Hè ik dacht dat aangeleerde hulpeloosheid te maken had met tegenslagen te verwerken krijgen waar je geen invloed op kunt uitoefenen.
Nee hoor het gaat om nooit controle over iets hebben kunnen uitoefenen, waardoor het op latere leeftijd moeilijk is om alsnog te leren dat dat wel kan
Sanny in haar vlog over LOA: ‘Natuurlijk is het ook zo dat je dingen krijgt die niet leuk zijn. Die krijg je ook. Kan je dan zeggen dat heb ik aangetrokken? Ik denk ik heel veel gevallen dat je ze wel hebt aangetrokken. Als jij maar blijft negatief denken over jezelf, of heel erg bang bent, vanuit een angst denkt om iets te krijgen, dan kan het juist zijn dat je het aantrekt. Want het universum kent geen nee, kent geen niet. Als je denkt ik wil niet ziek worden, ik wil niet ziek worden, ik wil niet ziek worden, dan word je ziek.’
Maar dan erna: ‘In heel veel gevallen is het niet zo, dan heb je het niet aangetrokken. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal in ons leven, levenslessen, die moeten we leren. Ik weet zeker, het leven in yin en yang. Je kan niet alleen maar gelukkig zijn en mooie dingen op je af krijgen.’
Jeetje dit maakt me echt zo boos. Check your privilige Sanny, met je 5 huizen in 1 week aangetrokken hebben door LOA. Hoe kan je zeggen dat mensen die ziek zijn dat hebben gekregen doordat ze er te bang voor waren (of in sommige gevallen omdat die mensen er een les uit moesten trekken)?? Volgde haar al niet meer op insta maar ga nu ook op youtube ontvolgen.
Ik heb Sanny ontvolgt nadat ze een “grap” had gemaakt over dat ze zogezegd wéér zwanger zou zijn hihaho. Op het moment dat daar reacties op kwamen die niet in haar straatje vielen, heeft ze de post aangepast en die reacties verwijderd. Vond dat zo ontzettend onsympathiek maar waarschijnlijk heeft ze gevisualiseerd dat kritische reacties niet bij haar insta leven passen.
Mis precies helemaal niets aan haar.
Elke x als ik LOA zie denk ik dat het gaat over laag onderwijs ofzo
Godsamme wat een boel onzin
Ik hoop dat ze gauw in een mooie levensles mag leren DAT ZE DR KOP MOET HOUDEN.
Fijn dat jij de filosofie goed begrijpt, vanaf nu komt al het goede naar je toe!
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Mijn punt was ook alleen maar dat een positieve mindset je altijd kan helpen, wat je situatie ook is. Dat dat moeilijker is dan wanneer alles in je leven goed gaat is logisch.
En in feite is het waar wat ze zegt
LOA -> cursussen -> geld verdienen -> huis kopen
Maar het is niet zo dat LOA -> moodboard -> huis ook werkt
Haha ja en dan dus een blokhut met lawaaierige buren op een goedkoop vakantiepark!??
Sanny, hou maar op met visualiseren. Iedereen krijgt een portie geluk en pech mee in het leven. De invloed die je hebt op de grootte van jouw portie is beperkt, want een deel wordt al uitgedeeld op het moment waar jij nog niet eena van je eigen bestaan af wist: toen je werd gemaakt en daarna werd geboren.
En soms heb je pech, en soms geluk.
Dat huis nu? Puur geluk. Dat jij hebt lopen zweefteven heeft daat niks mee te maken.
Ben je er daardoor minder blij om? Denk het ook niet.
Die diastase waar je niet zo blij mee bent? Pure pech. Baal je er daardoor meer van, omdat het fijner was als het visualiseren van strakke buikspieren zou werken? Ik hoop het niet.
Gaat het nu weer de hele dag over hoe dom LOA is. We zijn het toch allemaal met elkaar eens
Ik vind kringloopkwartier saai want het is elke keer precies hetzelfde
Snap sowieso niet dat je zou meebetalen aan een vreemde z’n huis, maar jeetje die Jennie schetste wel echt een totaal ander beeld van dat boshuisje dan dat het nu is Steeds die beelden van een soort boomhuisjes middenin het bos, afgezonderd van andere mensen. En nu is het enige dat overeen lijkt te komen daarmee dat het van hout is met bomen eromheen?
Nu hoeft ook niemand meer die overnachting bij haar in de bungalow te winnen
Ik ben helemaal verbaasd over Jenny’s boshuisje. Ik zag zo een krakkemikkig houten hut voor me in het bos Niet een soort van center parks idee
Ik had eerst zo’n idee
En nu meer dit
Hahaha ja die eerste had ik ook in mijn hoofd. In de middle of nowhere met the blair project vibes
Ja zeker! Echt alsof ze vinden dat ze boven de regels staan? En dat dus ook nog online knallen als slecht voorbeeld voor duizenden kijkers? Whyyy echt.
Haha naja mensen die gedoneerd hebben kunnen moeilijk zuur doen dat het niet een afgezonderd huisje is maar op een park? Dat is net als geld geven aan daklozen: kun je achteraf niet gaan zeiken dat ze het aan bier uitgeven ipv een spinaziesmoothie.