Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Uhh is de video waarin ze hun ‘excuses’ maken nou verwijderd? Als ik op de link klik staat er ‘Video niet beschikbaar, deze video is privé’. Interessant.

Edit: alles lijkt weg. Mooizo.

3 likes

Lol ja al die video’s van die serie zijn opeens weg.:joy:

2 likes

Ik vind het echt belachelijk dat in een ziekenhuis (of welke publieke plek dan ook) geen vegan opties te koop zijn. Hoe lastig is het om ten minste een broodje gegrilde groenten/hummus te hebben? Zeker in een ziekenhuis waar gezondheid voorop moet staan vind ik het bizar dat je wel frikandellen en kroketten kan kopen maar een vegan broodje een brug te ver is.

92 likes

Ik kan me niet voorstellen dat een ziekenhuis geen vega(n) heeft. Ze hebben heus wel een beetje sla of een broodje pindakaas.

17 likes

Ik vind het wel echt lief hoe ze meeleeft! Een van vriendinnen bevalt ook over een tijdje, de eerste baby in m’n vriendenkring, ik snap haar enthousiasme wel hoor haha!

Huh dat een vegan dan pasta met varkensvlees eet? :joy:

32 likes

In een ziekenhuis??? Daar neem je toch geen tupperwarebakje mee naartoe??
En lastigvallen???

33 likes

Hahahahaha dat zou wat zijn zeg, word je afgevoerd met de ambulance bel je ondertussen je moeder ff of ze een salade voor je wil maken want in het umc hebben ze alleen frikandellen

95 likes

Ik vind het vooral belachelijk dat het een logistiek onmogelijke opgave zou zijn om een broodje zónder dood dier te serveren :rofl:

39 likes

Ze was toch op bezoek? Ze ligt niet in het ziekenhuis aangezien ze zelf naar het restaurant kan lopen

2 likes

In het ziekenhuis waar ik werk hebben ze ook vega opties. Maar niet vegan. Wel sommige dingen maar ik weet niet of calve vegan is eerlijk gezegd. Dan nemen mensen inderdaad iets zelf mee. We hebben wel plantaardige margarine, maar geen soja yoghurt ofzo…

1 like

Maar waar in Nederland kan dat dan niet?

In het buitenland met een taalbarriere, snap ik dat het nog wel eens lastig is. Maar deze persoon is letterlijk bereid een broodje met groenten te eten, als in een broodje gezond zonder ei en kaas. Dat is voor een ah to go, met Albert Heijn die genoeg dweept met vegan producten, echt geen enorm probleem hoor.

Ik zou er zelf ook echt niet aan moeten denken spek te eten eigenlijk :grimacing: vind wél; ook in een ah to go is altijd wel iets vegan te vinden: dan maar een banaan en een zakje naturel chips ipv een broodje :woman_shrugging:

10 likes

een broodje kaas is zonder dood dier maar is ook niet echt een veganistische optie natuurlijk

3 likes

Stremsel, dus nee

1 like

De wat nieuwere ziekenhuizen hebben vaak een klein koelkastje op de kamer. En je mag een magnetron gebruiken. Wordt vaak gebruik van gemaakt hoor :). Als je liever je eigen kaas hebt, of eten van je moeder kan dat ook. En mensen van andere culturen nemen ook graag hun eigen eten mee. Omdat ze de agv’tjes niet lekker vinden haha. Snap ik wel.
Maar dit is los van de vega/vegan discussie haha.

Ik had ook een keer een ‘discussie’ met een patient. Zij vond het vegatarische gehakt zo lekker dat ze niet geloofde dat dat vegetarisch nep gehakt was. Mijn collega had expres de verpakking erbij gegeven zodat ze kon lezen dat er echt geen vlees in zat! Was wel grappig. Uiteindelijk nam ze toch haar eigen eten mee.

Kaas maakt gebruik van stremsel uit koeienmagen, dus kaas is niet vegetarisch. Dat is wat ik zeg.

Ik zeg niet dat melk veganistisch is lol

3 likes

Ja en bij de ah to go kan je toch ook gewoon een broodje kopen en een bakje hummus? Het ze hebben daar ook genoeg dingen die je kan eten als je vegan bent lijkt me?

Edit: oh ze was niet op bezoek maar lag daar? (Of wel ik snap het niet meer) maar dan is het wel gek dat ze niet ook een andere optie hebben

Maar als je vegetariër of veganist bent, ben je dat vaak vanwege het principe. Dan is het lastig om het even los te laten.

2 likes

De hele dag vegan saucijzenbroodjes eten. Ik zou het wel weten hoor :stuck_out_tongue:

4 likes

Maar kennelijk vind je er zelf ook wat van, waarom deel je dat dan niet?
Is een van mijn ergernissen op het forum dat mensen gewoon random screenshots plaatsen waarbij het totaal onduidelijk is wat je er precies mee wil zeggen.

23 likes