Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ik ken de omgeving en herkende de huisjes
Zo kon ik hem vinden op funda

Wat ik vooral zo bizar vind is dat er onder de nieuwe video van Sanny overheersend reacties staan van mensen die inhoudelijke (?) vragen over LOA stellen aka hoe visualeer je een mooi huis. En het allerergste is dat dit precies laat zien waarom haar cursus zo goed verkoopt en waarom mensen in het algemeen fan zijn van de LOA: het is een manier om ‘makkelijk’ te krijgen wat je wilt. Of dat is de USP ervan. Het enige wat je hoeft te doen is je ogen dicht doen, je wensen uitspreken en het voor je zien. Dan komt het vanzelf. Je hoeft niet kneiterhard te werken, relaties op te doen ect. Je moet alleen je ogen dicht doen.

Het doet me denken aan een Tellsell reclame met ‘doe deze band om je buik, eet wat je wilt en sport niet, en val 20 kg af’.

7 likes

Kunnen we nu stoppen met het telkens benoemen van Funda? Ook het (indirect) aansporen, is niet toegestaan. Dus mensen op ideeën brengen. Mensen hebben recht op privacy, net als jij en ik. Dat ze er voor kiezen een deel van hun leven online te zetten, betekent niet ook hun adres als ze daar niet voor kiezen.

19 likes
  • Weggehaald, laat maar - Jenny vertelt zelf wel wat ze wil delen.

Beetje flauw, @Maaike heeft 1x de naam van de “website die niet genoemd mag worden” genoemd. Zeggen dat zij hem daar ooit op heeft zien staan omdat ze de omgeving kent is toch niet hetzelfde als hier een link naar het huis plaatsen?

35 likes

In een self gevisualiseerde villa graag.

hahaha, dit alles doet me denken aan dat mijn ouders ooit één keer hebben gezegd dat ‘een tweeling ze wel leuk zou lijken’. Het universum dacht toen JA! En toen waren wij er. Binnen twee jaar waren ze allebei overspannen. Dit is pas LoA gone wrong

Edit: ik ben wel blij één van een tweeling te zijn en ik kan me niet voorstellen ooit van iemand meer te houden dan van mijn zus

51 likes

Zou je ook de Law of Repulsion hebben? Ik heb nog wel wat ellende die ik wil wegtoveren.

19 likes

Ik ben net ook weer terecht gekomen bij Femme en Trendgloss en Pinkypolish en Sharon van Bommel hahaha youtube was vroeger echt zoo zoet en alles cute en makeup

14 likes

Misschien kun je de Law of Repulsion visualiseren middels de Law of Attraction!!!

3 likes

Kan ze niet ff een corona vaccin visualiseren dan

8 likes

De idee van een maakbare wereld vind ik eng. Als je denkt dat je alles aan jezelf te danken hebt wat dan als je faalt, wat dan als het allemaal minder gaat dan je had verwacht / gehoopt? Dan is tegenwoordig vrij snel de gedachte had je maar wat harder gewerkt, beter je best gedaan. Ik denk dat als mensen teveel geloven in de maakbaarheid van de maatschappij er minder compassie is voor mensen met wie het allemaal minder gaat. Voor wie het leven minder goed is verlopen.
Natuurlijk mogen mensen trots zijn op wat ze bereikt hebben maar tegenwoordig denk ik dat we iets te ver aan het doorschieten zijn in het individueel presteren. Maar niet ieder leven loopt hetzelfde, de een heeft net wat meer geluk en de ander net wat meer pech ,c’est la vie.

20 likes

Ja precies, ik zou het idee van maakbaarheid misschien gevaarlijk willen noemen. Overmatige schuldgevoelens in een rouwperiode staan daar volgens mij wel mee in verband. En dwangmatig gedrag om bepaalde situaties te voorkomen. Het lijkt mij niet zo dat die coaches zoiets zullen aanmoedigen, of dat ze bewust zo’n doelgroep aantrekken, maar persoonlijk vind ik het wel eng (vooral als ik dat citaat van Sanny lees over ziektes aantrekken :face_vomiting:). Tja, dit raakt gewoon echt een heel gevoelige snaar bij mij.

4 likes

Ik denk bij de woorden “die niet genoemd mag worden” direct aan Harry Potter. Maar
 dat zal een persoonlijk defect in mij zijn denk ik😅

26 likes

Eigenlijk is het gewoon The American Dream, en je ziet hoe fijn een samenleving functioneert als de meerderheid gelooft dat je elkaar niet hoeft te helpen en alles voor Bassie is.

10 likes

Ach dit zou ik ook kunnen zeggen over mensen die de straat opgaan om te kijken hoe het huis van de buren affikt, maar tegelijkertijd sta ik dan al klagend over het gedrag van anderen toch mee te gluren van achter mijn Luxaflexje.

Met andere woorden ik begrijp het wel en zou zo’n pagina ook bekijken. Verder niks. Gewoon even gluren.

Edit: Hometours ook smullen hmmnnggg even binnen gluren :woman_shrugging:t2:

3 likes

Ja Idd

Daarom vind ik trigger warnings indien het niet om echte trauma’s gaat ook zo dom, want je creĂ«ert een schijnveiligheid dat je er controle over hebt, maar uiteindelijk kotst er altijd wel iemand recht naast je en spinnen kunnen door elk gaatje kruipen.

Ik was eigenlijk jarenlang banger voor m’n idee van de angst en hoe ik me dan zou voelen dan het object van mijn angst (spinnen). Dus beter omarm je gewoon dat het kut is maar je het toch niet kunt ontlopen. Heel bevrijdend wel.

6 likes

Maar ze heeft een beeld geschept van een idyllisch droom boshuisje bij haar volgers en daarmee 10.000 euro gekregen. Niet raar dat mensen dan benieuwd zijn.

En als nu blijkt dat het om een goedkope blokhut gaat op een vakantiepark zonder permanente bewoning, vind ik dat die mensen dat ook mogen weten. Zonder adresgegevens door te geven uiteraard.

10 likes

Wat een bullshit, dat gezever van Sanny. Meteen overal ontvolgd, zo giftig. Ben stiekem ook zo benieuwd wat er zou gebeuren als iemand in haar naaste omgeving ernstig ziek wordt, geen kinderen kan krijgen / ze in financieel zwaar weer terecht komen.

3 likes

Ooh ik vind huizen kijken echt superleuk, zit ook heel vaak op funda rond te kijken in huizen/gebieden die niets met mijn eigen leven te maken hebben. Gewoon random huizen. En die website apartment therapy vind ik ook een heerlijk, al die home tour foto’s (van onbekende mensen).
Het is een beetje hetzelfde als wat ik met Foodgloss had, die recepten zou ik nooit maken maar het is gewoon ontspannend om te kijken.
Oh en doelloos op wikipedia rondsurfen en alle details van allerlei obacure dingen uitpluizen waarvan 99% voor mij nutteloos is om te weten.

Ik ben echt heel nieuwsgierig maar Jersey Shore of andere real life soaps heb ik dan weer totaal geen interesse in :grimacing: geen idee waarom eigenlijk

12 likes