Viora van Be more unicorn, zij heeft kanker gehad en daarna met haar vriend een wereldreis gemaakt, vind ze altijd wel leuk om te volgen maar dit vond ik annoying
Zal me niks verbazen als hier vijf keer zoveel calorieƫn in zitten als een simpele boterham met hagelslag. Zelfs met een likje roomboter erbij.
Irritant dit soort opmerkingen. Alsof er maar ƩƩn definitie van āgezond etenā is ook. Tuurlijk zullen er genoeg dingen zijn die āgezonderā zijn dan een boterham met hagelslag, maar het ligt er ook maar net aan wat je doelen zijn. Denk dat als je op calorieĆ«n/suiker let, die boterham met hagelslag toch echt een stuk beter in je eetpatroon past dan een smoothie bowl met megaveel toppings.
Het woord ātoppingsā
Doet mij altijd een beetje denken aan die knijpfruit zakjes voor kinderen.
Edit: Ben er trouwens van overtuigd dat je voller zit en beter doorhebt wat je eet als je alle groenten en fruit in zoān bak apart eet (gok zelfs dat je het niet op krijgt) dan wanneer je de boel tot eenkleurige snurrie blendert.
Volgensmij vult het ook helemaal niet Ik zit in ieder geval echt veel voller als ik een bak kwark/yoghurt eet met fruit en eventueel muesli erdoorheen doe dan wanneer ik het allemaal in een blender gooi en het als een smoothie drink.
Is er niet een keer iemand geweest die dat super gezonde kickstart ontbijt van Rens Kroes eens ontleed heeft en uitkwam op iets van 1200kcal?
Ugh ineens flashbacks toen een vriendin in haar fitgirl periode eens een ācheesecakeā ontbijt maakte, maar dan van roggebrood en magere vruchtenkwark.
Volgens mij is kauwen ook belangrijk om het seintje vanuit de hersenen door te geven als je vol zit.
Vandaar waarschijnlijk ook dat je sneller vol zit van een bak kwark met fruit dan van een smoothie, @lisaanna
Ik vond ze heel leuk, tot ze weer thuis kwamen en full commercieel gingen. De presets met fotobewerking en dan dat ebook met recepten. Why? Alsof ze zelf hebben bedacht hoe je brood moet bakken. En dan Google ik toch een receptje ipv in een ebook te gaan kijken?
Nou volgens mij was dat zoān āgezondeā taart en dat was inderdaad per punt heel veel calorieĆ«n.
Haha deze heb ik destijds ook gemaakt en als ik me niet vergis was deze trend gezet door, hou je vast, Jelmer de Boer! Was stiekem best wel lekker als ontbijtā¦
@Nefertiti @JeMoeder @pastelzwart Jullie geheugen is veel beter dan het mijne! Klopt, die taart van Rens Kroes ging het inderdaad om, en ook die kwarktaart van Jelmer de Boer had die vriendin gemaakt. Ik vond het dus echt helemaal niets, smaakte ook zo chemisch door dat eiwitpoeder en die magere kwark. Maar zij presenteerde het als iets lekkers voor bij de thee, nouja, doe mij maar liever een paar losse dadels dan.
Ja of als iemand over een karig belegde cracker/boterham/āgezondā alternatief zegt ānet een gebakjeā.
Dat is zeker zo, maar in fruit zitten ook veel vitamines en vezels die dan weer niet in hagelslag zitten, het is dus niet helemaal hetzelfde.
(Verder moet iedereen vooral ontbijten met waar je je prettig bij voelt, of dat nou een zak chips of een smoothiebowl van 10 kg is).
Ja dat is idd zo! Ik ben ook geen fan van (andermans) eten als (on)gezond bestempelen, zeker niet zo in het openbaar door ~influencers,~ er zit zoveel nuance achter en wat voor de een werkt, doet voor de ander misschien weer niks.
Oef kom je ook een paar pannekoeken met nutella naar mij brengen? Dankje
Ik ben verre van een fitgirl maar eet nu toch elke ochtend smoothiebowls omdat ik ze gewoon fucking lekker vind. Voor mij juist geen plezierloos eten, lekker allerlei stukken fruit en muesli erdoor. Over een tijdje zal ik ze vast net als mijn broodjes pindakaas zat zijn, maar voor nu blijf ik lekker slobberen
Ik vind het juist zo raar om op elke foto je haar zo geforceerd op exact dezelfde manier te draperen⦠Volgens mij herken je haar niet eens in het echt, als haar haar gewoon naar beneden valt. Dit moet toch gewoon voor de foto telkens zo omgeflapt zijn? Kan me niet voorstellen dat het zo blijft zitten (en al helemaal niet als je sport).
Dit
Extra kut als de bak ook nog eens een ludieke vorm heeft en iemand duidelijk een aantal minuten bezig is geweest de ātoppingsā te draperen om ze vervolgens alsnog door elkaar te scheppen als je ze vreet.
Slobberen
Vind dat zoān vies woord haha
Ik ook, was niet mijn woordkeuze