Ik vind t huisje ook best leuk en het is ook wel een leuk klus project. Maar als je al moet crowd funden om het uberhaubt te kopen…
Nou precies! Niet iedereen is naar een regulier, ‘makkelijk’ huis op zoek. Ik vind het juist tof dat ze gewoon haar droom volgt, en als ze idd een beetje verbouwd en haar eigen spullen erin zet, het er al heel anders uit ziet. Het lijkt mij in ieder geval leuk om de verhuizing te volgen
Ik ben ik ook niet kapot van het huisje, maar wel echt heel benieuwd naar de makeover en alles. Vind het daardoor wel leuk om te volgen!
Zo veel hout! Maar het voelt wel echt als een vakantiehuisje.
Side Story: mijn ouders hebben op hun camping ook zo’n houten huisje staan, wel iets kleiner, maar ik denk dat het echt een love or hate is. De vorige eigenaren van dat huisje hadden ook echt allemaal houten meubels erin, zodat het nog meer hout was. Al hoop ik echt dat ze de kosten/tijd van onderhoud niet onderschat, want bijvoorbeeld in de 5 jaar dat dat huisje er staat heb ik al 2x goed kunnen cashen door een weekje te komen schilderen.
Je mag dan blij zijn dat het de bank is. Als de hele boel ondergiet in een huisje van hout. Zou er zelf niks nieuws in plaatsen totdat je zeker weet dat de lekkage geen schade aan kan richten.
@Koffie tuurlijk is niet iedereen op zoek naar een makkelijk huis. Maar het helpt om enige zekerheid van inkomen, reserve en kluservaring te hebben als je een onderhoudsintensief huis koopt. Als je alleen al voor de aankoop een crowdfunding nodig heb vraag ik me af waar je aan begint, zit al te wachten op de dag dat het huisje volloop met water en crowdfunding 2 komt.
Hahaha die etensresten en sokkenkuil??? Zooo goor hahaha. En haar buurman is blijkbaar een fervent bladblazer want dat was laatst in haar stories ook al, daar zou ik ook wel gek van worden. Maar als je niet naar de schimmelplekken en gorigheid kijkt vind ik het wel een leuk huisje
Wat een gribus! Moet echt flink nog wat geld tegenaan gesmeten worden.
Ik vind het wel een heel schattig huisje en zie het echt wel voor me als het eenmaal ‘af’ is. Maar er moet nog wel heel wat gebeuren voordat het wordt zoals zij het voor ogen heeft zeg. Als ze al geld moest lenen om het überhaupt te kopen, is de aanschaf van een nieuwe keuken en een nieuw dak niet niets. Lijkt me wel spannend dat je niet gaat weten hoeveel lekkage er precies is, dat kan echt oplopen en is wel essentieel om ergens echt normaal te kunnen wonen. Ook wel spannend dat je dan in september de koude en donkere wintermaanden in gaat, lijkt me lekkerder om te beginnen in het voorjaar, maar goed, dat is niet anders natuurlijk.
Aso trouwens dat alles er nog in staat, dat is ook weer veel extra werk en kosten toch (ik neem aan dat je daar niet gewoon je grofvuil gratis openstaat kan zetten zoals hier in Amsterdam? Haha)
Maar het is toch romantisch om met pannetjes de druppels uit je dak op te vangen? Als ik tenminste romcoms mag geloven.
Gadver de gadver. Ik zou hier op één voorwaarde willen wonen en dat is dat álles gestript wordt en opnieuw gedaan. Begrijp haar enthousiasme echt totaal niet maar, eh, good for her!
Dat hadden ze afgesproken, anders had de eigenaar haar lagere bod niet geaccepteerd. Denk dat ie toen dacht nou dan ga ik het ook niet meer schoonmaken haha.
Nou dit ook inderdaad. Ik vind het echt tof om te zien dat zo’n jonge chick gewoon haar ding doet en haar doel achterna gaat. En ja misschien gaat ze op d’r bek, gaan we allemaal wel eens. Ik vind het stoer dat ze het aandurft in haar eentje.
Ah ok, wel veel extra werk! Maar als het veel scheelde in prijs snap ik het wel.
Hoeveel heeft ze nou ongeveer betaald voor zo’n huisje, weet iemand dat? Lijkt mij mega leuk om ooit zoiets te hebben als echt vakantiehuisje
Ik heb dat gister ook gedaan. Protip: zet de afspeeltijd op 0,90 of 0,95, dan krijg je de oefeningen beter mee
Een indicatie, rond een ton stond het op de camping te koop. Was wel een tweepersoons huisje dus niet die 2 extra slaapkamers die Jennie wel heeft, maar wel nieuwer. En dus vakantiehuisje waar je niet in mag wonen.
Het bouwpakket was dacht ik rond de 20.000-30.000 euro maar dan heb je nog een week mannetjes rondlopen die een huisje voor je bouwen en mag je nog een maandje uittrekken voor het afwerken/schilderen/keuken plaatsen etc. Als ik de keus had zou ik voor een bouwpakket gaan ipv kopen en direct veel onderhoud moeten plegen.
Want die maken altijd extra veel zooi ofzo?
Edit: snap wat je bedoelt, maar het staat er een tikkeltje racistisch of zo, kan er de vinger niet helemaal op leggen.
Stiekem hoop ik hierop #preparingthepopcorn
Ik snap alleen niet waarom je je sokken in dat gat zou bewaren. Schoenen snap ik wel maar losse sokken…
Nou ik heb alleen gekeken hoor, ik zou die workout echt niet willen doen, zelfs niet zonder geluid.
Ik vind het een schattig huisje en een enig project, maar het ze gaat wel een risico aan. Om je dromen na te jagen moet je soms risico’s nemen. Als angsthaas zou ik dit zelf niet gedurfd hebben maar dat heeft meer met geld te maken dan met de vochtplekken of die sokken. In principe is dat eenvoudig op te lossen maar het zou wel slim zijn om dat nu provisorisch op te lossen met een zeil ofzo. Een goede schoonmaakbeurt is altijd nodig nadat je een huis koopt. De locatie is mijn inziens belangrijker en die ziet er goed uit.