Nee helaas dat kan tegenwoordig niet meer. We hebben de verbouwing gewoon per maand van ‘eigen geld betaald’. Als er problemen waren gekomen @Tubing hadden we de verbouwing stilgelegd om het probleem op te lossen. En ach soms moet je wat risico nemen in het leven toch
Klinkt alsof jullie echt mega handig zijn en ook creatief in oplossingen.
Wij niet moesten anderen het laten oplossen telkens, terwijl zij ook het probleem hadden veroorzaakt, en wij maar betalen telkens.
Misschien hadden we (ondanks onze linkerhanden) toch meer zelf moeten doen.
Kan veel van je leren denk ik haha!
Je kunt maar 100% van de woning financieren via een hypotheek. Dus stel dat zij met haar salaris een hypotheek van maximaal 300.000 zou kunnen krijgen, maar het huis is maar 200.000 dan kan ze maar 2 ton financieren via de bank, ze kan niet extra lenen ondanks dat ze meer zou kunnen lenen voor een huis die duurder zou zijn.
Althans, zo begrijp ik haar stories van vandaag. Waar ze die €10.000 voor nodig heeft geen idee? Wellicht voor haar kosten koper?
Ik ben een beetje aan het googelen want ik had geen idee dat het financieren van houten woningen veel lastiger is, maar is eigenlijk wel logisch met alle risico’s denk ik nu
Neem dus aan dat de hoogte van de hypotheek voor dit huis lager uitvalt dan wanneer ze een stenen huis zou kopen en daarom 10.000 nodig heeft
Ik ben vooral benieuwd of het huis niet allang al weer is verkocht tegen de tijd dat zij 10 duizend euro extra heeft gespaard.
Heel mooi verwoord allemaal en helemaal met je eens.
Ik snap dat het niet chique lijkt, maar ik vind het uiteindelijk slim dat ze gebruik maakt van haar netwerk en het is heel duidelijk dat ze er echt wel wat voor wil doen.
Ze jat het niet, dealt geen cocaïne om het geld te krijgen en ze doet ook niet zielig. Ze weet gewoon wat ze wil en ziet mogelijkheden om dat te krijgen.
Het kan bijna niet anders dan dat zij zich ook over een soort gêne heeft moeten zetten voordat ze via Instagram om hulp vroeg.
Ik snap alleen niet dat ze niet de maximale hypotheek wil aangaan en al haar vrienden/familie al hebben bijgesprongen en dan nog €10.000 aan je volgers vragen. Neem dan €10.000 extra hypotheek, als je toch nog niet aan de max zit. Dan kan je het geld van je familie gebruiken voor K.K. of andere zaken. Maar dit is misschien te makkelijk gedacht aangezien ik haar niet volg
Ik denk dat, wanneer jij haar nu een klus aanbiedt waar ze komende tijd heel veel uren zou kunnen maken, ze dat zou doen.
Niet voor jou Lula, maar even in algemeen:
Soms krijg ik het gevoel dat mensen het bijna moeten verdienen om gelukkig te zijn en een leuk leven te hebben. Alsof ze eerst heel veel ellende moeten overleven, moeten ploeteren en zweten en vooral ook jarenlang 40-urige werkweken moeten maken in loondienst, voordat ze geluk gegund wordt.
Er zijn heel veel mensen die zich kapot werken en misschien nooit zo’n leuk leven hebben als bijvoorbeeld Jennie, maar dat is niet haar schuld. Ik bedoel, het is niet zo dat, wanneer zij die 10.000 euro bij elkaar krijgt, dat dat dan wordt weggehaald bij de voedselbank of Greenpeace ofzo. Het komt dan van mensen die daar zelf voor kiezen en die het blijkbaar waardevol vinden om een boswandeling te maken met Jennie.
Er zit een verschil aan wat je aan max hypotheek kan krijgen. Of wat je aan hypotheek kan krijgen voor een bepaald huis. Waardoor je zelf bv veel eigen geld moet bijleggen.
Misschien kan ze een rijtjeshuis van 250.000 makkelijk volledig financieren vanuit een hypotheek.
Maar krijgt ze voor het boshuis wat te koop staat voor 175.000 maar een hypotheek van 150.000.
Ja dat zou kunnen, maar hoe ik het hier las leek het alsof het een eigen keus was van haar
Nee de uitleg van hierboven klopt, althans dat is wel wat ze zegt in haar stories (dat je minder hypotheek kan krijgen voor houten huisjes)
Wat een ophef weer… Ik zag vanmiddag de stories van Jennie en dacht eerst dat het een baalverhaal zou worden. Dat ze alle mogelijkheden had uitgezocht en moest concluderen dat het 'm nu niet ging worden. En toen kwam er een twist: ze doet een laatste poging om haar droom te verwezenlijken. Eerlijk is eerlijk: ik had het zelf waarschijnlijk niet bedacht. En ik dacht misschien ook even: ‘Hè?’ Maar wat je hier ook van vindt: Ze misdoet helemaal niemand iets, ze neemt niemand iets af, ze verkoopt geen gebakken lucht voor heel veel geld, ze laat mensen nergens intrappen, ze zet geen tikkie open, ze bedelt niet: ze heeft een droom en stapt over haar eigen gêne heen en vraagt mensen om mee te denken. Die mensen komen vervolgens zelf met ideeën. Het is niet zo dat zíj wandelingetjes met haar hond aanbiedt voor € 100,-. Of overnachtingen. Of Instagramstickers of whatever. Ik vind het wel jammer dat de waarheid hier (door sommigen) verdraaid wordt om vervolgens op haar te kunnen haten. Niet sjiek. En ja, ze heeft deze optie alleen maar omdat ze ‘privileged’ is en een groot netwerk heeft. Niet iedereen heeft dat. Maar mag ze het daarom ook maar niet gebruiken? Is het realistisch zo’n bedrag in zo’n korte tijd? Ik vraag het me af. Maar laat haar het lekker proberen. En als het niet lukt, moet ze wachten en sparen zoals wij, het plebs, de zure kantoortrutten. Dat weet ze zelf heus ook wel. Maar a girl can dream, laat haar.
Als ze voor haar aanwezigheid laat betalen zijn er volgens mij lucratievere manieren om dat te doen🤪
Ik denk dat veel mensen Jennie mogen omdat ze best vaak risico’s neemt (eigen tijdschrift beginnen)l, stoppen met succesvolle hoepelshop) en steeds meer een diervriendelijke/duurzame/milieubewuste koers is gaan varen dat ook soms gepaard gaat met risico’s (bijv. een beperktere mogelijkheid qua adverteerders). verder springt ze vaak op het juiste moment in.
Maar dit is natuurlijk echt onzin. Ik roep altijd “ik werk om te leven, ik leef niet om te werken”, maar als ik dus per se een blogger wil zijn (met miss een wat kleinere following, dus minder betaalde opdrachten) of minder uur wil werken, is dat een keuze. Minder werken= meer tijd voor je hobby, maar ook (vaak) minder inkomen.
Ze hoeft echt niet te lijden voor haar droomhuisje, maar zo raar is de gedachte “als je iets wilt dan moet je ervoor werken” toch niet? Nu moeten andere ploeterende mensen met 40-urige werkweken maar voor haar hutje betalen (oh nee voor een boswandeling of haar mealprepservice) omdat zij het niet zelfstandig kan? Dat is natuurlijk onzin.
Er zijn vast heel veel mensen die een groter of duurder huis willen of een zwembad in de tuin, maar als je het niet kan betalen, dan kan je het simpelweg niet betalen?Dat heeft niets met calvinisme of een voorafgaande lijdensweg te maken.
Ik vind het wel bizar dat Serena een business met kastjes opzet en daardoor voor gier wordt uitgemaakt hier en Jennie letterlijk vraagt aan haar voogers waarmee ze snel 10k te verdienen, maar dat dan businessbabe is
Zet je harp op marktplaats of verkoop je kleren uw ofzo?
Twee dingen: “ Nu moeten andere ploeterende mensen met 40-urige werkweken maar voor haar hutje betalen ”
Nee, die moeten helemaal niks. Áls het haar al lukt dan willen die mensen dat kennelijk. En hoezo moet dat afgezet tegen ploeterende mensen die 40 uur werken? Niet iedereen die fulltime werkt heeft een ontzettend zwaar leven.
Ten tweede:
”Er zijn vast heel veel mensen die een groter of duurder huis willen of een zwembad in de tuin, maar als je het niet kan betalen, dan kan je het simpelweg niet betalen?”
Maar als ze het zo geregeld krijgt, dan kan ze dat dus wel betalen. Is het chique? Nah.
Wederom: wat heeft het er mee te maken hoe het voor anderen werkt? Niemand wordt er slechter van als het haar wel lukt. Waarom moet het misgund worden?
Ik misgun haar die woning niet en je hebt gelijk dat mensen hoeven haar geen geld geven.
Maar als je zoiets vraagt - want ze zegt dat ze vanaf morgen dingen gaat verkopen - gaat toch echt alleen werken als je volgers die dingen ook gaat kopen. Het gaat mij om de verwachting die er vanuit Jennie al wordt geformuleerd. De 40-urige werkweek etc haal ik verder alleen aan mbt de reactie op kroepoek.
Ik vind het gewoon bizar dat we in een wereld leven waarin het funden van dergelijke zaken (een huis, een bureau voor je breiproject, de operatie van je kat) steeds vaker op deze manier voorkomt. It blows my mind.
Daarbij, zoals ik net zei wordt serena een gier genoemd hier (terwijl zij net zo goed werkt met een vraag en aanbodsysteem en dan krijg je nog iets concreets ook) voor het verkopen van kastjes, terwijl jennie met haar (let op: in mijn ogen) verkapte manier van bedelen wel ok wordt bevonden?
Dit is gewoon niet mijn smaak, dat moge inmiddels wel duidelijk zijn ik zal er verder ook niet meer over in discussie gaan hier. Ben héél benieuwd waar ze morgen met op de proppen komt! De eerste donaties zijn in elk geval al gefixt zag ik op haar storie
Als ik 12 uur naast een baby moet zitten in het vliegtuig hoop ik dat die ouders mij 13 cadeaus geven.
(Nou ja, volgens mij is Alexis heel stil. Of ze filmen alleen de ideale momenten dat kan ook natuurlijk.)
Ik vind het ergens slim van Jenny maar ik vraag me wel af hoe realistisch het is en hoeveel het opbrengt.
Want ik denk dat er ook mensen ideeen insturen zovan dit is leuk maar als ze er dan daadwerkelijk voor moeteb betalen toch afhaken.
En ik vraag me ook af hoeveel ze nog moet sparen. Als dat echt nog de helft is zou ik er persoonlijk nog wel naast werken. Hoeft zeker niet 40 uur te zijn maar zo ben je toch sneller bij je doel denk ik.
En of die hond zit te wachten om non stop uitgelaten te worden komende dagen. Lijkt me dat je veel rondjes moet lopen voor je 10000 binnen hebt