Ik wil wel voor jullie dansen voor geld…
Pfff, maak je naam eens waar?
Krijg je alleen als je 10.000 overmaakt naar een bepaalde blogger.
Even los van wat je ervan vindt dat Jennie dit doet: vinden jullie binnen korte tijd 10.000 euro opbouwen (los van je spaargeld dat je al hebt) ‘haalbaar’? Het valt me op dat ze zegt dat het veel geld is, maar wel haalbaar.
Misschien heb ik de verkeerde geldmindset of ben ik te negatief, maar voor mij zou dat niet echt haalbaar lijken Aangezien het gaat om hypotheek voor een huis dat gewoon te koop staat lijkt het me dat dit echt over een heel korte termijn gaat, en ook op langere termijn vind ik dat echt wel een uitdaging.
Dat geeft wel aan dat influencers (of Jennie) heel anders tegen geld aankijken denk ik? Of zou dat meer een ondernemersding zijn?
Ik vind het ook zooo raar en schaamteloos. En wat gaat ze doen als het huis in de tussentijd verkocht wordt? Het geld teruggeven?
Misschien is het Jennie buiten haar online bekendheid ook meer haalbaar omdat dit huis misschien niet supersnel verkocht is. In het Zuiden en minder makkelijk een hypotheek voor te krijgen, dan wanneer ze een actie op stelten zou zetten voor een appartement in de Amsterdamse Baarsjes of zo.
Je kan best met volledige toewijding, een goede baan en lage lasten 10.000 euro opbouwen in “korte tijd” (halfjaar/jaar). Maar zo hard zou ik voor geen enkel huis dubbel willen liggen, want ik denk niet dat je er dan nog lekker naast kan leven.
Ze bedoelt volgens mij dat haar selfies er zo uit zouden zien niet die van Jennie.
Het lijkt tegenwoordig of mensen geen geduld meer hebben. Soms heb je het geld gewoon niet en moet je - jawel - gaan sparen. Net als die gare tikkie-cultuur op Twitter, waarbij mensen geld inzamelen voor dingen die niet nu nu nu gekocht kunnen worden.
Als ze een lage hypotheek heeft (iig ver onder het max te verkrijgen hypotheek bedrag) zoals ze ook in haar stories zegt, houdt ze dus voldoende geld over per maand om te sparen. Tegenwoordig moet je best veel eigen geld inleggen dus kan me best voorstellen dat je geen 10.000 euro hebt liggen.
Of ik het nou heel schaamteloos vind of niet. I dont know. Ze wil het zo graag, als ik ‘influencer’ was zou ik het ook zo proberen denk ik Maar volgens mij kan ze ng beter gewoon een crowdfunding starten om haar droom te verwezenlijken ipv dingen als: geef me geld en ik drink een koffie met je
[quote=“Wonderland, post:1969, topic:15681, full:true”].
Vind een Serena die dingen x50 verkoopt of Lotte die linkt naar hygiënische handgek stuk schaamtelozer.
[/quote]
Vind je dit echt? Serena gaat tenminste nog op zoek naar die kastjes, maakt ze schoon, knapt ze op etc en iedere blogger/yt’er (waarschijnlijk zelfs Jennie) gebruikt affiliate links.
Daar heb ik nog meer respect voor dan iemand die zegt “joee ik heb 10k nodig, wat kan ik morgen verkopen; het moet snel en veel.”
De woning is van hout en daardoor is de financiering moeilijker ofzo.
Ik snap er sowieso niets van: ze neemt een hypotheek die lager is dan wat ze kan krijgen.
Hoe kan het dan dat ze 10.000 euro tekort komt? Dat zou dan toch met die hogere hypotheek ook het geval zijn geweest (of meer), en dan zou je die toch ook niet kunnen krijgen?
Ik snap er ook niks van Maar kan me ook voorstellen dat ze niet haar hele financiële situatie en cijfers op tafel gooit.
Haha ik bedoel ook zeker niet dat ze dat zou moeten doen hoor.
Al kan ze misschien geld vragen voor inzage daarin
Oh nee daar zou ik niet bang voor zijn. Kwestie van prioriteiten stellen en met een maandje geen spaargeld kom je heus niet in een keer in de serieuze problemen. Ik woon zelf nu in een derde koopwoning heb ng nooit meer dan 1000 euro op mn spaar gehad
Als ik haar was zou ik me meer zorgen maken om het feit dat de financiering lastig is vanwege de houten woning. Ze is nog jong. Gaat van de stad naar de natuur. De kans is groot dat ze hier niet woont tot op haar oude dag en het weer kwijtraken klinkt als iets heel onzekers.
Serieus? Hoe dan? Wij waren instant failliet gegaan als we na onze verhuizing maar 1000 euro hadden gehad.
We hebben een keuken gebouwd (garage omgebouwd tot rkeuken) (zelf) zonder spaargeld. Écht alles kan
Maar heb je het dan kunnen meefinancieren? Want enkel al aan materiaalkosten van onze verbouwing hadden we zonder spaarrekening niet kunnen voldoen. Ik houd me aanbevolen voor tips voor deze lifestyle:
Dat is wel echt knap als je zo kiele kiele precies uitkomt! Dan hoef je maar 1 tegenslag te hebben en je hebt problemen.
Als ik kijk naar hoe dat bij ons gegaan is, ongeveer het andere uiterste. De duizendjes vlogen eruit en ik ben niet heel slecht met budget beheersing ofzo.