Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Maar het is toch geen grijs gebied? Lizzo heeft ook een rechtzaak gehad, omdat ze een tweet had verwerkt in haar lied. Met pech is er dalijk een Amerikaan die er wat van zegt en dan heeft Rumag een probleem.

4 likes

Ik heb mijn vriend zover gekregen om te stoppen met gamen en de vlog van Bonnie met me te kijken (kijken wel vaker samen haha hij ergert zich dan zo lekker) en het doorslaggevende argument was: maar ze gaat een hut bouwen

29 likes

Rumag bedrijft ook geen journalistiek
 het is een ethisch beginsel dat journalisten in acht horen te nemen.

Verder ben ik het met je eens dat het een kutbedrijf is dat steelt van anderen, maar dat betekent niet dat Lubach zich ineens niet meer aan de journalistieke beginselen hoeft te houden. Het maakt het item minder sterk vind ik en dat is zonde.

3 likes

Ik vind het eerlijk gezegd veel en veel erger dat een van nederlands best bekeken programma’s geen fatsoenlijke wederhoor toepast, dan dat een tokkiebedrijf steelt.

2 likes

Zml geeft aan geen contact gezocht te hebben met Rumag, omdat Quote (waar zml op baseert) dat al gedaan had. Dat is journalistiek echt zwak. Jouw kleine bedrijf (en dit is niet rumag specifiek) zal maar zonder werderhoor onjuist geportretteerd worden in zml.

De diefstal keur ik echt niet goed, maar daar kan je stappen tegenover nemen. Een foute veronderstelling van zml overleef je niet.

1 like

Klopt, is B&F. Hebben ook opeens de samenwerking met andere fit influencer gestopt die er niets van snapte zei ze op insta.

2 likes

Ik heb sowieso al vaak gelezen dat zml zelf zegt dat ze een comedyshow zijn en geen journalistiek programma. Dat zal ook wel een van de redenen zijn dat ze er zo soepel mee omgaan allemaal. Vind dat echt niet netjes als het wel veel teweeg brengt in de maatschappij. Alsof je opeens nergens meer verantwoordelijkheid voor hoeft te dragen als je het comedy noemt.

5 likes

Ik ken ook echt een hele hoop mensen die zijn show zien als ‘de grote waarheid’.

11 likes

Ja soort van nieuwe “da heb op feesboek gestaan” is het.

7 likes

Las dit ook al ergens, vind het zo intens bezwaarlijk. Vind de beschuldiging aan rumag’s adres (winst maken op de rode kruis actie) ook echt te fors om zonder zorgvuldig journalistiek onderzoek te doen. Zal me niet verbazen als het klopt, maar dat je durft uit te spreken dat je ze niet eens gevraagd hebt voor wederhoor is genant.

Lubach maakt trouwens best vaak fouten (of verdraait informatie bewust). Tijdje geleden bijvoorbeeld een item over de aantrekkelijkheid van de pabo. Hij concludeerde dat mannen massaal niet meer naar de pabo wilden. Kleuteronderwijs was daar volgens hem de oorzaak van want daar moet je vooral billen vegen en neuzen snuiten. (onderzoekster van de onderliggende cijfers waarop hij zijn conclusie bouwt gaf aan dat de redenering onjuist is. Want de absolute aantallen mannen in het onderwijs zijn gestegen over de afgelopen decennia, maar er zijn veel meer vrouwen gaan werken waardoor de relatieve verhouding scheef is). Waarna hij een tweede onderzoek aanhaalde en totaal iets anders concludeerde dan de onderzoeker zelf (hij concludeerde dat pabo studenten afhaken vanwege de verplichtr kleuterstage, de onderzoekster concludeerde dat pabo studenten (voornamelijk de mannen) vooral geen realistisch beeld hadden van kleuteronderwijs). Het onderzoek was sowieso geen goede bron aangezien het om een enquete onder studenten van één pabo ging en de verplichte kleuterstage is voor zover ik weet afgeschaft. Ik hoor mensen deze lubach-mening dus af en toe nog steeds herhalen en heb een superlange discussie gehad met collega’s die vonden dat hij gelijk heeft (terwijl het dus gewoon feitelijk onjuist is). Zo bizar hoeveel mensen hij beĂŻnvloedt, zonder dat hij zelf enige verantwoordelijkheid voelt.

7 likes

Jaa!
Ik ben zml sowieso goed zat sinds ik een debunked filmpje had gezien waaruit idd bleek dat die racistische en seksistische dingen zegt en zichzelf geen journalistiek wil noemen.
Maar dat deel over de pabo.
Ik heb zelf de pabo gedaan en de kleuterstage was niet verplicht bij mij. Maar mensen die me dan gewoon niet geloven want Arjen zegt van wel hoor!!!

3 likes

Hmm de stories van ikvrouwvanjou zijn geen spon maar ik krijg er toch een beetje een raar gevoel bij. Of denk ik te achterdochtig? Waarom zou je het anders zo uitgebreid op insta zetten?

Ik vind de dansjes van Alwin in zijn instastory ZO cringe, nee gewoon nee

23 likes

Juist de beschuldiging van de winstmarge is bijvoorbeeld iets waar een goede journalist bewijs voor zoekt. Stellen dat je in gunstige gevallen voor 2-3 euro pakketten kan versturen, wil niet zeggen dat iemand dat gedaan heeft. Het gaat ook om het principe: Je kan niet aanvallen, zonder dat je iemand de ruimte geeft zich te verdedigen. Al helemaal niet als je zo populair bent. Ik denk zelf ook dat ze er winst op hebben gemaakt, maar geen wederhoor vind ik echt schandalig. Het is dan wachten tot je een keer een bedrijf trapt dat echt onschuldig is.

4 likes

Zijn hoofd is te groot voor zn lichaam

1 like

Mijn gedachtes zijn bij Nick
 Arme jongen. Stay strong nick :heart:

44 likes

Ik vind het zo vies dat die kat op tafel zit terwijl ze aan het eten zijn.

14 likes

Aangezien mijn vriend op dit moment naast me zit en doet alsof hij een dwerg is in Dungeons en Dragons, vind ik het maken van een hut eigenlijk een vrij volwassen activiteit. Dus ik ga hem zo ook vragen dat met me te doen.

61 likes

Filmpje daaronder lijkt me leuker, love Harry :heart_eyes::smirk::drooling_face:

8 likes

Laatst rukte hij tijdens zo’n dansfilmpje ‘nonchalant’ z’n overhemd helemaal open (met t-shirt eronder) :woozy_face:

9 likes