LOL, heb je die Corona pokoe gehoord? Kaolo gek!
Dat kan ik echt niet aan als mensen met zoiets komen
LOL, heb je die Corona pokoe gehoord? Kaolo gek!
Dat kan ik echt niet aan als mensen met zoiets komen
Oh nee jongens het was een grap maar blijkbaar niet echt een hele goeie.
Wat is deze
Ze komt sowieso erg naar over in die serie. Vind het overigens ook echt de slechtste docu ever. Zonder introductie zit ze op een bank arrogant te vertellen over hoe kut Lars is, hoe irritant haar broertje is, hoe irritant haar vriendin is omdat die zichzelf āglamtā terwijl zij eruit ziet als een zak stront (met alsnog meer make up op dan dat ik op mijn middelbare schoolgala heb gehad).
Even voor de medemens die denkt Que?
Kontgat hoofdpijn van school goede vriend
Oh dit doet me denken aan toen ik klein was! We hadden nieuwe buren met leuke kinderen van onze leeftijd maar ineens mochten ze niet meer met ons spelen. Bleek dat ze zwaar gelovig waren en ik had ājeetjeā gezegd. We mochten toen niet eens meer stoepranden voor hun huis, ging echt ver.
Oh zat in de war met scotoe hahahaha
Hahahaha āI respect you Ć”nd female dogs. Donāt use bitch as an insult!ā
Kunnen we daar ajb de discussie over voortzetten?
Toch wel heftig om te zien dat Monica huilend zegt in haar serie dat ze het gewoon niet begrijpt dat een vader van 2 kleine kinderen zo voor een jaar, of mogelijk langer, naar de andere kant van de wereld verkast. Maar wie zou dat niet moeilijk vinden. Lijkt me zoān klotesituatie. En dan in die leeftijd van Mason, dat je je vader ineens een hele lang tijd niet ziet. Echt sneu.
Ik vind die vriendin in Monicaās serie echt heel irritant. Die ging vragen wat āde intentiesā waren van die jongen die met Monica aan het daten is. Ik krijg daar echt bezitterige vader-vibes van en als een vriendin van mij zich zo zou opstellen zou ik haar echt zeggen dat ze ff normaal moet doen.
Iemand vroeg toch laatst naar die top met ritsje van Monica (of was dat niet hier)? Het is een jurkje uit haar nieuwe Nak-d collectie
Ik vond dat ook al zooo raar. Alsof hij even op sollicitatiegesprek gaat. Daarbij - wat moet je uberhaupt antwoorden op zoān vraag? Denkt iemand na over zijn of haar intenties tijdens het daten? Dat is toch gewoon een leuk persoon vinden/leuke tijd hebben?
En ze praat dus echt prima Nederlands. Terwijl in Monicaās vlogs ze te pas en te onpas Engels begint te praten.
Kaolo is letterlijk vertaald idd poepgat, maar dat betekent niet dat dat de lading van het scheldwoord in de Surinaamse taal is. Schelden in de buurt van mijn familie is (als vrouw) inderdaad een behoorlijke nogo, maar ook dan is er net als in het Nederlands nog een gradatie van scheldwoorden waarbij kaolo niet bepaald onderaan de ladder staat. Ik bedoel ma pang pang (je moeders kut) is in principe letterlijk gezien ook zo erg niet, maar de lading is een stuk zwaarder dan de letterlijke betekenis.
Maar eerlijk gezegd: iedere niet Surinamer met Surinaamse straattaal in zijn vocabulaire kan ik alleen maar om lachen. Het klinkt vaak zo intens wit.
Klopt, maar dat is wel gewoon haar taal⦠dus dat vind ik niet raar of vreemd eigenlijk.
Waarom niet? Als zij toch in Nederland is en ze praat prima Nederlands waarom dan alsnog Engels praten tegen haar Nederlands sprekende vrienden? Want het is niet dat ze ermee struggelt Nederlands te spreken. Waar ik dus vanuit ging.
Deze discussie is al eerder in het topic geweest en die ligt voor mij persoonlijk nogal gevoelig dus even kort (voor ik me te veel ga opwinden, ligt niet aan jou): Ze komt van CuraƧao en daar spreken ze o.a. Papiaments, dat is een mix van allerlei talen en vaak wordt die taal thuis ook nog gemixt met Engels en Nederlands. Ik vind niet dat omdat je in Nederland bent je niet meer je moedertaal mag spreken als je vindt dat je je daarmee beter kunt uitdrukken (of om welke reden dan ook.)
Ok nee fair enough. Die discussie heb ik gemist. Ik spreek zelf wel eens een jongen afkomstig uit Sint Maarten en hij woont al vrij lang in Nederland en hij doet hetzelfde. Tijdens zijn studie kreeg hij er veel kritiek op. Maar laten we de discussie dan vooral niet weer ophalen.
Ja, dankjewel. Ik vind het zelf altijd wel naar als mensen Jezus, of gvd zeggen als scheldwoorden. Ik zou er nooit wat van zeggen, of iemand anders behandelen ofzoiets, maar ik voel het altijd wel even in mijn buik.