Ik hoop nog steeds stiekem dat Nathan ineens voor mijn deur staat op een dag.
Zou Corona ook een scheldwoord worden straks ?
Coronalijer.
Nog even wennen.
Ik durfde nooit met kanker te schelden maar toen mijn moeder het kreeg en ervan genas ging ik er ineens wel mee schelden. Het heeft zoân rol in mijn leven gespeeld, dan krijgt een woord een heel andere ladinf
Ik ken haar ook vanuit basisschool/middelbare leeftijd en toen was ze inderdaad niet perse een mean girl ofzo.
Vind het bijzonder dat schelden met kanker verdedigd kan worden alsof het iets is dat maar zou moeten kunnen. Associeer dat echt met asoâs/tokkies, echt stoer man. Ik krijg het er niet uit in ieder geval. âKlereâ, vind ik/voelt anders omdat het woord verbasterd is. âTeringâ, voelt ook meer afstandelijk omdat ik niet goed weet wat de ziekte inhoudt. Maar kanker komt zo dichtbij, hoe hypocriet dat ook zijn mag. Ik heb het nooit begrepen, hoe mensen dat hun strot uit kregen. Van jongs af aan sterft er hier of daar iemand aan waardoor je al vroeg weet dat het echt een naar iets is en het komt daarna steeds dichterbij. Dan is het opeens ouder van een klasgenoot, eigen ouder (in mijn geval), kennissen, vrienden, vreemden. Die impact is (voor mij) in ieder geval zo erg zichtbaar. Het maar gewoon willen gebruiken omdat je âzelf wil bepalen wat je doet en zegtâ, ik kan daar zo kwaad om worden. Ik vind echt iets van mensen die dat verdedigen. Dat je het gebruikt tot daaraan toe. Maar doen alsof het âgewoonâ is, ik hoop ooit op dat punt te komen, want hier gaat mijn bloed gewoon van koken.
Ik krijg gelijk flashbacks naar ~Theaumas~ die bij mij in de brugklas zat. Hoor het direct in zoân typische stem in mijn hoofd.
Elke week een nieuw filmpjeeee
Ik heb geen idee wat jij precies hebt gezegd. In eerste instantie reageer ik op de inhoud van Willie, daarna scrollde ik vluchtig naar beneden.
En waar zeg ik dat ik voor anderen wil bepalen wat ze mogen zeggen? Ik vind het gewoon een non-argument om te zeggen: ik doe het omdat ik mag doen wat ik wil.
Als jij niets hebt gezegd waar ik naar verwijs, dan heb ik dus ook niet tegen jou.
Sinds wanneer is het stoer om te schelden met ziektes, zo sneu dat het nog verdedigd wordt met argumenten
Waarom stoer? Wie vindt dat stoer?
Het gaat over schelden, dat doe je om frustraties te uiten, niet om âstoerâ te doen
Vind de vorige berichten hier âstoerâ overkomen. Zo van: Kijk mij ik maak geen onderscheid tussen een ziekte die amper voorkomt en een ziekte waar veel mensen mee te maken krijgen.
Dan zat je bij mij op school?
Hoe is dat stoer?
O nee ik bedoel niet de youtuber, gewoon een willekeurige tattaboy die zijn naam op die manier spelde haha!
Ja ik vind het dus absoluut niet stoer voor de duidelijkheid. Eerder afschuwelijk en asociaal.
Nee dat begrijp ik. Maar ik zie niet hoe degenen die het verdedigen, stoer doen. Ze geven toch alleen hun mening.
Oooh hahaha!
Dit vind ik zoân kinderlijke visie op schelden. Alsof je na je 16e nog scheld omdat je stoer wilt zijn? Het is een uiting van frustratie, een ziekte als kanker past daar eigenlijk wel goed bij vind ik.