Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Nee uiteraard want iedereen mag een mening hebben. Maar als je iets inhoudelijks zegt en iemand reageert daar inhoudelijk op dan is dat een beetje een loos argument. Maar goed, maakt niet uit.

Je gelukkig voelen, is toch ook een chemisch proces? Sommige mensen hebben minder gevoelige receptoren in de hersenen en zijn daardoor minder goed in staat deze hormonen goed te voelen. Daar is geen cursus tegen bestand.

3 likes

Ik vind het altijd wel interessant. Want voor hun is de wereld dus eerlijk, je krijgt wat je verdient en stuurt dat.

Terwijl, als het leven eerlijk zou zijn, is dat dan geen veel ergere realiteit om te accepteren dan (mijn overtuiging) dat het leven oneerlijk en niet stuurbaar is?

Want ik snap dat mensen graag de illusie van controle willen, vandaar ook alle religies en nu dus al dit soort cursussen. Maar het is toch veel enger als alles in de wereld eerlijk is?

Je kind verliezen omdat het eerlijk is, betekent dat je het dus ergens verdiende. De plagen, de ziektes, alles zou dan verdiend zijn. Ik vind het veel geruststellender dat het leven gewoon een cru wijf is en dingen random vallen, als we zouden krijgen wat we verdienen was de aarde allang collectief naar de klote.

33 likes

Dat kan toch ook prima een doelgroep zijn? Volgens mij claimt ze nergens zware psychische problematiek op te lossen. Dat zou idd wel kwalijk zijn.

2 likes

Dit! Of zeggen dat je als ongeboren vrucht zelf gekozen hebt voor je ouders. Ja iemand die mishandeld of misbruikt wordt door zijn eigen ouders heeft daar echt voor gekozen.

12 likes

Oké. Ik denk dat de hele discussie voorkomt uit het volgende:

1. Voor een deel van de mensen is het heel goed om te leren dat ze meer invloed kunnen hebben op hun geluk, door over mindset te leren, door zich pro-actief op te stellen. Ze worden daar uiteindelijk gelukkiger van.

2. Voor een ander deel van de mensen is het heel goed om te leren dat je niet alles onder controle hebt, zoals zieke baby’s, de plek waar je opgroeit, eventuele ziektes die je krijgt, enzovoorts. Zij worden daar uiteindelijk gelukkiger van.

De een is er meer bij gebaat om zich te focussen op punt 1 de ander meer op punt 2. Dat is oké (al ontstaan er wel dit soort discusssies over want in hoeverre mag je geld verdienen aan het ondersteunen van mensen als je geen opleiding hiervoor hebt gedaan), zolang we maar niet ontkennen dat zowel punt 1 als punt 2 van invloed zijn.

Dit is mijn voorlopige conclusie.

18 likes

De allerergste realiteit in het leven is dat je langzaam je ouders wordt en jezelf op een dag ineens “kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast” hoort zeggen.

51 likes

Ja ben het hier volledig mee eens.

Er zijn natuurlijk ook mensen die echt zo denken, “alles heeft een reden”, “Gods plan”, “toeval bestaat niet.” Mijn ding is het niet, maar you do you.

Ons aller LOA influenza’s daarentegen gebruiken het alleen om zichzelf op te hemelen. Wel de lusten maar niet de lasten :joy:

3 likes

Ik kom zelf uit zo’n bevoorrechte positie, maar heb me hier nog echt nooit daarop “aangesproken” gevoeld. Het gaat er om dat je je dat wel moet realiseren, voor je gaat verkondigen dat jij weet hoe het allemaal werkt in het leven.

10 likes

Ik vind dit wel een hele mooie heldere genuanceerde conclusie die recht doet aan beide kanten van het verhaal.

1 like

Ik vind het zo bijzonder (en niet alleen hier) dat sommige geprivilegieerde mensen het voor elkaar krijgen zelfs in dit soort discussies zichzelf als het slachtoffer aan te voeren. Niemand zegt dat je niet mag hebben wat je hebt, daar niet van mag genieten (en profiteren). Enkel dat je, als jouw startpositie al flink bovengemiddeld is, niet per se de persoon bent om zonder gedegen onderzoek of studie anderen uit te leggen hoe je daar komt (al helemaal niet als je dat succes vervolgens puur aan jezelf toe schrijft). Als Maxima je een cursus omgaan met geld en budgetteren aanbiedt vanuit haar eigen positie denk je toch ook: nah bedankt. Dat is niks tegen Maxima als persoon.

45 likes

Het leven is geen spel, het leven is geen wedden dat.

52 likes

Tuurlijk niet. Maar laten we niet ontkennen dat er een positie bestaat waar de meeste mensen toch wel graag zouden komen.

Tja, ik denk dat je ook zo reëel moet zijn om haalbare dingen te willen. Sanny en Jorg focussen zich op een villa in Loosdrecht omdat dat voor hen haalbaar is. Ze zegt nergens dat Truus de alleenstaande moeder en thuiskapper dit ook kan bereiken. Die zal een doel moeten kiezen dat binnen haar mogelijkheden ligt.

2 likes

Nou als ik een visionboard moet maken laat maar zitten hoor :joy:

3 likes

Vuile bitch.

6 likes

Ik zit liever een hele dag hier dan een visionboard maken :nauseated_face:

7 likes

Je hoeft niet meer te bellen sgat

21 likes

O.a. Romy is geinterviewd over haar beslissing om dr haar eraf te halen, vind het haar nog steeds wel mooi staan

3 likes

What the hell, wie is deze walgelijke vent op links? Nog nooit van gehoord maar ik weet meteen al genoeg.

11 likes