Dat laatste plak je er denk ik zelf aan?
Veel mensen zouden een huis willen kopen en gezien de huidige markt (in de randstad) is dat lastig, dus ik snap de interesse wel als het jonge mensen lukt iets te kopen.
Ik vind niet dat je pas succesvol bent als je een huis koopt, maar voor mezelf geeft het wel een euforisch, voldaan gevoel en voelt het alsof ik er nu bijhoor. Terwijl ik ook weet dat dat grote onzin is. Het is een soort droom die uitkomt.
Herkenbaar, al link ik het gevoel van succesvol zijn als volwassene aan het kopen van een eigen auto (wat vet kut is want ik wil helemaal geen auto maar soms denk ik dat ik dan pas geslaagd ben in life).
Denk dat wij trouwens wel gaan kopen uiteindelijk omdat we geen buiten hebben en vooral omdat onze huur jaarlijks stijgt en dat tikt op het totaalplaatje wel aanā¦
is dit het kind van disfordazzle en teske
Heb dat idee totaal niet? Een huis kopen is voor veel mensen ook gewoon als een investering en voelt minder als weggegooid geld dan torenhoge huur dat je niet meer terug ziet. Wat geeft precies die indruk dan? Volgens mij zijn het gewoon individuele wensen van iedereen.
Ik wil ooit ook graag kopen maar verbind daar niet aan of dat ik het gemaakt heb. Dan ga ik het volgens mij niet maken namelijk, met een studieschuld van hier tot Tokio Een vriendin van mij wil ook nooit kopen omdat het veel flexibeler is om te huren. Als je niet meer wil, zeg je de huur gewoon op. Was lange tijd ook mijn reden om voorkeur te hebben voor huur. Maar die huurprijzen tegenwoordig gaan ook nergens meer over.
Ik ben ook niet van plan om ooit te gaan kopen (maar ik ben nu nog jong hoor!). Lijkt me heel beperkend. Maar met kinderen is het denk ik wel handig, die wil ik ook niet.
Daās gewoon de gemiddelde leeftijd hier, toch? Een huis kopen is voor mij een vrij logische stap als je wil settelen en vooral ook een investering in je toekomst. Mag ik vragen waarom je geen huis wil kopen? (Is het een bewuste beslissing of ben je er nu gewoon niet mee bezig?)
Dat laatste ervaar ik niet, maar ik vind het inderdaad ook wel bizar veel over huizen kopen, hypotheken etc. gaan in de bloggerstopics, elke kans om erover te praten (vloggers die huizen kopen, vloggers die hun huis laten zien, vloggers die iets duurs kopen) wordt gegrepen om er over te praten. Vind het echt oninteressant en lees er daarom gewoon overheen, maar misschien is er wel animo voor een apart topic?
@vitaminwater, ik heb ruim een halve minuut naar de foto gestaard, gechoqueerd door de gelijkenis van die persoon met Teske, voor ik zag dat het ook Teske was.
āLot, Saar en Lauā āavocado generatieā āmillennialsā
Oh wat erg
Hahahahahahaha
Zij over āāTinderliefdesāā? Hun relaties zijn toch al 100 jaar ouder dan Tinder?
Misschien bekijk ik het inderdaad ook te veel vanuit mijn eigen perspectief! Ik heb niet gestudeerd, ben nu op 29 al 6 jaar samen en werk al van mijn 18e en heb dus tot mijn uitzet op 22e genoeg kunnen sparen om alvast de bijkomstige kosten van een klein koophuisje te kunnen betalen.
Ik zit 120% in nesting modus en wil gewoon huisje-boompje-BABY.
Het ziet er leuk uit maar ben bang dat dit echt een flop wordt, sowieso gaan ineens vet veel youtubers/influencers een podcast maken ofzo? Als er veel diepgang in zit en goeie inhoud prima maar dit ga ik dus echt niet luisteren hahaha
Dat is een beetje vaag toch? Sommigen zeggen dat Gen Z vanaf 2000 is maar ik lees ook veel vanaf 1995. Maar je zou idd kunnen zeggen van niet!
Iedereen en zān moeder heeft ineens een podcast
En de avocado generatie omg I canāt. Zou dat trouwens niet aan elkaar moeten? Avocadogeneratie?
Jawel!
Een van mijn grootste taalergernissen.