Ik heb me opgeofferd en de podcast over Jennie’s hutje geluisterd! Ze mag er niet permanent wonen, dus ze woont nu officieel bij haar vader waar ze dan ook helemaal een kamer heeft etc. Maar ze is van plan zo veel mogelijk in het huisje te zijn. Ze heeft goeie hoop dat het binnenkort een permanente woonbestemming krijgt want dat heeft de notaris gezegd (?).
Laten we voorop stellen dat ik al genoeg kritiek heb geuit over dit hele verhaal maar ik vind het nog steeds echt een dikke streek naar alle mensen die gedoneerd hebben. Ze dachten dat het om een dreamy boshut ging zoals die AirBnBs die ze vaak laat zien, maar het bleek een lekke bungalow in een park vol Polen (geen haat) met een driftige bladblaasbuurman.
Jennie dacht blijkbaar “ik beg, borrow and steal tot ik dat geld bij elkaar heb, laat 3 mooie huisjes aan me voorbij gaan en koop uiteindelijk een bouwval want ik MOET NU METEEN PER DIRECT een boshuisje”. Dat is haar goed recht, mensen nemen wel vaker twijfelachtige besluiten, prima.
Maar nu heeft ze een boodschappenlijstje van duizenden euro’s:
- Nieuw dak
- Nieuw plafond want lek dak
- Nieuwe keuken met eiland-uitbreiding
- Nieuwe badkamer
- Extra meubels want gastenkamer etc
- Overig onderhoud nog niet eens berekend
En ze hoopt dat ze in september genoeg heeft gespaard! Benoemt ze meerdere keren, net zo lang tot er weer een crowdfunding op touw wordt gezet denk ik.