Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ze heeft onlangs gezegd dat ze zich de afgelopen jaren elke maand hetzelfde loon kon uitbetalen dus haar inkomen is wel redelijk stabiel!

Ik volg Jennie al heel lang en ze heeft zeker de gunfactor wat mij betreft. Hoop dat ze de 10.000 haalt en dan alle financiën rond heeft (en ik neem aan dat ze echt wel heeft nagedacht over een buffer etc).

2 likes

@anon44347600 Ooh dat zeker! Lijkt me ook wel heftig on zoiets te zeggen omdat de hele buitenwereld dan ook ‘officieel’ weet dat je weinig contact meer hebt. En ik snap dat het voor Sanne lastig is om te zien dat zij elkaar wel nog zien maar dan zonder Sanne.

Hahahaha een vork

1 like

Maar dat een houten huis risico’s heeft en daarom lastig te financieren is, dat is toch een major red flag hier? Straks koopt ze dat huis, maar is er brand omdat ze een kaars vergeet of het stormt weer en het dak ligt er af? Heeft ze door deze 10 doezoe bij elkaar te bedelen dan een dusdanige reserve dat ze het zelf kan oplossen of begint het hele circus dan opnieuw? Kan ze de verzekeringen voor zo’n huis wel maandelijks betalen? Ik kan dit niet aan jongens jezus.

11 likes

Ze zal er heus wel over nagedacht hebben.

4 likes

ik ben echt in shock over dat bedrag binnen 48 uur tijd. kunnen we zoiets niet organiseren voor een goed doel

iemand zei het hierboven al ergens, ik snap niet goed wat ik er precies gekkig aan vind, maar misschien inderdaad omdat het een soort van ongepast voelt om geld voor zoiets te vragen aan mensen, wetende dat ze waarschijnlijk ook wel geld op haar spaarrekening heeft staan en er mensen zijn die het veel meer nodig hebben maarja dat kun je over alles zeggen want dat geldt natuurlijk voor heeeeeel veel dingen :sweat_smile:
ik ben gwn aan het misgunnen geloof ik haha terwijl ik haar wel erg waardeer in bloggersland

22 likes

Tja, ik vind het niet niet bedelen. Ze denkt: ok, ik wil 10.000 euro bij elkaar sprokkelen. Ik bied allemaal diensten aan die ik kan verkopen en die mensen blijkbaar wíllen kopen. Dus ik zet een webshop op en ik verkoop al mijn diensten.

(en ja, ook een tikkie opengezet maar dat kwam ook omdat mensen zelf aangaven dat ze graag ook gewoon een klein bedrag zouden willen overmaken)

4 likes

Nou, ik hoop het wel. Ik bedoel meer dat er toch een reden is dat dergelijke huisjes zo duur zijn, als je het aankoopbedrag al niet kan fixen dan vind ik dat zorgelijk.
Als huiseigenaar dacht ik ook dat het met aankoop, normale verzekeringen en gezonde VVE allemaal wel los zou lopen maar uiteindelijk komen er altijd onvoorziene kosten. Als dat voor een goed onderhouden stenen huis al zo is, kan ik me voorstellen dat dat voor een houten huisje midden in het boos, exposed aan de elementen, ook flink in de papieren kan lopen.

Nou ben ik niet in de positie dan ik een crowdfunding kan opzetten als ik een nieuwe ketel nodig heb oid dus misschien dat ik me daarom stoor aan dit hele gebeuren, ik weet het niet.
Ik zie te veel mensen online die net of ruim boven hun stand leven en dan in de problemen komen als er iets wegvalt, zoals een partner of influencer-inkomsten. Als ik Jennie zo bezig zie denk ik, yo doe het lekker niet. Ga eerst een maandje huren om te kijken of je het überhaupt trekt in je eentje in het bos en maak een compleet financieel plaatje voor alle worst case scenario’s.

5 likes

Laat haar lekker zelf beslissen of ze een houten huis wil of niet, zo te horen is het niet jouw ding (en ook niet mijn eerste keus…) maar ze zal er toch wel goed over nagedacht hebben… Ik hoop van harte dat het haar lukt.

3 likes

Ik zou het heerlijk vinden om in een houten huis in het bos te wonen! Maar ondanks m’n 2 honden en vriend ben ik een schijterd in het donker dus ik zou het niet durven. Plus, toen ik naar huizen aan het kijken was en ook een houten optie heb bezichtigd was de makelaar heel duidelijk over de financiën en vond ik het geen reële optie daardoor.
Het is echt niet dat ik haar d’r hutje niet gun, ik hoop gewoon dat het geen peperdure fiasco word want dat is toch voor alle partijen kut?

Ik ben opgegroeid in o.a. een rijksmonument, een huis met rieten dak en een houten huis op palen in lawinegebied, de verzekeringen en onderhoud zijn echt stervensduur en als je dit onderschat kom je gewoon echt in de problemen.

4 likes

Mari, waarom heb jij altijd van die internetlinkjes bij foto’s of GIF-jes!

Ik vind het wel verdacht stil op jennie’s instagram. Ook geen update meer geplaatst van het bedrag vanaf 7.00 uur vamochtend

2 likes

Het is gelukt zegt ze net in stories!

1 like

Ik dacht wel dat ze het voor elkaar zou krijgen maar 10.000 euro in praktisch een dag? Mijn god

14 likes

Ik zou als ik haar was veel moeite hebben om die site offline te halen. Lekker cashen zo. :sweat_smile:

2 likes

Ik denk ook wel dat iedereen die wilde helpen dat vrijwel meteen heeft gedaan in deze situatie. Misschien niet hoor, maar ik denk dat het vooral aan het begin heel hard gaat en na een dag of 2 bijna niet meer op zou lopen?

Gefeliciteerd Jennie I guess.

1 like

In het Kralingse ‘bos’ is in ieder geval weinig interessants aanwezig.

2 likes

Ah wat attent :smiley:

1 like

haha ja dit las ik ook en vond ik ook een beetje overdreven. Ik heb een paar euro overgemaakt omdat ik het haar gun en ik haar een leuke meid vind die ik graag volg, maar volgens mij zit er geen heel diepe laag achter waarom ze dit nu wil of wat het nu zo bijzonder maakt haha

3 likes

Dat hele Jennie-ding is net een choose your own adventure verhaal. Of een extreme ‘volgers bepalen mijn dag’ zoals je vaak op Instagram ziet. Willen jullie dat ik in het bos ga wonen? => koop iets uit mijn shop of doneer. Willen jullie geen boscontent? => geef je centen maar aan iets anders uit.

3 likes