Ik heb ook een klein hondje en ga bij grote rassen altijd een andere route, soms zie ik de eigenaar kijken van ‘doe niet zo overdreven’ maar als ik bij voorbaat al als er iets gebeurt zie dat zij geen schijn van kans maakt ontloop ik de situatie direct. Laatst kwam ik een vrouw tegen met haar zoontje en 2 honden, een grote (iets groter als een labrador) en een kleine (maltezer achtig), zij had de kleine en haar zoontje de grote, deze had ook een gentle leader om en ik wist toen nog niet dat zoiets was tegen het trekken ipv tegen het bijten. Afijn, hond trok 1x en zoontje liet zo voor mijn neus de riem vallen en die hond rende in een rotgang op mijn hondje af, ik heb me vaak afgevraagd wat ik in zo’n situatie zou doen maar ik weet inmiddels dat ze kan vliegen in haar tuigje want ik trok haar uit reflex direct omhoog. Hond in kwestie deed in the end gelukkig niks, was een hele lieve hond. Maar ik was zo boos op die vrouw, heb je 2 honden en denk je zo’n mega hond prima te kunnen geven aan je zoontje van 10 terwijl je nota bene wéét dat die hond hard trekt… En zelf met een hondje lopen van 5 kilo…
Sorry voor mijn levensverhaal maar ik merk dat dit onderwerp me altijd zo raakt