Ja, klinkt logisch zo, bedankt voor de uitleg
Dat doen vriendinnen van mij ook tijdens vliegvakanties, kleine cadeautjes van 1 a 2 euro oid, om het kindje bezig te houden. Of had Josh hele dure cadeautjes?
Ik zou wel eens een Youtube vidoe willen zien van Josh naar de Action of zo. Gewoon met zo’n wagentje of mandje en die dan volstouwen met spullen voor een kampeervakantie naar Frankrijk. (Ik verwonder mij altijd over de hoeveelheid plastic meuk die mensen kopen ter voorbereiding van die vakantie. Dat ze dan tig goedkope schepjes, waterspeelgoed, balspellen etc kopen die vaak misschien maar een keer worden gebruikt op vakantie.)
Oh geen idee hoe duur de cadeaus waren maar 13 cadeautjes (ook al zijn ze klein) vind ik persoonlijk nogal overdreven. Josh kennende is ze hiervoor niet naar de action gegaan. Maar ik heb geen kinderen dus geen idee, misschien is het wel normaal? Mijn moeder deed dat in ieder geval nooit haha
Wij kregen hooguit een zak snoep voor achterin de auto (als we naar Frankrijk gingen) en een enkele keer van oma een kleur- of vakantieboek. Uit verveling gingen wij meestal maar woorden proberen te maken van de nummerborden of bijhouden welke al zijn langsgeweest (qua nummers in Frankrijk).
Haha ja herkenbaar. Wij deden altijd het spelletje dat je een dier moest opnoemen en dat de ander dan een dier moest bedenken met de laatste letter van jouw dier en dan jij weer met de laatste letter van dat dier enzovoorts. Dan ging door tot we ruzie kregen omdat de dieren ‘op’ waren hahah
En tegenwoordig geef je ze gewoon een iPad met vooraf gedownloade video’s.
Wij hadden bij lange auto vakanties een grabbelton achterin de kofferbak en mochten dan om de zoveel uur een cadeautje “grabbelen”. Waren kleine dingen zoals casettebandje, kleurboek, puzzel, spelletje. Hield ons allemaal lekker bezig en rustig op de achterbank dus ik snap het wel.
13 cadeaus zij ongeveer 6 cadeaus per vlucht he. Ik weet niet hoelang die vlucht is maar als het een lange vlucht is dan valt dat wel mee hoor. Ik verveelde me vroeger de pleuris op een 3 uur vlucht.
Heel lang. Ligt naast Madagaskar waar ze naar toe waren.
Dus 13 cadeaus kan me voorstellen
Offtopic over vakantie cadeautje
Als wij vroeger met de auto naar Italië gingen kregen we een nieuw spelletje voor op de DS van m’n ouders. Maar die mochten we dan pas spelen als we in België waren, want eerst moesten we nog proberen te slapen. Dus ik na vijf minuten in de auto: “zijn we al in België?”
Offtopic vakantie herinnering verhaaltje
Wij hadden altijd zo’n stoffen ding wat om de bestuurdersstoel heen ging met allemaal vakjes (waar je dan dus vanaf de achterbank bij kan), en daar stopte mijn moeder allemaal speelgoed en 1 of 2 kleine kadootjes in. Zo’n fijne herinnering is dat
Wauw wij kregen niks. Autorit van 16 uur van Antwerpen naar een camping 100 km ten zuiden van Barcelona.
Alleen Spaanse kinderen die elkaar elke zomer weer zien.
Geen zwembad.
Geen activiteiten.
We werden knettergek, ieder jaar opnieuw tot we 16 waren en we alleen thuis mochten blijven haha.
Snap op zich wel dat je bij een autovakantie geen cadeautjes kreeg. Als je het als kind dan uitgilt, niet te verdragen bent etc heb je er alleen als ouders last van. In het vliegtuig doe je het ook een beetje om ervoor te zorgen dag je kind niet tot last is toch? (Ik denk dan aan: een klein knisperboekje; een autotje, mini prutsels).
Hahah ja toen ik las ‘Josh heeft 13 cadeaus gekocht voor Alexis’ zag ik direct iPads, hele barbie-huizen en een IKEA keukentje voor me maar (ze heeft de cadeaus niet laten zien) volgens mij zijn het gewoon kleine cadeautjes die leuk zijn voor een kind onderweg. Tuurlijk is dertien veel maar inderdaad voor een heen en een terugvlucht die gigantisch lang zijn, denk ik niet mega gek.
Verder overigens echt een DROOMvakantie voor mij hoor, die vakantie van hen. Die villa, dat bad, dat strand, lekker eten, gewoon NIKS doen, beetje rondhobbelen met dat kind, geweldig. Ben niet gauw jaloers op vakanties die we van de gemiddeld YT’er meekrijgen maar op deze wel een beetje.
Hier ook met de auto naar Frankrijk of Italië en kregen we ook frutsels voor in de auto.
Om de zoveel uur kregen we iets kleins.
En toen kwam de portable dvd speler voor in de auto. Beste uitvinding ooit volgens mijn ouders. Hahaha
Volgens mij gingen we niet zo ver weg toen ik nog zo klein was als Alexis, daar heb ik in ieder geval geen herinneringen meer aan.
Toen ik wat ouder was kon ik mezelf best goed vermaken in de auto naar oostenrijk. Ik ging van te voren naar de bieb, allemaal leuke boeken halen en zo’n boekje speciaal met spelletjes voor onderweg. Met nummerborden van auto’s of ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Of ik ging met de kaart volgen waar we onderweg waren en hoe ver al. De lunch onderweg vond ik ook zo gezellig, op zo’n vieze parkeerplek in de bosjes naar de wc en yoghurtje met een bakje huzarensalade eten. Ook had ik allemaal van die boeken van Carry Slee mee en die ging ik voorlezen aan mijn broertje en zusje met een zaklamp (we reden vaak snachts). Zoveel nostalgie.
Ik zat gewoon achterin met m’n my first Sony walkman en een lading cassettebandjes met kinderen voor kinderen en sprookjes
Volgens Willemijn was het het waard omdat de jongens (2 en 3?) zo genoten van ‘alle verschillende culturen’… op het resort…
Deze discussie is al vaker gevoerd maar ik snap niet dat als je vooral op het strand/resort gaat zitten, en zulke kleine kinderen hebt, waaarom je dan niet gewoon naar ergens dichterbij gaat waar je ook zon hebt (Turkije, Canarische eilanden, ik noem maar wat)
Ik zou de baby parkeren op de eerste rij en zelf achterin gaan zitten Idd.