Ik was al op de site! Kan het zijn dat ik niks zie omdat ik op laptop-browser zie? 
Oke, met die tompoucen ben ik het wel eens. De supermarktsushi heb ik niet gezien, maar ik kijk ook nog niet heel lang naar Bonnie. Misschien dat het me nu meer op gaat vallen.
Ja, alleen al het feit dat je ĂŒberhaupt kĂșnt ademen, maakt je al mega-privileged. En het is wel de bedoeling dat je je daar 24/7 bewust van bent.
Come onâŠ
Dit vind ik een leuke vergelijking, als je eerste post zoiets was geweest was ik daar ook helemaal niet over gevallen.
Om in de vergelijkingen te blijven: het lijkt soms gewoo alsof mensen geen erkenning krijgen als ze dingen âhebbenâ die bijdragen aan hun succes of geluk.
Alsof je tegen iemand met lange benen zegt: âJa, maar van jou is het niet knap dat je het wereldrecord sprinten hebt verbroken, want jij hebt lange benen.â
Terwijl zij óók blessures heeft, zichzelf ook uit bed moet slepen om te trainen en ook te dealen heeft met van alles en nog wat.
Wat betreft je stukje over slachtoffer zijn:
Ik weet niet of dat naar mij was bedoelt, maar dit is precies waarom ik even mân mond hield. Ik ben nergens slachtoffer van. Het is voor mij echter wel belangrijk dat ik een deel van het geluk wat ik ervaar ook toe âmagâ schrijven aan de stappen die ik daar zelf voor heb genomen. Ik kan niet leven (dat klinkt heel dramatisch en zo ervaar ik het ook) dat het geluk alleen maar afhangt van de omstandigheden waarmee je word geboren en je verder maar moet afwachten of er nog wat geluk je pad op komt gewaaid of niet.
Ik denk dat er bij de wel/niet privileged discussie ook meespeelt dat mensen dingen die zijn gelukt in hun leven als hun successen (door hard werken) willen zien en ervaren. En als er dan wordt gezegd dat je privilege hebt is het net alsof je jezelf geen keiharde schouderklop mag geven voor je harde werk. Dat is natuurlijk niet zo.
Je hebt de factor geluk en de factor hard werken en ik denk dat je die allebei nodig hebt om grote dromen te bereiken.
En als de consensus hier is dat geluk (privilege) je ver heeft gebracht maak je de factor hard werken kleiner en dat voelt natuurlijk kut als je keihard hebt gewerkt - vanuit misschien een gepriviligeerde positie.
Edit: zeg maar precies wat @anon65426728 hierboven zegt
Ja, dat is precies wat ik zeg inderdaad 
Maar we zeggen niet dat het niet knap is van een lang iemand om het wereldrecord te verbreken. Ik zeg dat het de mens zou sieren als ze zeggen âik heb elke dag getraind, en ik heb mijn lengte mee, dat is fijnâ en nĂééét âik heb het wereldrecord verbroken omdat ik dat op mijn visionboard heb gezetâ
Erken dat factoren die van het toeval afhangen meespelen bij de dingen die je successen noemt.
Dit is inderdaad wat je zei. En natuurlijk bestaan er ook mensen die geen vakken kunnen vullen, dus: geprivilegieerd. Vind je het heel erg als ik hier alleen maar heel diep om kan zuchten? Je kunt je maatschappelijke correctheid ook overdrijven.
Ja dit zat ik precies te denken, dat dit eigenlijk ook onzekerheid is. Dat het zo als een aanval voelt en afbreuk aan hun persoon(lijke kwaliteiten) als het niet alleen maar aan henzelf te danken zou zijn, zo onverkropbaar.
Zeker, daar moeten we ons ook allemaal heel goed bewust van zijn! 
Dat is ten eerste niet hetzelfde als âmega-privileged zijn omdat je kunt ademenâ. En ten tweede gewoon waar 
Ik zie ook niet in wat er overdreven âmaatschappelijk correctâ aan is om je ervan bewust te zijn dat je mogelijkheden hebt die anderen niet hebben, en te accepteren dat je daarmee privileged bent.
Daar ben ik het helemaal mee eens. (Als het goed is, zei ik in mijn eerste post ook dat ik zoân Instagram caption van Sanny over haar huis en LOA giftig vind.) 
Edit: en verder vind ik het privileged ingewikkeld, inderdaad dat je dus blijkbaar privileged bent als je de mogelijkheid hebt om 40-60 uur in de supermarkt te werken om zo te sparen voor een huis. Wat dat betreft zou het praktisch zijn als we een soort meter zouden hebben om te zien hoe hoog je staat op de schaal van privileged-heid.
Omdat het gros van de mensen in staat is om vakken te vullen.
Of ze daarvoor kiezen en of het een verstandige keuze is, is een tweede. Maar het kan.
âGeloofâ jij in de Law of Attraction? (Anoniem)
- Ja
- Nee
- Ik heb deze poll gevisualiseerd
0 stemmers
Maar niet iedereen kan met vakkenvullen (of ĂŒberhaupt met werken in welke vorm dan ook) sparen om een huis te kopen? Of negeer je dat deel van mijn zin gewoon doelbewust?
Nee, dat negeer ik zeker niet bewust. Maar als je 40-60 uur werkt dan zou je toch gewoon moeten kunnen sparen, ook al is een vakkenvullersloon schamel? Ik zie even niet wat ik over het hoofd zie.
Ja en die mensen waar jij aan refereert, die niet kunnen werken, hebben heel veel vrije tijd. Ook een privilege.
Het leven is geen bitterbal
Weet niet of het al geplaatst is hier, maar Jenny heeft de sleutels van haar âboshuisâ!
Het leven is geen ponykamp