
Nouja ook over de interpretatie van de Belgische regels was er nog behoorlijk wat discussie hier dus zo duidelijk zijn die blijkbaar ook niet.
En los daarvan hebben we in Nederland vooral gewoon andere regels dan in België op dit moment. Het is niet alsof een lockdown de enige duidelijke of juiste regel is.
Dit. Sorry maar ik word een beetje moe van de Belgen die hier telkens komen verkondigen dat NL het allemaal verkeerd aanpakt en dat het in België veel beter geregeld is. We weten helemaal nog niet wat de juiste aanpak is. Laat het gewoon aan de experts over en ga niet zo lopen oordelen.
Ik heb letterlijk nog geen enkele Belg dit zien doen hier en in mijn omgeving (ben zelf Belg) is er op de maatregelen ook veel kritiek wegens te vaag
Ik heb het al meerdere keren voorbij zien komen in het coronatopic. Daarom zeg ik ook dat ik er moe van word, als het nooit gebeurd was dan was ik er toch ook niet over begonnen?
Kan, ik lees dat topic niet, ik lees verre van alle topics. Ik heb het nog niet zien voorbij komen en wilde een ander perspectief bieden. Niet alle Belgen vinden het hier zo top geregeld, integendeel zelfs.
Snap ik hoor, ik denk gewoon dat alle zeelui aan wal gewoon even moeten dimmen en vertrouwen hebben in de experts die nu keihard voor ons aan het werk zijn (dus niet per se Belgen maar ook Nederlanders die alleen maar kritiek hebben op het beleid).
Sure, daar zijn we het zeker over eens
Ze zegt zelf in de vlog dat dr ouders in de risicogroep vallen. Dan denk ik echt meid wat doe je daar dan
Mijn bericht was niet denigrerend bedoeld naar NL. Ongetwijfeld kunnen er in BE ook zaken beter doen. Persoonlijk denk ik dat Europa ook beter uniforme regels had opgelegd, maar dat is weer een andere discussie.
Mijn bericht was vooral nav Bonnies vlog waarbij ik persoonlijk (vanuit mn eigen visie) niet begrijp dat bezoek nog toegelaten is. Meer niet.
Maar je bestempelt de regel van 3 mensen op bezoek als fout, terwijl je niet onderbouwt waarom, maar de vergelijking maakt met België. Dat is best irritant, want op die manier ontstaat er een soort sfeer waarin het op bezoek gaan bij iemand (terwijl je je aan de regels houdt) wordt gezien als onverstandig en fout. Terwijl er ook genoeg argumenten zijn waarom een volledige lock-down ook niet het gewenste effect gaat geven.
Op bezoek gaan bij elkaar vind ik inderdaad fout omdat het voor mij ingaat tegen elke logica van social distancing. Hoe kan men er zeker van zijn dat die 1m50 gerespecteerd wordt als dit binnenshuis gebeurt? Op straat kan de 1m50 ten eerste beter gecontroleerd worden en daarnaast gebeurt het sociaal contact (op afstand) in dat geval in open lucht en niet in een ruimte binnen. Aangezien het virus ook op materialen enige tijd actief is, lijkt het mij dat er binnen een grotere kans op besmetting is. Een bezoek van 3 mensen toelaten, vind ik ook gevaarlijk in die zin dat mensen zouden kunnen redeneren: oh als drie mensen mogen, waarom dan geen 4/5/6…
Daarnaast kunnen die drie mensen ook elk weer 3 mensen op bezoek gehad hebben en zij op hun beurt ook elk weer 3. Er moet maar 1 van hen de regels niet nageleefd hebben en de kans op besmetting stijgt al aanzienlijk. De groep mensen die dus met elkaar in contact blijft komen, is dus nog steeds groot op die manier.
Maar is een persoonlijke mening natuurlijk.
Edit: mijn zus werkt als verpleegkundige op een covid afdeling. Zij is nog niet besmet maar woont tijdelijk apart, dus niet meer bij mijn ouders. Zelfs indien ze de 1m50 zou kunnen naleven, vindt ze het onverstandig om nog dezelfde ruimtes te delen. Dat lijkt me niet anders voor een bezoek. Maar dat is opnieuw gebaseerd op een persoonlijke ervaring en mening natuurlijk.
Weg want niet het topic hiervoor
Nou vooral dat laatste inderdaad. Gelukkig wordt het beleid niet gemaakt op basis van iedereen en zijn moeders persoonlijke gevoelens. Al lijkt het alsof 80% van de burgers daar anders over denkt.
Bij volledige social distancing bouw je geen groepsimmumiteit op, dus op het moment dat de lock down wordt ingetrokken, krijg je alsnog die piek die we proberen te voorkomen/afzwakken. In NL kiezen ze voor deze aanpak en ik snap dat je het er niet mee eens bent, maar mensen hun gedrag ‘fout’ noemen is niet helemaal eerlijk als hier andere regels gelden.
@Maestoso vroeg waarom IK het fout vind en daarop gaf ik een antwoord. Ik pretendeer nergens kennis van zaken te hebben en zeg meerdere keren dat het een eigen idee en ervaring is. Dus niet nodig om zo aangebrand te reageren @Lemongrab @Flamoes
Ik ben niet aangebrand hoor, ik vind het gewoon niet zo eerlijk hoe je haar gedrag laks noemt, omdat ze gewoon de Nederlandse regels opvolgt. Als je het had over het boodschappen doen snap ik je reactie, maar haar laks vinden omdat ze op bezoek gaat is gewoon niet zo fair.
Daar ben ik het dan weer compleet niet mee eens maar dan ontaarden we in een andere discussie
Is ook geen wedstrijd tussen de twee landen a la expeditie Robinson toch?