Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

En de gezondheid van haar moeder is ook niet altijd optimaal geweest/ is het nog steeds niet.

PANNENKOEKEN!

4 likes

Ha wat een lol dat ze ‘rouwen’ de schuld geeft van haar gedrag. Zo is ze toch al jaren

13 likes

Weet je wat ik echt heftig vind bedenk ik me net. Ze zegt tegen jill van dat zij er niks over mag zeggen maar Jill heeft zelf ooom haar zus verloren.

11 likes

Ze is niet voor niets eerste generatie youtuber

7 likes

Haar broer is ook al wel tien jaar dood. Niet dat dat haar gedrag verklaart, maar toch

Ergens begrijp ik de angst van Sanne wel. Als haar moeder ook overlijdt dan is iedereen van haar directe familie/gezin er niet meer. Dan staat ze er wel alleen voor in dat opzicht.

5 likes

Ik denk dat iedereen haar angst wel begrijpt maar dat is geen reden om te zeggen dat iemand anders zijn angst om iemand te verliezen er niet toe doet/ minder erg is.

36 likes

Ja maar doordat ze toen met Milan was toen ze begon had ze natuurlijk wel direct duizenden views. Is natuurlijk wel anders dan als totaal onbekend persoon beginnen op YouTube.
Maar verder niks tegen Jill hoor, ik vind haar leuk en kijk haar vlogs ook nog regelmatig. Ik vind het wel knap dat ze nu weer actief upload en er zin in lijkt te hebben, i.t.t. een tijdje terug.

1 like

Hahaha jaa ik bedoelde t ook meer dat sanne dat wss niet kan hebben

Ooh ja dat zal waarschijnlijk ook wel een rol spelen, anders zou ze niet zo vaak benoemen dat ze toch echt tot ‘de eerste generatie’ behoort.

1 like

Ik maak me eigenlijk best een beetje zorgen om Sanne als ik alles zo lees. Ze zit duidelijk in de knoop met zichzelf en haar verdriet en aanvaard totaal geen hulp + heeft volgens mij bijna geen sociale kring? Zou echt willen dat er iemand voor haar is en ingrijpt eigenlijk.

2 likes

Ik vind Sanne aan het eind van de dag vooral sneu. Ergens is het zielig: sommige mensen hebben de grootste bakken ellende over zich heen gekregen, en functioneren toch erg goed omdat ze ook gezonde kanten goed ontwikkeld hebben. Goed voor jezelf kunnen zorgen, schouders eronder, niet afhankelijk hoeven zijn van de liefde en inzet van anderen, hulp durven vragen, plezier durven maken. Als je dat allemaal niet ontwikkeld hebt, lijkt het leven me gewoon ronduit belabberd. Ze doet het zelf hoor, maar ik vraag me af hoeveel controle ze erover heeft, want ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zich intentioneel zo gedraagt. Lijkt me heel naar voor vooral ook jezelf als je de warmte en vriendschap zo hard nodig hebt, maar elke band die je tegen komt afsnauwt.

25 likes

Sanne is dus eigenlijk gewoon een magneet die altijd de verkeerde kant is omgedraaid. Afstoten in plaats van aantrekken.

Ik denk sowieso dat je twee soorten uitkomsten heb als je heel veel rottige dingen meemaakt of je gaat er echt aan kapot en komt er niet meer overheen óf je leert er mee omgaan, kan veel dingen incasseren en weet op langer termijn ook weer het mooie van het leven in te zien. Maar ik denk niet dat het laatste voor iedereen is weggelegd, dat sommige mensen gewoon niet de kracht hebben om het tweede te bereiken. Dat zelfs een grote supportgroep (vrienden en familie) en bijvoorbeeld psychologische hulp soms niet het gewenste resultaat kunnen bewerkstelligen.

Ik heb een beetje hier gelezen over Sanne en ik maak me wel echt zorgen over haar gedrag en hoe ze met dingen omgaat. Het is onwijs heftig was ze heeft meegemaakt, maar ik vind het niet kunnen dat wat je hebt meegemaakt als excuus kan gebruiken voor hoe je tegen een ander doet. Ik heb ook mijn nodige dingen, maar ga no way dit ‘‘gebruiken’’ om aandacht te zoeken. Ik vind oprecht dat ze hulp nodig heeft, ook al heeft ze er geen geld voor. Ik heb zelf ook niet zoveel om te besteden maar ik probeer zoveel mogelijk hulp te zoeken en er een oplossing voor te vinden. Maarja ze is blijkbaar heel koppig?

Ja dat idee heb ik ook heel erg, maarja negatieve aandacht is ook aandacht en blijkbaar geniet ze daar van. Ik denk ook dat ze zo in een bepaalde visuele cirkel zit en daar heel moeilijk uit kan/wil komen. Ze klaagt over alles, maar wil geen moeite doen om hulp te aanvaarden/zoeken.

1 like

Denk dat niemand daar van geniet. Het negatieve kan wel je comfort zone worden of zijn, het is dan lastig/spannend/oncomfortabel om hier écht wat aan te doen. Verder gaan na een groot verlies (of zelfs meerdere verliezen) is voor iedereen weer anders.

1 like

Ik vraag me ook af of Vera of Teske nu achter de schermen ‘ingrijpen’, want zij waren toch altijd wel goede vriendinnen?

2 likes

Volgens mij zijn zij al een poos niet echt meer bevriend.

Had Sanne van de week ook juist nog over getweet toch, dat ze zich buitengesloten voelde. Niet direct de namen genoemd maar was wel vlak na de boek presentatie van Teske

1 like