Edit: @kika ik reageer op jou zie ik haha. Maar eigenlijk in het algemeen
excuse
Ik merk dat ik juist altijd boos wordt als mensen zeggen dat ik privileges geboren ben, omdat ze géén idee hebben.
Ja, wij hadden een vrijstaand huis en gingen op vakantie. En 2 auto’s. En ik kreeg een niéuwe fiets. Geld - dat was er opzich wel ja.
Maar dat een van mijn ouders zwaar psychische klachten had, waardoor wij als kinderen écht geen fijne jeugd & emotionele basis/start hebben gehad (ondanks die nieuwe fiets), dat zien niet veel mensen.
En die ander, die het geld binnen bracht, daardoor nooit thuis was, ze vervolgens gingen scheiden, en er sprake was loyaliteitsconflicten en 2 kinderen dje in de GGZ eindigde… nee dat weten niet veel mensen.
Maar we waren we “die kinderen van de hoek”.
En toen ik na hard sparen en werken mijn eigen huis kocht op m’n 21e, met mijn verloofde (die tevens ook uit een nog véél luxer nest komt) zei echt 90%: dankzij papa en mama zeker?
Nee. Geen cent.
Ja. Ze hebben staan klussen voor ons.
Maar nee. Geen cent. We wilden het ZELF doen. Maar niemand geloofde ons: “nouja als je kijkt wat voor auto je vader rijdt, kan daar best een schenking van af he.”
Deed best pijn.
Ik blijf liever m’n leven lang in een tussenwoning, met kinderen, die wij beide emotioneel zoveel mogelijk kunnen bieden, en een vader die 4 ipv 5 dagen werkt, en moeder die veel thuis is. En een jaartje geen vakantie, dan de “welvarende luxe positie” waar ik zelf uit kwam na te maken…